Aanschaf Superb combi 2.0 tsi 4x4 272pk

-----xenon vervangen door led (dat heb ik nu bij de audi ook en dit is echt grandioos kwa zicht)
----zolang niemand wordt verblind :)
-mistlampen vervangen door led
-----nice....die standaard lichten zijn niet echt in lijn met de xenon....hoewel wit licht bij mist wellicht weer minder is.
-----
Uiteraard laat ik de led lampen installeren bij een professionele garage waar de lapen dan ook weer afgesteld worden. Ik heb zelf namelijk een hekel aan die hobbybop koplampen met van die irritante felle verlichting.

Laatst bewerkt door een moderator:

1983jeroen

Forumguru
Ik snap dat je geen kleurverschil wilt, maar houdt er rekening mee dat een spuiter toch zal kunnen zeggen dat het binnen de toleranties valt.
Mijne is vorig jaar 6 keer bij de spuiter geweest. Overdag zie je amper wat, maar bij lamplicht zit er toch een andere gloed over de gespoten delen.

Mijn DSG is ook aangepast door Vagtechniek. Ben ook wel teleurgesteld over wat ze gedaan hebben.
De S is helemaal niet aangepast. Eigenlijk alleen de D zodat de koppeling langer heel blijft.
De S is nog steeds veel te nerveus en blijft wel heel lang hangen in de versnellingen

We hebben de auto gekocht. Morgen nog ff tekenen en dan is het helemaal officieel.
Hopelijk wordt het spuitwerk netjes maar ik heb er alle vertrouwen in.
Op naar weer 4 jaar veel rijplezier en ik kijk nu al uit naar de 4x4 tijdens de wintersport.

Bijlagen

• 20250318_192807_resized.jpg
    20250318_192807_resized.jpg
    551,3 KB · Weergaven: 49
Vandaag nog even bij autocoach het chassisnummer laten natrekken vanwege het spuitwerk voor de definitieve handtekening.
De kosten hiervoor waren €25 en dan wordt de databank van alle Europese verzekeringen nagekeken. De uitslag hiervan was dat de auto in 2019 en 2021 de auto lichte schade heeft gehad. Ook op de plekken waarvan ik het vermoeden. Ik heb van autocoach groen licht gekregen er was niks schrikbarends met de auto gebeurt kwa schades. Ik heb ik bij de schades de kmstand erbij gekregen en deze klopte netjes met de onderhoudshistorie.
Dus zojuist heb ik de aankoop afgerond en nu is het wachten tot de auto klaar is

jefrem

Lid
Mooie wagen man gefeliciteerd.

Had toevallig van de week in Duitsland naar zo'n wagen zitten kijken. Wat is het verbruik van zo'n wagen?

Ik heb nog geen idee wat het verbruik van deze is maar mijn ervaring is dat het met 2.0 van de vag meestal rond 1 op 8 in de stad is en snelweg zo'n 1 op 14 bij 130 km

Vanmiddag gaan we die nieuwe auto ophalen.
Ik ben heel benieuwd hoe deze er nu bij staat.
Wat betreft het gedeelte wat gespoten moest worden ivm kleurverschil na een cosmetische schade van de vorige eigenaar de gehele zijkant is gespoten op het advies van de spuiter anders was het haast onmogelijk om netjes te spuiten. De extra kosten heeft de verkoper voor zijn rekening genomen. Hopelijk staat de auto er strak bij!
Bor nu nog ff 3 uurtjes wachten

S-RS

Lid
Heel mooi en een fantastische aandrijflijn, veel plezier er mee! Naast de velgen wellicht ook nog even luxe platen er op :giggle:

Die luxe platen komen er zeker op dit ben ik vergeten door te geven bij de dealer er zaten tenslotte nog geen platen op.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: S-RS
Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij de garage om in de xenon + mistlampen ledlicht te laten plaatsen en direct te laten afstellen zodat het niet gaat verblinden. Bij mijn vorige auto heb ik dit ook laten doen en ik had toen geweldig goed zicht en nooit klachten gehad over verbinden.
Ik heb bij ledperf ook meteen een komplete led interieurverlichting set besteld want dat gelige licht vind ik maar wat karig voor zo'n auto.
Inmiddels zo'n 350km gereden met de auto en deze rijdt heerlijk. Je kan heerlijk rustig rijden maar als je wil is er ook lekker veel vermogen beschikbaar en vanuit stilstand is de auto heerlijk snel
Het verbruik tot nu toe met regelmatig wat met het gaspedaal spelen en zon 70% in sportstand en 80% stad is zo'n 1 op 10,5 dus dat valt me zeker niet tegen.

Bovenaan Onderaan