zelf rijden wij onze eerste skoda, een O2 TDI elegance 2005, en het rijdt geweldig, is mijn mening.maar dat ligt aan waar je wensen liggen, wil je voelen wat de auto onder je doet, zou ik een sportonderstel kiezen, is ietsjes minder comfortabel.
rij je veel korte stukjes, geen diesel; hecht je veel waarde aan een airco, erg handig, maar een eenvoudige airco koelt , net zo goed als climatronic, alleen de laatste regelt zelf, bij de eerste kun je de temperatuur ook regelen.
spiegel verwarming enzovoort, alles kan en is prachtig, maar wat er niet op zit kan dus niet stuk. wel vind ik de abs van de o2 erg netjes afgesteld. deze grijpt niet te vroeg in, gelukkig
kijk goed in de auto en onder de motorkap, de staat van de auto zegt soms(!) veel. ze kunnen tegenwoordig erg goed poetsen.
ga zeker een proefrit maken in beide modellen, en liefst direct achter elkaar. en let op bijgeluiden.
ook handig neem iemand mee die weet wat de zwakke punten zijn van in dit geval de Octavia`s,let wel, op internet staan veel berichten over kommer en kwel, maar slechts weinig schrijven hoe fijn of goed een auto wel is.
let of plekken als onder de stoelen, dashboard kastje en zo hieraan kun je zien of men waarde hecht aan een auto, of het als een vervoermiddel ziet.
zo op de foto`s af zegt mijn gevoel dat de élégance de mooiere,en nettere is van de beide auto`s, maar dat is onmogelijk van een plaatje te zien.
op MP zijn er adverteerders die de kunst bezitten soms een beetje vage foto`s te maken, waardoor je details niet kunt zien. en zulke foto`s bewust maken valt niet eens mee. maar het zijn wel vaak de zelfde adverteerders.
kijk vooral rond en vergeet ook niet bij de niet-skoda dealer te kijken, soms zijn deze gunstiger geprijsd.
ik werd uitgelachen toen ik vertelde dat ik een skoda had gekocht, ahumm, gebrek aan status ? tot ze erin zaten of de auto zagen(wel gezorgd dat ie mooi gepoetst was). Gebrek aan status ? Hoezo, het zelfde model al bijna 8 jaar verkopen, en met succes. of toch vooroordeel van de critici. veel succes met je keuze.en vooral veel rijplezier.
laat ons je keuze nog eens weten.
groeten mic