30.000 beurt niet soepel verlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Kijk ook maar de resultaten van de garage testen van Autoweek, als je ziet wat daar allemaal overgeslagen wordt of gewoonweg niet gezien wordt.
 

EdK

Forumguru
Kijk ook maar de resultaten van de garage testen van Autoweek, als je ziet wat daar allemaal overgeslagen wordt of gewoonweg niet gezien wordt.

Of is het gewoon desinteresse van de monteurs ??
Laptop geeft aan dat er niets aan de hand is !!
 

Gieliovd

Forumguru
Helaas ben ik daar ook bang voor Ed. Dat zie ik om mij heen ook wel met de nieuwe generatie monteurs en werktuigbouwers.

Zo heb ik eentje lopen, een stagiair. Nou die jongen heeft minder passie voor techniek dan mij, terwijl ik een bedrijfskundige ben en hij een werktuigbouwer.

Hij weet niet eens hoe een elektromotor opnieuw in elkaar moet terwijl hij hem een uur geleden had gesloopt. O, waar moeten die ringen, toen hij in elkaar stond. Zo is het ook bij de autodealers denk ik.. computer eraan, niks aan de hand.

Nee, het is jammer. Maar zal er van bovenaf ook niet veel druk op de jongens liggen daar? Sneller, goedkoper, minder materialen..
 

joergarms

Senior Member
dingen vergeten gaat echt BEwust, het is namelijk zo dat als de monteur met zijn opdrachtmap naar het magazijn loopt, ze daar precies weten wat hij voor welke beurt nodig heeft. Dat geven ze je dan ook mee, zit er bijvoorbeeld dus geen nieuw oliefilter op, dan zijn ze willens en wetens bezig de klant te bedonderen.
Maar uit al jullie reacties blijkt wel dat er dus vaak en overal wat mis gaat, das echt jammer.
Ik ga vanmiddag even een mailtje sturen naar Jawes, eerst gewoon netjes waarin ik om een uitleg vraag.
Aan de hand van het antwoord dat ik daarop krijg, bepaal ik of ik daar eens langs moet rijden na een bad day:D
Zoals al geschreven, het aangeven dat je je volgende auto ergens anders koopt wil wel eens werken, dat argument ga ik ook zeker gebruiken.
Ons nieuwe huis zit namelijk 500 meter vanaf een Skodadealer.
Maar dat is natuurlijk niet de insteek, het liefst bouw je een vertrouwensband op met de garage, dan kom je er graag terug, maar voorlopig is er van vertrouwen geen sprake in ieder geval.
 

joergarms

Senior Member
Inderdaad Gieliovd, allemaal van die jongens, wat zal ik eens voor opleiding gaan doen, ach een beetje aan auto's sleutelen is wel leuk.
Paar jaartjes blokken, gevoel voor een auto hebben ze niet, behalve hun eigen afgetrapte VW Golf (nep) GTI.
En die prutsen maar een eind raak met auto''s van klanten.
Daarbij ook nog de druk van bovenaf ja, want die is zeker toegenomen, tijd is geld.
Maar dat ze dat in de toekomst geld gaat kosten, daar letten ze niet op.
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, het is natuurlijk een gok. Techneuten en mensen die niet op hun mond zijn gevallen zullen er wat van zeggen als het fout gaat.

De gewone mens die de kap nooit open trekt en de auto gewoon weer meeneemt en de rekening betaald ongeacht wat erop staat, die zal er nooit iets van zeggen.

Hoe groot zal de groep zijn die zoals wij kritisch naar de werkzaamheden en nota kijkt? Ik denk dat de andere groep groter is.

Dus ja, zolang je het jezelf kunt permitteren om op deze manier te werken, doet men dat. Mentaliteit alá "wij kunnen u wel missen als klant".

Nou ik ga te werk! Geniet van het weer.
 

cvegreen

Forumguru
Michiel , er zijn meer mensen niet op hun mondje gevallen dan je zou denken hoor. Jij staat toch ook in de verkoop dacht ik ? Dan zou je het moeten weten hoe lastig klanten kunnen zijn. Ik heb 4 jaar in de verkoop gestaan , heel leuk tussen de mensen komen , maar soms hun gezeur liep de spuigaten uit. Ik stond dan nog liever die 4 jaar in de garage , was me veel leuker (al bracht het me veel minder op) . Die 4 jaar was een zotte tijd. Was net gescheiden en had een heleboel af te betalen dat ik 4 jaar lang 4 job's gecombineerd heb.
Mijn vast werk 3 ploegenstelsel als arbeider , de halve dag die over was in de garage als boodschappen man . In het weekend , verkoper van tuinmaterialen en na mijn uren als verkoper , afdiener in een grote brasserie. Heb toen veel geld verdient , maar had nooit een moment dat ik op mijne positieven kon komen. Het verlof was dan ook constant werken in de garage als verkoper en als afruimer . Ik nam dan 1 weekje echt verlof, te weinig maar kon financiel niet anders.
 

EdK

Forumguru
het probleem van de opgeleide technische mensen is tegenwoordig het volgende mijn inziens !!
De jongere worden tegenwoordig gepuscht om door te leren want vieze handen krijgen tijdens werk dat hoort niet !!
Dus wat gebeurt er ?? de jongere die een beetje kunnen leren gaan door !! Vaak zie je dat de ontspoorde jeugd via instantie'saan een opleiding en baan worden geholpen, en dit is dan vaak een technische opleiding ! Want de heren denken dat een technische job door een ieder kan worden gedaan ! Dan is het vaak zo dat die jeugd die opleiding en het werk maar doet omdat ze min of meer gedwongen zijn , maar de zin is er niet of nauwelijks !! Dan de scholen , voorheen werd een technischeopleiding gegeven met procentueel gezien veel praktijk uren , die dan ook nog eens werden gegeven door leraren met een praktijk achtergrond ! Vandaag de dag bemerk ik steeds meer dat de prktijk leraren zelf totaal geen praktijk achtergrond hebben ! Dus hoe kunnen deze leraren nu een goede praktijkbasis meegeven ???

Voorbeeld: paar weken terug had ik een snuffelstageloper bij mij op het werk. We waren bezig met het bekabelen van luchtbehandelingkasten ,eze verzorgen warme en koude lucht in een gebouw ! In deze kasten zitten motoren / kleppen / temperatuursensoren / luchtdruksensoren / luchtvochtigheidsensoren en ook verlichting !
Deze verlichting moet dus uitbedraad worden en de kabels komen dan uit in een lasdoos waar de voeding dan ook bijkomt !
Wel dit is een mooi klusje voor een stageloper mijn inziens !! Dus geef hem die opdracht om dit uit te voeren ! Maar doordat ik de eindverantwoording heb , behoor je zo'n jongen te controleren, dus toen hij klaar was heb ik dit dan ook gedaan !!
En wat verbaasde mij !!? Hij had de draden gelast zonder lasdoppen !! Dus ik spreek hem daar op aan, met als voorbeelden de veiligheid en de NEN voorschriften !! Krijg als antwoord dat ze dit zo op school leren en dat zelfs ouders de leraar hierop hadden aangesproken en die bleef glashard volhouden dat lasdoppen vandaag de dag niet meer hoeven !!!!
Wel laat ik je zeggen dat ik het jammer vond dat ik de leraar in kwestie niet gesproken heb !! Maar ik heb de stageloper wel foto's laten maken voor in zijn verslag en ook van de lasdoos en verteld dat de tekst " zo hoort het " erbij moest komen te staan !!

Maar dit is dus het opleidings nivo vandaag de dag !! En nu wil ik niet alle jeugd over een kam scheren, want ik heb ook stagelopers erbij gehad die de feeling met de techniek hebben , maar je merkt dan ook dat hun interesse naar die techniek er is !!

Wel nu spreek ik dus voor mijn beroepsgroep , maar zo is het ook in de autobranch en andere technische beroepstakken !!
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, ik sta in de verkoop ja. Daar merk ik ook de verschillen tussen mensen welke op niet op hun mond gevallen zijn en de andere mensen.

Sommige zou je met kwade zin alles wijs kunnen maken en aansmeren en de anderen die vragen je het hemd van het lijf.

De ene komt na 4 jaar en zegt ja, toch had ik dit en dit met die kast en dat vond ik niet zo leuk. De andere komt de eerste week al met een grote smoel op kantoor zijn geld terugeisen.

Vorige week nog, een jongeman had een grote 4 deurs buffetkast gekocht in de kleur room wit. Ding is geleverd etc.

Komt hij in de winkel terug: ja, hij is niet wit, hij is gebroken wit.

Ja, dat heeft u besteld. Room wit distressed. Ja, nee, ik had wit besteld, hij mocht niet gebroken wit.

Moeilijk, moeilijk, naar huis, boos....

Wij aangeboden om een nieuwe kast te leveren voor een normale meerprijs in de kleur RAL 9003 (uit mijn hoofd). Dan moest de andere kast natuurlijk wel meteen terug als nieuwe voorraad.

Ja, dat kan niet, dan hebben wij geen kast meer, fout geleverd, geld terug, moeilijk, moeilijk.....

Ja, leuk allemaal... die man heeft een kast besteld, heeft de originele aankoopsbon, geleverd conform overeenkomst. Dan zijn wij nog zo coulant om het op te lossen, krijg je nog gezeik.

Toch, het meerendeel van de mensen, hier althans, is niet zo asociaal.

Ik woon dan ook niet in de stad, dat scheelt stukken. Als ik in Haarlem in de verkoop stond kreeg ik héél ander publiek. Ook met een grotere smoel.
 

joergarms

Senior Member
@ Gieliovd, ik kan niets anders dan jouw verhaal beamen.
Ik werk ook (nog) in een meubelzaak, en kom bij alle particulieren thuis, het wordt steeds erger, ik heb er geen plezier meer in.
Maar goed, nog 5 weekjes, dan ben ik er vanaf.;)
 

joergarms

Senior Member
Heb zojuist een duidelijke, maar wel nette mail gestuurd naar de dealer.
Daarin alles voorberekend, en dus gevraagd om uitleg over de bedragen/ tarieven die ze berekent hebben.
Ik ben heel erg benieuwd naar hun antwoord, hun tegemoetkoming enz.
Hoop er dinsdag of woensdag wel iets meer over te kunnen vertellen.


Ps. dit is mijn 1000e bericht:yeah:
 

Gieliovd

Forumguru
We horen graag hoe het afloopt.

Ik heb je en "boeketje" geschonken in je topic. Hoop dat hij groot genoeg is.
 
(aldus de voorwaarden) dus ik heb betaald, eenmaal thuis, de factuur goed bekeken, wat blijkt

Loopt de garage niet samen met jou de rekening door?
Dan zie je meteen wat er aan de hand is. Met mijn skada dealer heb ik daar geen ervaring mee, maar bij VW dealer van de andere auto is dit standaard. Hier kan ik overigens ook de skoda voor onderhoud (VAG) naar toe brengen.

Maar als ik meer moet betalen dan afgesproken dan verwacht ik voordat ik betaal uitleg waarom het meer dan afgesproken is.
 

Desperado

Forumguru
Heb zojuist een duidelijke, maar wel nette mail gestuurd naar de dealer.
Daarin alles voorberekend, en dus gevraagd om uitleg over de bedragen/ tarieven die ze berekent hebben.
Ik ben heel erg benieuwd naar hun antwoord, hun tegemoetkoming enz.
Hoop er dinsdag of woensdag wel iets meer over te kunnen vertellen.


Ps. dit is mijn 1000e bericht:yeah:
Ik zie 999 staan :crazy:
 
het probleem van de opgeleide technische mensen is tegenwoordig het volgende mijn inziens !!
De jongere worden tegenwoordig gepuscht om door te leren want vieze handen krijgen tijdens werk dat hoort niet !!
Dus wat gebeurt er ?? de jongere die een beetje kunnen leren gaan door !! Vaak zie je dat de ontspoorde jeugd via instantie'saan een opleiding en baan worden geholpen, en dit is dan vaak een technische opleiding ! Want de heren denken dat een technische job door een ieder kan worden gedaan ! Dan is het vaak zo dat die jeugd die opleiding en het werk maar doet omdat ze min of meer gedwongen zijn , maar de zin is er niet of nauwelijks !! Dan de scholen , voorheen werd een technischeopleiding gegeven met procentueel gezien veel praktijk uren , die dan ook nog eens werden gegeven door leraren met een praktijk achtergrond ! Vandaag de dag bemerk ik steeds meer dat de prktijk leraren zelf totaal geen praktijk achtergrond hebben ! Dus hoe kunnen deze leraren nu een goede praktijkbasis meegeven ???

Voorbeeld: paar weken terug had ik een snuffelstageloper bij mij op het werk. We waren bezig met het bekabelen van luchtbehandelingkasten ,eze verzorgen warme en koude lucht in een gebouw ! In deze kasten zitten motoren / kleppen / temperatuursensoren / luchtdruksensoren / luchtvochtigheidsensoren en ook verlichting !
Deze verlichting moet dus uitbedraad worden en de kabels komen dan uit in een lasdoos waar de voeding dan ook bijkomt !
Wel dit is een mooi klusje voor een stageloper mijn inziens !! Dus geef hem die opdracht om dit uit te voeren ! Maar doordat ik de eindverantwoording heb , behoor je zo'n jongen te controleren, dus toen hij klaar was heb ik dit dan ook gedaan !!
En wat verbaasde mij !!? Hij had de draden gelast zonder lasdoppen !! Dus ik spreek hem daar op aan, met als voorbeelden de veiligheid en de NEN voorschriften !! Krijg als antwoord dat ze dit zo op school leren en dat zelfs ouders de leraar hierop hadden aangesproken en die bleef glashard volhouden dat lasdoppen vandaag de dag niet meer hoeven !!!!
Wel laat ik je zeggen dat ik het jammer vond dat ik de leraar in kwestie niet gesproken heb !! Maar ik heb de stageloper wel foto's laten maken voor in zijn verslag en ook van de lasdoos en verteld dat de tekst " zo hoort het " erbij moest komen te staan !!

Maar dit is dus het opleidings nivo vandaag de dag !! En nu wil ik niet alle jeugd over een kam scheren, want ik heb ook stagelopers erbij gehad die de feeling met de techniek hebben , maar je merkt dan ook dat hun interesse naar die techniek er is !!

Wel nu spreek ik dus voor mijn beroepsgroep , maar zo is het ook in de autobranch en andere technische beroepstakken !!


dat over die scholen van tegenwoordig kan ik zeker bevestigen vooral het ROC.

middelbaare school was perfecht bij mij heb daar 2 jaar voertuigen gedaan en alle leraren hadden daar praktijk ervaring en veel geleerd maar op het ROC niks heb ik gewoon met de kennis gedaan van de middelbaare school.

wat dingen vergeten betreft kan ik ook bevestigen:2133:
gebeurde bij ons bij VW, ook nog wel is maar meestal met auto's die in een jaar maar een paar 1000 km hadden gerden maar dan is het nog geen reden om het niet te doen en om de klant het te laten betalen.

die band zou kunnen kloppen moet je alleen even kijken of er een prop of een soort paddastoel in is gezet,
anders is de hele band van de velg afgeweest en opnieuw gebalanceert.

dat kapje van de ruitenwisser is belagelijk maar dat is mijn meening als het bij VW had laten doen bij de exspres servies dan had je alleen het kapje betaalt.

gr jeroen

(P.S) sorry voor spellings fouten dislecsie.
 

van_der_P

Senior Member
De mensen die maar een paar duizend kilometer per jaar rijden zijn dan de dupe. Vaak kennen die niks van de techniek en die worden dan (sorry voor het taalgebruik) genaait met de broek aan.
Dat vind ik niet eerlijk. Daar kan ik mij boos over maken.
Iedereen wil een goed inkomen maar dat moet niet tenkoste gaan van.
 

EdK

Forumguru
(P.S) sorry voor spellings fouten dislecsie.

Sorry heren ik ga even OFF TOPIC

Jeroen ik zie nu de reden voor je spellingsfouten staan !! Ik begrijp dat dit voor jou net zo vervelend kan zijn als voor ons ! Want soms is er geen touw aan vast te knopen wat je bedoeld ( met alle respect )
Maar is het misschien voor jou een tip om je antwoorden eerst in Word te typen en dan de spellingcontroler erover te laten gaan !! Zodra dit gedaan is dan even in Word de complete tekst selecteren , kopieeren en plakken in het typeveld van het forum !?

Misschien in begin omslachtig maar uiteindelijk went dit en voor een ieder uiteindelijk een verbetering !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan