Achteraf Bluetooth inbouwen in O2 met Columbus

Ronny1978

Actief lid
Fijn dat dat knopje gewoon werkt. Dat verhaal omtrent longcoding heb ik idd gelezen.

Michelover: Ik lees dat jij de set hebt laten inbouwen. Kun jij mij ook vertellen waar de module zit? En ten tweede, indien jij dit onder de voorstoel (de originele plek dus) hebt zitten, zaten de desbetreffende montagedelen meegeleverd bij je set? Dus de beugel en de afdekkap, alsmede de nodige schroeven?

Ronny1978

Actief lid
Het is even stil geweest, ondertussen heb ik de nodige onderdelen bij elkaar. Ik zat zelf te denken om de unit achter het dashboard(kastje) weg te werken. Denk dat de nodige ruimte daar wel beschikbaar is. Indien dit niet gaat, dan toch maar even langs de dealer.

Waar ik echter tegenaanloop is dat de antennekabels welke in de Columbus zitten aan de korte kant zijn. Ik heb een adapterkabel gekocht welke op de huidige Quadlock stekker komt en het andere Quadlockgedeelte komt in de Columbus. Nu is dit nogal een bult bedrading. Wat ik als oplossing zag is om de Quadlockstekker welke in de auto zit naar beneden te drukken. Echter hierdoor druk ik ook de antennekabels weg, waardoor deze dus niet meer in de radio passen.

Kan iemand mij vertellen hoever deze draden ingetaped in de kabelboom zitten? Of is er een andere oplossing, bijv, verlengen van de draden?

Ronny1978

Actief lid
We zijn even weggeweest, tijd voor een statusupdate en een VCDS vraag.

De module is ingebouwd en aangesloten. In het display tussen de tellers (MFD?) zie ik nu ook de optie telefoon. Het knopje Phone op de Columbus werkt niet meer als mute knop, maar toont nu echt een menu voor de telefoon. Tot zover lijkt alles in orde en heb ik het idee dat de inbouw in eerste instantie geslaagd moet zijn.

Maar nu. Ik ben niet in bezit van VCDS of iets dergelijks. De module moet natuurlijk nog aangemeld worden in de auto. Is er iemand op dit forum die in het noorden van Nederland woont en die dit voor mij zou kunnen regelen?

zelf heb ik mijn Columbus voorzien van bluetooth via een kufatec module. Werkt ook in de MDI (display dus) en bediening op stuur. Kufatec kost wel paar centen maar nog steeds goedkoper dan de originele spullen van skoda.

Kufatec heb ik gekocht en laten inbouwen bij http://electronic4cars.nl - die kerel snapte het echt en kon ook alles aanzetten zoals opnemen op stuur etc. De telefoon knop op de Columbus werkt ook gewoon.

Ronny1978

Actief lid
Onderhand is alles gelukt. Via de buurman van Forumlid Turbobooster heb ik hulp gehad met het inprogrammeren middels VCDS. De module heb ik onder de voorstoel verwerkt en voor de aansluiting heb ik een plug&play kabelset gebruikt. De module heb ik middels de onderdelenlijn gevonden op een sloperij.

Na inprogrammeren werkt alles naar behoren. Zeer tevreden, maar zeker voldaan na deze uitzoekklus.

Forumleden bedankt voor de getoonde hulp en het meedenken in de diverse opties en mogelijkheden en uiteraard het zo goed mogelijk beantwoorden van mijn vragen.

Dit topic mag gesloten worden.

Joske

Forumguru
laat het anders nog maar even open staan ;) altijd handig voor mensen die iets gelijkaardigs willen doen en willen inpikken met eigen vragen.

Mitico

Actief lid
Bedankt voor het open laten van het topic, ik heb namelijk dezelfde wensen ;)

O2 combi van januari 2012 en wordt door de Skoda dealer geadviseerd om een Parrot carkit in te laten bouwen vanwege het voorkomen van BT problemen (heb zelf een iPhone 5). Omdat ik niet zit te wachten op extra kabels en schermpjes, heb ik ook maar eens contact opgenomen met Electronic 4 Cars en daar konden ze mij vertellen dat het geen enkel probleem was om dit in te bouwen middels een Fiscon/Kufatec kit. Omdat Beek en Donk voor mij niet naast de deur ligt was het een uitkomst dat er aangegeven werd dat ik er gewoon op kon wachten en dat het niet al teveel tijd in beslag zou nemen. Kosten via dealer inbouw Parrot rond de € 300,= en de kosten voor de Fiscon kit incl. inbouw en coderen: € 349,=

Gaat dus de Fiscon worden, bedankt @peterpijpelink voor de tip! :bloemen:

Bovenaan Onderaan