Aankoopadvies gevraagd

Tees

Donateur
Hé, dat zijn de velgen die ik er ook op heb zitten! Weet wat geleerd: dat die Proxima heten :-)

Hoi mensen, daar was ik weer.
Lang verhaal kort, jullie hebben er een nieuwe Skoda rijder bij Zoals hierboven al genoemd, een O2 my2012 met 225k op de teller.
Het winterbanden verhaal is niet aan de orde, ik had verkeerd gekeken, het bleken 4 seizoens.
De auto was werkelijk bijna niks op aan te merken, 2 kleine schaafwondjes, een hele lichte afwijking naar rechts, en zover ik het snap het ontbreken van bluetooth.
Maar hij rijdt heerlijk, motor loopt soepel, en de volledige onderhoudshistorie is kloppend en volledig gedaan door Korterink in Rouveen. (ketting is net vervangen)
Dus, een keertje uitlijnen, polijstmachine erbij halen, en iets met het carkit/bluetooth verhaal.

Ik neem aan dat het wel ok is hier om in dit topic meteen een paar vervolg vragen te stellen? Ipv voor ieder onderwerp een nieuwe aan te maken

Het viel me op dat de auto misschien ietswat hoog op de poten staat? Zie foto's. Met name de achterkant zit wat veel ruimte tussen band en wielkast.

Bandenvraagje, ik rij nu op 225/45/17 op all seasoncontact. Maar kan nergens zover de ideale bandenspanning vinden?

Voor onze volvo had ik als uitleesapparaat vida (icm een dice) op de laptop staan, complex maar ultiem veelzijdig, en ook de obd voor volvo's. Wat kan ik het beste nemen voor de skoda? Beter een universele obd of... Vcds ofzoiets?

En als laatste, (te verwachten) het lijkt erop dat deze auto geen bluetooth heeft voor zowel mobiel als muziek. Wat is hier de beste oplossing voor? Een telefoonhouder heb ik wel, misschien een betere is handig, maar kan ik een bt module makkelijk inbouwen oid? Ik las ergens iets over aanmelden in de bc dmv Vcds?
836949bd7efb78b50cd81932d4c2dd67.jpg
d6c2bb787d0493436278b336e0f543b0.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

JeSko

Forumguru
1- Lijkt alsof er achteraan hulpveren onder zitten.
2- Bandenspanning staat denk in in je tankklepje. Ik denk dat het zo'n 2.4 tot 2.6 moet zijn afhankelijk van belading.
3- vcds is een prima uitlees tool inderdaad, al heb je ook Icarly en dergelijke maar daarmee kan je enkel uitlezen denk ik, en niet zelf tweaken.
4- bt module kan idd ingebouwd worden ALS volgens mij de aansluiting ervoor onder je stoel zit, indien dat zo is moet deze ook aangemeld worden om werkend te krijgen.

Tees

Donateur
Bandenspanning zou idd in t tankklepje moeten staan. Maar wel een stuk hoger dan wat Jefrey zegt, uit m'n hoofd 2.2-2.4 voor, 2.4-3.0 achter, afhankelijk van belading. De Octavia is een grote bak hè, kan veel belading in :-)

JeSko

Forumguru
Whoeps, ik rijd altijd 2.4 rondom en pomp ze elke maand één keer op, vind dat zelf prima zo :)

De hulpveren zal ik me eens in verdiepen, nooit van gehoord eigenlijk. Wat ik zo snel lees is dat je dan per wiel 2 veren naast of in elkaar hebt? Ik meen wel gezien te hebben dat de veren achter blauw van kleur waren, maar zo gauw geen dubbele veren gezien.

Tank klepje klopt idd, maar de maten daar gaan maar tot 16 inch. Naar dat gaat wel goed komen.

Betreft de vcds, welke kabel heb ik dan nodig? De hex v2? Of iets anders? En welke software, waar haal ik dit.

En het topic over die bluetooth had ik gezien idd, ik zal eens onder de stoel kijken. Welke module kan ik dan het beste aanschaffen?

Sorry voor de vele vragen
Mijn dank is groot

barretje

Senior Member
Ik heb ook hulpveren en deze zijn blauw van kleur. Bij mij zit deze blauwe veer in de andere veer. Je hebt dus inderdaad twee veren per wiel op die manier.

JeSko

Forumguru
Blauwe veren is zowiezo niet standaard, dat zijn MAD hulpveren. Deze.

ZS9N0250-mad-hulpveren-1-605.jpg

Van die kabel ken ik zelf niets, daar kan @Antera of @Rainesh je het beste met helpen, beide heren zijn getagd bij deze dus verwacht spoedig antwoord.

Het beste, lijkt mij, een OEM module te zoeken, eventueel op de sloop?

En geen probleem hoor een forum is er om info in te winnen is graag gedaan! :)

hemi24

Forumguru
Ik heb ook hulpveren en deze zijn blauw van kleur. Bij mij zit deze blauwe veer in de andere veer. Je hebt dus inderdaad twee veren per wiel op die manier.
Hoeft niet: voor de O2 waren er ook vervangende hoofdveren. Ook dan kun je blauwe veren van Mad hebben, maar dan is het dus geen hulpveer in de hoofdveer…

Rallye

Forumguru
Kun je een plaatje plaatsen van de radio die in de auto zit?

En misschien de Tapatalk-melding onder je berichten uitzetten?

Kun je een plaatje plaatsen van de radio die in de auto zit?

En misschien de Tapatalk-melding onder je berichten uitzetten?
Yes ga ik beide proberen,

Vraag terug, waarom die melding uitzetten? En vooral hoe?
Kan het zo gauw niet vinden in de opties.

Foto wordt morgen, ik kan je al wel vertellen dat er colombus op staat.

Yes ga ik beide proberen,

Vraag terug, waarom die melding uitzetten? En vooral hoe?
Kan het zo gauw niet vinden in de opties.

Foto wordt morgen, ik kan je al wel vertellen dat er colombus op staat.

Foto
En tevens een foto van de kofferbak sticker.

Als ik ga zoeken naar een rns 510 vervanger kom ik een zee van (chinese) Android draaiende apparatuur tegen, waar je voor een paar 100 euro lijkt klaar te zijn.
Mensen hier ervaring mee of suggesties over?
Het lijkt er namelijk op dat alleen zo'n bt module al zo 150 euro kost voor een 2e hands.

En kan ik voor de kabel tbv de vcds software ook gewoon bij onze chinese vrienden terecht? Een hex v2?
Ook hierin graag wat advies.
60082efcadbcae2164720e8521c05e57.jpg
47e32fc1b4ac3e9ede842ad96c6c90ee.jpg

JeSko

Forumguru
Goeie tip, houd je mooie dure en betrouwbaar OEM systeem, je hebt de columbus dat was toendertijd het topmodel van de Skoda navi's, ik persoonlijk zou daar echt een goede OEM module voor zoeken en het daarmee doen.

Zelf heb ik enkele chinese android radio's gehad, eentje in m'n fiat, die werkte goed voor het geld maar de al ingestelde GPS wist vaak niet waar het echt te doen was, je kon er wel waze enzo op zetten maar dat liep vaak vast.

Daarna eentje in m'n Superb dat waren helemaal rampen, en bovendien was dat voor AliExpress begrippen een hele dure, die koste me toen dacht ik 250 of zelfs meer euro, en dat ding deed werkelijk niets zoals het hoorde en heb ik er van ergernis na 2 dagen uitgegooid.

Als je echt een vervanger wilt van je huidige navi zou ik voor Radical gaan, @VAG-man heeft daar erg goede ervaringen mee, is ook android. Ook Zennec is een goede optie maar dat is dacht ik geen android maar een eigen ontwikkelde software door Zennec zelf. Daar kan @EdK je dan weer meer over vertellen.

Wat de kabel betreft altijd voor OEM gaan, chinese klonen kunnen storingen veroorzaken en dat is het laatste wat je wil.

Tees

Donateur
Helemaal eens met @JeSko! Zoek op de sloop zo'n module en laat m coderen door iemand als @Rainesh of @VAG-man. De laatste navigatie kaarten zijn van vorig jaar, worden weliswaar niet meer geupdate vanaf nu, maar daar kan je best even mee doen.
Een goedkope radio van neef Ali zou ik nooit aan beginnen, er zijn massa's mensen die daar problemen mee hebben. Zenec of Radical is dan véél beter, maar dan heb je het over zo'n €500.

Bovenaan Onderaan