Aanpassingen Yeti

wimv

Actief lid
@OuweHippie: (dempingmat motorkap) Geen idee nog. Hij wordt er maandag pas ingezet. Technisch gezien komt er vrij veel geluid via de motorkap naar binnen. Nu valt dat bij de Yeti heel erg mee vind ik zelf, dus of het eindresultaat nu echt indrukwekkend zal zijn valt misschien wel te betwijfelen. Maar ik vind de afwerking op deze manier gewoon erg netjes. Misschien snijdt het mes dan aan 2 kanten.

snel

Actief lid
:icon_smile_questionter info bakje kost ex montage incl btw 5n0882600 9b9 rahmen 17.37
5n0882602 9b9 drawer 34.57
samen 51.94
dus een bakje van ikea is goed koper als u daar tevreden mee bent

groeten snel :koffie:

Sant

Lid
T.a.v. het goed idee van de Ikea Knös bak:
Als ik het goed heb begrepen staat ie op de vloer en past ie precies (lichtjes ingeklemd) onder de stoel onder de dwarsbuis. Eventjes nagemeten geeft mij bxdxh 26x15x14. Dus de hoogte zorgt voor het klemmen. Moet ook om de bak niet naar voren te laten schuiven bij bv flink remmen.
Helaas hebben ze bij mij juist op die plek op de vloer het 'hammertje tik' gemonteerd. Deze zal dan ergens anders een plaatsje moeten krijgen, misschien wel in de bak. Of op de verhoging van de vloer links ernaast.
De handvaten zitten dan wel aan de zijkant ipv aan de voorkant, toch?!

Op exact dezelfde manier kan deze Knös bak ook onder de passagiersstoel worden geïnstalleerd onder de originele bak(je). Dus twee Knös-en voor veel extra ruimte.

Zie ik het allemaal goed?

CaseyBasey

Actief lid
Of je het goed ziet zal Car44 moeten zeggen, maar ik vermoed dat de doos niet klemt onder de dwarsstang, maar tussen de 2 verhogingen in de vloer waar de stoelrails op gemonteerd zijn. De doos is 26 cm lang, en jij hebt een breedte van 26 cm gemeten. Dan zitten de handgrepen inderdaad ook aan de zijkant. Ik vraag me daarom ook af of het wel een solide oplossing omdat als je iets nodig hebt uit de doos je aan de lange zijkant gaat trekken om hem naar voren te krijgen en hem dan uit z'n verband kunt trekken.

Dat hamertje van jou zit bij mij op de drempel onder de portier, waar die omhoog komt van de vloer.

EdK

Forumguru
Je ken natuurlijk ook wat knutselen met MDF en dan ff in een kleurtje naar keuze.
Rose voor de dochter, zwart voor je zelf

Sant

Lid
Tussen de twee verhogingen in de vloer meet ik 26cm gelijk aan de breedte van de Knös bak. Dus de bak past er dwars tussen. Als ik deze vervolgens onder de stoel schuif moet ie onder dwarsbuis van de stoel. Indien dit niet klopt, dan snap ik het niet meer!
En inderdaad moet aan de lange zijde getrokken worden om de bak er onderuit te krijgen.

CaseyBasey

Actief lid
Ik vraag me af of ie onder de dwarsbuis moet komen om te klemmen. Misschien wordt de doos er alleen tegenaan geschoven.

EdK

Forumguru
Jullie gaan toch wel van de laagste stand stoel uit he ?
Anders ken je straks niet meer lager omdat die box er staat !
Enne als je een spijker in de muur kunt slaan dan kun je toch ook zelf een boxie timmeren ?
Genoeg bouwmarkten die alles op maat voor je zagen !!

En hebben jullie wel goed onder de stoelen gekeken of er geen kabels in de weg zitten die van vloer naar stoel lopen ?
Is namelijk bij mijn RR wel het geval !!!

CaseyBasey

Actief lid
@EdK: bij de laagste stand van de stoel zal (heel waarschijnlijk) de eerder genoemde dwarsbuis nog steeds het laagste punt zijn. Dus zal de doos niet geplet worden. (Kan je dat bevestigen, Car44?).
Er loopt inderdaad ook een kabel. Ik heb er niet zo opgelet maar ik denk dat ie in z'n geheel achter de dwarsbuis zit. Is denk ik voor het contact van de autogordel.

corsaar

Senior Member
Vanmiddag de rubber matten besteld. telkens een krant voorin
is geen oplossing na een boswandeling. Aanbieding 15 % korting tjonge
wat royaal.

CB heeft het goed, bakje staat tussen de 2 verhogingen.
Ik trek het bakje er meestal niet uit, ik kan er van bovenaf prima in om dingen er uit te halen. Ik heb er bv de zuignap en kabel van de navigatie en het opbergdoosje van het radio-frontje in liggen. Tijdens het rijden is dat uiteraard moeilijker en niet echt aan te raden

Sant

Lid
Als de Knös box tegen de dwarsbuis wordt geschoven heb je geen last van de laagste stand van de stoel. En ook heb je geen last van de bekabeling die inderdaad onder de stoel aanwezig is. En de box zal ver genoeg naar voren komen om er zonder veel problemen wat in te doen en eruit te halen.
Echter het lijkt mij dat de box best wel gemakkelijk naar voren schuift, hetgeen natuurlijk niet de bedoeling is.
En wat ik al eerder in dit forum aangaf kan evt ook onder de passagiersstoel zo'n Knös box geplaatst worden. De originele bak zit als het ware tussen de dwarsbuis en de onderkant van de stoel. Alleen kan je hier wel last hebben van de lage stand van de stoel, denk ik.

in de passasiersstoel zit bij mij een lade, is het ook mogelijk om onder de bestuurdersstoel een lade te monteren?

Jan
Yeti Active++ of Ambition-

Ik heb de mijne onder de passagiersstoel en zit daar prima vastgeklemd. Is nog nooit naar voren geschoven, is niet mogelijk.
Vanaf de raam is de box (bij mij) niet te zien.

Sant

Lid
Duidelijk. Mooi opgelost.
Heb je daar ook nog de originele Skoda bak met klep zitten?
En mocht jouw bak met het gewicht erin toch onverhoopt los gaan en naar voren schuiven, dan is het nog geen gevaar voor de bestuurder.

corsaar

Senior Member
Wat ik nog wel wil aanpassen aan mijn Yeti,dat zijn electrische inklapbare spiegels.
Ze steken nogal uit en bij parkeren op smalle plaatsen worden ze vrij makkelijk geraakt.
Dit blijkt echter niet mogelijk, terwijl het op andere modellen wel kan.

Bovenaan Onderaan