Dank je voor de snelle reactie Antera!TSA staat inderdaad niet juist aangemeld dan. TSA aanzetten in de module van de ABS ( Adaptiewaarde ) . Mooier kan ik het niet maken en of de dealer het dan lukt tja........
Laat ze ook indien nodig de parkeersensoren omcoderen. Ook hier heb ik al 2 autos van gehad waarbij de bestuurder gek werd zodra hij iets erachter had hangen en de auto in zijn achteruit zette
Afgelopen week trekhaak gemonteerd op Octavia met voorbereiding. Gecodeerd zoals het hoort. Daarna gezocht in de testkast na de functie aanhangwagenstabilisatie. Dit stond onder AANPASSING. Was niet ingeschakeld. Kon het inschakelen. Daarna knipperen ABS en ESP lampje. Contact uit en weer aan, niet meer. Wel storing opgeslagen die na wissen en auto opnieuw starten niet terug kwam.
Nu is nog de vraag of dit de manier is om TSC in te schakelen. Ik heb het weer terug gezet zoals het stond. Omdat ik niet weet of het verder gevolgen heeft. Misschien iemand die het wil proberen en de functie bij de dealer inschakelen.
Na coderen was het dus NIET ingeschakeld op de manier zoals ik net beschreef.
Net even bij de dealer geweest. Naar hun idee is het goed aangesloten. TSC zal niet gaan werken omdat mijn auto niet was voorbereid op een trekhaak?! Hij zat er toch echt onder toen ik hem op ging halen! Uitgelegd wat ik hier op het forum zoal aan info voorbij heb zien komen. VCDS, aanmelden in ABS module etc. VCDS is blijkbaar illegale software werd aangegeven. Dat zal best, maar als het met illegale software lukt, moet een dealer het toch ook kunnen regelen? Ook gezegd dat de fa. Kreijne er een artikel op de website over heeft geplaatst. Er wordt nu contact opgenomen met Kreijne. Kortom, voor niets naar de dealer gereden en nog niets wijzer......Dank je voor de snelle reactie Antera!
Binnenkort neem ik even contact op met de dealer voordat de sleurhut erachter komt. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Ik werd vanmiddag door de dealer gebeld naar aanleiding van bovenstaand bericht. Ze hadden contact met Kreijne opgenomen en wisten nu hoe het ingesteld moest worden. Tsja, ik had zo mijn bedenkingen..... Toch maar even naar de dealer gereden uit mijn werk. Ze zijn 10 minuutjes bezig geweest.......en het werkt! Lampje blijft nu inderdaad langer branden. Dealer houdt er nu rekening mee bij het aansluiten van nieuwe trekhaken. Ze waren niet op de hoogte van het vinkje bij de adaptiewaarde in de ABS module (als ik het zo goed omschrijf?) Moet toch een kleine moeite zijn voor Pon om dit aan de dealers door te geven? Ik vind het op een nette manier opgelost door de dealer en ben een tevreden mensNet even bij de dealer geweest. Naar hun idee is het goed aangesloten. TSC zal niet gaan werken omdat mijn auto niet was voorbereid op een trekhaak?! Hij zat er toch echt onder toen ik hem op ging halen! Uitgelegd wat ik hier op het forum zoal aan info voorbij heb zien komen. VCDS, aanmelden in ABS module etc. VCDS is blijkbaar illegale software werd aangegeven. Dat zal best, maar als het met illegale software lukt, moet een dealer het toch ook kunnen regelen? Ook gezegd dat de fa. Kreijne er een artikel op de website over heeft geplaatst. Er wordt nu contact opgenomen met Kreijne. Kortom, voor niets naar de dealer gereden en nog niets wijzer......
Klopt het dat bij een niet op trekhaak voorbereide auto de TSC niet zal werken????