Kijk ook maar de resultaten van de garage testen van Autoweek, als je ziet wat daar allemaal overgeslagen wordt of gewoonweg niet gezien wordt.
(aldus de voorwaarden) dus ik heb betaald, eenmaal thuis, de factuur goed bekeken, wat blijkt
Ik heb je en "boeketje" geschonken in je topic. Hoop dat hij groot genoeg is.
Ik zie 999 staan :crazy:Heb zojuist een duidelijke, maar wel nette mail gestuurd naar de dealer.
Daarin alles voorberekend, en dus gevraagd om uitleg over de bedragen/ tarieven die ze berekent hebben.
Ik ben heel erg benieuwd naar hun antwoord, hun tegemoetkoming enz.
Hoop er dinsdag of woensdag wel iets meer over te kunnen vertellen.
Ps. dit is mijn 1000e bericht
het probleem van de opgeleide technische mensen is tegenwoordig het volgende mijn inziens !!
De jongere worden tegenwoordig gepuscht om door te leren want vieze handen krijgen tijdens werk dat hoort niet !!
Dus wat gebeurt er ?? de jongere die een beetje kunnen leren gaan door !! Vaak zie je dat de ontspoorde jeugd via instantie'saan een opleiding en baan worden geholpen, en dit is dan vaak een technische opleiding ! Want de heren denken dat een technische job door een ieder kan worden gedaan ! Dan is het vaak zo dat die jeugd die opleiding en het werk maar doet omdat ze min of meer gedwongen zijn , maar de zin is er niet of nauwelijks !! Dan de scholen , voorheen werd een technischeopleiding gegeven met procentueel gezien veel praktijk uren , die dan ook nog eens werden gegeven door leraren met een praktijk achtergrond ! Vandaag de dag bemerk ik steeds meer dat de prktijk leraren zelf totaal geen praktijk achtergrond hebben ! Dus hoe kunnen deze leraren nu een goede praktijkbasis meegeven ???
Voorbeeld: paar weken terug had ik een snuffelstageloper bij mij op het werk. We waren bezig met het bekabelen van luchtbehandelingkasten ,eze verzorgen warme en koude lucht in een gebouw ! In deze kasten zitten motoren / kleppen / temperatuursensoren / luchtdruksensoren / luchtvochtigheidsensoren en ook verlichting !
Deze verlichting moet dus uitbedraad worden en de kabels komen dan uit in een lasdoos waar de voeding dan ook bijkomt !
Wel dit is een mooi klusje voor een stageloper mijn inziens !! Dus geef hem die opdracht om dit uit te voeren ! Maar doordat ik de eindverantwoording heb , behoor je zo'n jongen te controleren, dus toen hij klaar was heb ik dit dan ook gedaan !!
En wat verbaasde mij !!? Hij had de draden gelast zonder lasdoppen !! Dus ik spreek hem daar op aan, met als voorbeelden de veiligheid en de NEN voorschriften !! Krijg als antwoord dat ze dit zo op school leren en dat zelfs ouders de leraar hierop hadden aangesproken en die bleef glashard volhouden dat lasdoppen vandaag de dag niet meer hoeven !!!!
Wel laat ik je zeggen dat ik het jammer vond dat ik de leraar in kwestie niet gesproken heb !! Maar ik heb de stageloper wel foto's laten maken voor in zijn verslag en ook van de lasdoos en verteld dat de tekst " zo hoort het " erbij moest komen te staan !!
Maar dit is dus het opleidings nivo vandaag de dag !! En nu wil ik niet alle jeugd over een kam scheren, want ik heb ook stagelopers erbij gehad die de feeling met de techniek hebben , maar je merkt dan ook dat hun interesse naar die techniek er is !!
Wel nu spreek ik dus voor mijn beroepsgroep , maar zo is het ook in de autobranch en andere technische beroepstakken !!
(P.S) sorry voor spellings fouten dislecsie.
Dat maakt een hoop duidelijk.Ik zal er rekening mee houden in de toekomst met mijn commentaar :disc:(P.S) sorry voor spellings fouten dislecsie.