Aanpassingen Yeti

YeMii

Senior Member
Hallo Yeti bezitters, ik vandaag wat aanpassingen aan onze Yeti gedaan, te weten een brillenvak en een absorberende mat onder de motorkap. Ik heb er wat foto's van gemaakt voor de liefhebbers. Het brillenvak(BRILLENFACH) is te bestellen bij uw dealer met het nr. 1K0868837G Y20, kosten € 20,34 en de absorberende mat(SOUND ABSO) met het nr. 5L0863831, kosten € 29,03. Het plaatsen van beide onderdelen is nog geen 15 minuten werk. Ik heb voor het brillenvak gekozen omdat het aantal afsluitbare opbergvakken in de Yeti nogal beperkt is en je het niet alleen voor een (zonne)bril kan gebruiken en de absorberende mat omdat ik dat gewoon netter afgewerkt vindt. Tevens heb ik het idee dat de Yeti nog stiller is, dan hij al was. Maar dat is een persoonlijke beleving.

Bijlagen

• oude situatie.jpg
    oude situatie.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 535
  • nw situatie_1.jpg
    nw situatie_1.jpg
    18,1 KB · Weergaven: 509
  • nw situatie_2.jpg
    nw situatie_2.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 482
  • mat_1.jpg
    mat_1.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 547
  • mat_3.jpg
    mat_3.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 523

snel

Actief lid
je kan ook nog onder passagiersstoel kant lade onderbouwen
doormij brillen vak ook gedaan evenals isolatiemat motorruimte
stoel iets meer tijd kwijt.
stilte beleving is gelijk als wat u ervaart met isolatiemat

Ik begin nu toch langzamerhand de verwarmde zijspiegels van mijn vorige auto (Fabia) te missen.
Is het zelf monteren van verwarming in de zijspiegels achteraf nog mogelijk?

wimv

Actief lid
@mactreb: heb net ook die motorkapmat besteld ! Wordt er maandag even voor me ingezet. Tevens een mat voor in de kofferruimte meebesteld. Die leg ik er maandag zelf wel even in.

wimv

Actief lid
@CB: ik heb een verhoogde vloer i.v.m. mijn reservewiel. Deze is keurig bekleed hoor maar het materiaal is zo glad dat alle losse zaken van links naar rechts door de kofferbak glijden. De mat is van textiel maar dan van een soort dat niet glijdt. Men beweert dat de spullen dan keurig op zijn plaats blijven. Ben benieuwd.

CaseyBasey

Actief lid
Ik snap het. Ik heb ook de beklede verhoging vanwege het reservewiel maar jouw ervaring heb ik (nog) niet want er liggen nooit losse voorwerpen...

CaseyBasey

Actief lid
Dhr. Snel had het over een lade onder de stoel. Lijkt me ook handig.
Weet iemand zo even wat dat kost en hoe te verkrijgen?

wimv

Actief lid
Bij mijn Fabia kostte een opbergvak onder de beide voorstoelen destijds iets van 45 euro. Die zijn er toen wel direct door de fabriek ingezet. Ik denk dat je wel rekening moet houden met montagekosten als je ze achteraf erin laat zetten. Volgens mij kun je ze gewoon via de dealer bestellen.

Ik heb op de plaats van het opbergvak een opbergdoosje voor CD's van de IKEA gezet. Kost iets van 8 euro en is van een soort kunstleer. Is ook weer opvouwbaar. Heeft ook veel meer ruimte dan het opbergvak en past precies onder de stoel, alsof het er voor gemaakt is.

CaseyBasey

Actief lid
Als je die CD doos daar neerzet gaat ie waarschijnlijk schuiven. Via de link van mctreb las ik onderstaand idee:

Hi everyone,
Read about and saw the pic's of the Pucker underseat storage retrofit and Heath Robinson Poundshop basket. My version is inspired by the latter but adapted to prevent it sliding out on braking or bumpy roads. ( don't actually know if it would slide out and get tangled up in feet and pedals )
Using a 2litre ice cream tub ( contents consumed at an earlier date ) .
..
1. Cut to shape and stuck anti -slip mat to top of lid using double sided tape
2. Stuck lid onto floor below driver's seat using sticky fixer pads
3. Empty tub fits on lid and is held snug by raised rim of lid and anti- slip mat

Hidden from prying eyes of passing villains, makes the most of the available space and can be removed leaving no trace etc.
My Yeti has underseat tray on passenger side fitted as standard, that's why my home made is for driver's side but I assume space is the same both sides so Ice cream doo dah would work either side and cost nought , plus VAT of course!

Cheers

wimv

Actief lid
@CB: als ik zo kijk lijken ze me wat aan de hoge kant. Je hebt niet zo heel veel ruimte onder de stoelen. Ben benieuwd naar de reactie van car44. Zijn oplossing lijkt mij namelijk ook wel wat. Ik mis de bakken onder de stoelen van m'n Fabia eigenlijk best wel een beetje. Trouwens, tegen het glijden kun je altijd nog kleefband met een soort
klitteband gebruiken.

CaseyBasey

Actief lid
Breedte: 16 cm
Diepte: 26 cm
Hoogte: 15 cm
Aantal per verpakking: 2 st. (Samen 8 euro)

Ja, en het is natuurlijk ook de vraag wat er gebeurt als je de stoel lager wil zetten.

wimv

Actief lid
@CB: Tja, als ik zo die maten zie, dan zou het kunnen ... Mijn blikkie staat op dit moment iets te ver weg om de zaak even na te kunnen meten. En ja, wat er gebeurt als je de stoel wat lager wilt zetten zal de praktijk moeten uitwijzen. Overigens heb ik m'n stoelen bewust lekker hoog staan om dat SUV-gevoel nog wat extra te versterken en daarbij komt nog, het zit gewoon lekker.

CaseyBasey

Actief lid
Mijn stoel staat maar 8 "halen" hoog vanaf het diepste punt. Is denk ongeveer 1/3 van de in te stellen hoogte.
Zal binnenkort ook eens proberen te meten wat voor ruimte er onder overblijft.

Bovenaan Onderaan