3-spaaks stuurwiel ipv 4-spaaks?

Cordoba

Forumguru
Antwoord lijkt me typisch afkomstig van een (ongeïnteresseerde) verkoper, en niet van iemand die er zich in heeft verdiept, of met kennis van zaken.

Het kleurverschil kan ik me nog iets bij voorstellen, en ook dat bepaalde knoppen op het stuur niet functioneren omdat deze ook niet op het originele stuur zitten (en er waarschijnlijk ook ergens een verkeerde module in zit). Een klant vooraf waarschuwen voor een mogelijk kleurverschil en het niet functioneren van bepaalde knoppen is goed, maar dan moet het wel ergens op gebaseerd zijn.

DVDguy

Forumguru
Ik heb het Dynamic pakket besteld met 3-spaals stuurwiel en heb vrijdag te horen gekregen dat het Dynamic pakket niet leverbaar is i.c.m. het door mij bestelde beige interieur :bloos:

Nu zie ik diverse foto's met een beige interieur i.c.m. 3-spaaks stuurwiel, maar dat zijn mogelijk geen Businessline modellen.

Iemand die hier antwoord op weet?

Octavia 3 beige.png

TL@

Forumguru
Op de foto zijn geen dynamic stoelen, die hebben een hoofdsteun die geïntegreerd is in de stoel.

Dynamic is altijd zwart als ik mij niet vergis.

Joske

Forumguru
Tenzij je ze laat overtrekken met leder door een bedrijf achteraf.. hetgeen gangbaar is in NL maar niet in BE ;)

(heeft iets met bijtelling te maken ofzo dacht ik :D )

El Fuego

Senior Member
Kan ook zijn dat 3-spaaks stuurwiel als accessoire achteraf is ingebouwd. Heeft de Elegance-uitvoering niet standaard een 3-spaaks stuurwiel? Dynamic-pakket is inderdaad zwart dan wel zwart met rode accenten.

DVDguy

Forumguru
Tenzij je ze laat overtrekken met leder door een bedrijf achteraf.. hetgeen gangbaar is in NL maar niet in BE ;)

(heeft iets met bijtelling te maken ofzo dacht ik :D )

De stoelen op zich zijn niet het probleem (leder wordt achteraf ingebouwd), maar het gaat mij om het dashbord (bovenop zwart is geen probleem), bij de handrem ed., precies zoals op de foto zichtbaar is, maar als dat in het geheel niet leverbaar is, houdt het op.

DVDguy

Forumguru
Ik ben overigens wel benieuwd naar de foto, die ik eerder plaatste, waarbij wel een3-spaaks stuurwiel is te zien, i.c.m. beige interieur; mogelijk is die combinatie niet in Nederland en/of België te leveren?

DVDguy

Forumguru
Mogelijk dat het de optie"Schakelpaddles voor DSG, inclusief 3-spaaks multifunctioneel lederen stuurwile" betreft?
Dit kost € 120,-

Bertuz

Lid
Klaasje dat is niet helemaal waar, je kunt hem ook als accessoire bij bestellen. Heb ik namelijk ook gedaan.

Klaasje

Forumguru
Bertuz en dan alleen met DSG denk ik dan of niet. Maakt mij nix uit want ik krijg hem gewoon erbij

jimmya3

Nieuw lid
Dat de kleuren niet overeenkomen tot daar aan toe maar waarom zouden de tiptronic toetsen niet werken ? ik heb een dsg bak in de octavia... en inderdaad het betreft hier een ongeintresseerde verkoper die bij aflevering van de auto alleen maar de nadruk legde dat mocht er na aflevering een enquete op de mat vallen moest deze maar goed ingevuld worden anders moest men een bedrag terugbetalen aan de importeur...

al met al een beetje een teleurstellende ervaring tot nu toe.

DVDguy

Forumguru
Kreeg van de Leasemaatschappij inderdaad te horen dat zij van Pon te horen hadden gekregen dat de optie 3-spaaks stuur niet meer "los" te bestellen zou zijn.

Interieur blijft nu beige en men heeft toch de optie van het 3-spaaks stuur aangevinkt; afwachten dus maar

BlackIII

Actief lid
Allereerst dank voor de vele reacties!! Super :angel:

Ik heb de vraag nogmaals bij de dealer neergelegd, ziet er naar uit dat het wel zou moeten lukken.
Wel moet ik zeggen dat ik dus geen DSG en dus ook geen flipper knoppen etc (nodig)heb. Helaas heeft het Dynamic stuurwiel met zilversticksel deze wel op de site van carsequipment. Maar de zwarte zou in principe gewoon moeten passen lijkt me, we hopen maar het beste!

:jaja:

DVDguy

Forumguru
Vandaag van Pon de bevestiging gehad dat een 3-spaaks stuurwiel uitsluitend geleverd kan worden als onderdeel van het Dynamic pakket en niet meer als los accessoire besteld kan worden :mad:

Gelet op het feit dat er allerlei hobbyisten zijn die van alles aan een auto verbouwen, moet het mi. technisch mogelijk zijn; de vraag is dan welk prijskaartje daar aan hangt :bloos:

Bertuz

Lid
Zoals ik al eerder heb aangegeven 249 euro. Ik heb ook het multifunctionele 3 Spaaks stuurwiel als losse accessoire genomen. Dealer broekhuis, echter heeft deze het losse stuur besteld bij kreyne

Bovenaan Onderaan