Achterbankverwarming+stuurwielverwarming

janhagen

Nieuw lid
Ik ben nieuw hier op dit forum en heb een nieuwe Octavia Combi Style Business modeljaar 2017 (geen idee of model 2017 de 3e generatie is) bij de dealer staan.
Deze auto moet nog worden afgeleverd nadat ik deze vorige week heb afgewezen omdat deze niet geheel voldoet aan de bestelling.
Toen ik de auto bestelde wilde ik alleen o.a. een achterbankverwarming maar dat kon alleen i.c.m. een stuurwielverwarming. Dat heb ik toen gekozen. Nu is de auto afgeleverd en schijnt het niet leverbaar te zijn ondanks dat dit nog steeds in de configurator op de Skoda site staat. Helaas is dit alles zonder overleg met mij gegaan en blijkbaar voor de dealer ook een verrassing. Hierop heb ik aangegeven dat ik de auto niet ga afnemen. Kortom ik niet blij en de dealer uiteindelijk ook niet en PON beroept zich op "technische wijzigingen voorbehouden". Fijn voor ze deze arrogante houding maar ik hoef de auto niet.
Nu heeft de dealer het voorstel gedaan dit achteraf in de bouwen wat hij inmiddels ook heeft gedaan echter het is geen standaard Skoda pakket en de verwarmig heeft in dit geval 2 tuimelschakelaars met elk een stand 1 en 2 terwijl origineel Skoda 3 standen heeft zoals mijn vorige Octavia.
Ik weet niet of de functionaliteit is zoals het eventueel origineel Skoda zou zijn geweest.

Maar mijn vraag is eigenlijk weet iemand of de achterbankverarming alleen in de zitting zit of ook nog deels in de rugleuning? Ik heb geen referentie (en bij mijn vorige Octavia heb ik er nooit op gelet).

Daarnaast vindt ik het niet meer van deze tijd (2017) dat er in de achterconsole geen 12V aansluiting zit. 230V kon niet i.v.m. de DSG bleek later. Wanneer je het plaatje bekijkt bij de optie stoelverwarming + stuurwielverwarming dan zie je 2x stoelverwarming, 2x USB aansluiting en 1x 230V aansluiting. Maar er zit gewoon niets zelfs niet wanneer je zoals ik een techpakket hebt. Het plaatje is dus zeer misleidend.

Antera

Donateur
Plaatjes zijn voorbeelden deze kunnen afwijken van de werkelijkheid. Plaatjes zijn nooit leidend houd daar rekening mee.

DE stoelverwarming lijkt me ook in de rug te zitten net als bij de voorstoelen maar kan er geen concrete antwoorden op vinden. Hoe is het met het stuur is die nu wel verwarmt?

B.Stuurder

Forumguru
@janhagen ook de rugleuning is verwarmd op de achterbank. Dit is ook zo bij achteraf inbouwen, wat prima werkt, heb ik in mijn vorige wagen gehad. Alleen de schakelaars zijn minder fraai.

Verder zijn de plaatjes universeel, maar bepaald de importeur wat op de auto gekozen kan worden. Het arrogante PON dus. Het is dus waarschijnlijk in een ander land wel mogelijk maar hier niet....

janhagen

Nieuw lid
DE stoelverwarming lijkt me ook in de rug te zitten net als bij de voorstoelen maar kan er geen concrete antwoorden op vinden. Hoe is het met het stuur is die nu wel verwarmt?
Het stuur kan en is niet verwarmd. Maar het staat wel bij het bestelde pakket.
Dus ik moest 2 januari 2017 stuurverwarming meebestellen om de achterbankverwarming te kunnen krijgen. En nu bij uitlevering kan er niets worden geleverd.
3 jaar geleden heb ik het ook gehad met een verwarmbare voorruit. Deze besteld en niet gekregen toen heb ik het geslikt nu slik ik het niet en dat vindt men nu raar.

Laatst bewerkt:

janhagen

Nieuw lid
@janhagen ook de rugleuning is verwarmd op de achterbank. Dit is ook zo bij achteraf inbouwen, wat prima werkt, heb ik in mijn vorige wagen gehad. Alleen de schakelaars zijn minder fraai.

Verder zijn de plaatjes universeel, maar bepaald de importeur wat op de auto gekozen kan worden. Het arrogante PON dus. Het is dus waarschijnlijk in een ander land wel mogelijk maar hier niet....

Dat in de rug dat ga ik eens navragen of dat ook in de set zit welke de dealer voor ogen heeft om achteraf in te bouwen.

Dat PON bepaald dat is een keuze maar wanneer ik dan kies wat zij bepaald hebben en het wordt zonder enig overleg niet geleverd en wanneer de klant het dan niet slikt zich beroepen op technische wijzigingen voorbehouden dan ben je niet echt klantgericht bezig.

Rallye

Forumguru
Ik begrijp je gevoel, maar denk dat je toch tegen de kleine lettertjes gaat aanlopen..... De auto is niet zodanig afwijkend van wat is besteld dat je de auto niet af hoeft te nemen. Bovendien: het probleem wordt dan mogelijk wel veroorzaakt door de inderdaad vaak onnavolgbare accessoirekeuze van Pon (geen standverwarming op een Skoda, maar wel op een VW bijvoorbeeld), maar je hebt een probleem met de dealer, waar je de auto gekocht hebt. Zijn oplossing is vrijwel gelijk aan de standaardoplossing, dus ik geef je weinig kans.... een vergoeding eruitslepen is alles.

Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen......

En als je zaken baseert op wat je in de folder ziet moet je die altijd navragen en vast laten leggen. Zomaar van dingen uitgaan, al lijken ze nog zo logisch, is niet handig.

B.Stuurder

Forumguru
Dat in de rug dat ga ik eens navragen of dat ook in de set zit welke de dealer voor ogen heeft om achteraf in te bouwen.

Dat PON bepaald dat is een keuze maar wanneer ik dan kies wat zij bepaald hebben en het wordt zonder enig overleg niet geleverd en wanneer de klant het dan niet slikt zich beroepen op technische wijzigingen voorbehouden dan ben je niet echt klantgericht bezig.

Dat klopt. Niet klantgericht. Mijn vrouw heeft bij een Audi dealer gewerkt, die door PON is overgenomen en je wilt niet weten wat ze ook met eigen mensen uitvreten. Ze weten het altijd zo te draaien dat jij aan het kortste eind trekt en de dealer kan daarvan meepraten.
Mijn advies is om zo goed mogelijk met de dealer de zaak te regelen, die is er ook niet gelukkig mee. En After Market doet niet onder voor af fabriek hoor. Ik heb drie standen voor en achter en er worden er ook meestal maar twee van gebruikt.
Als je persé een 230 volt stopcontact wilt dan kan dat ook achteraf worden ingebouwd.

Octaaf

Forumguru
Blijft een raar verhaal dat je pas achteraf hoort dat je iets niet krijgt wat je wel besteld hebt. Jou zou op zijn minst verwachten dat men je even op de hoogte houdt van de voortgang, zeker als er iets veranderd is.

EdK

Forumguru
Da's jouw probleem.....;)
Nee hoor totaal niet, daarna veel met amerikanen gewerkt en me US engels is hierdoor beter geworden, zelfs zo goed dat me UK vrienden me nu prima begrijpen zolang ik het maar uitspreek en niet ga schrijven.... :deuk:

janhagen

Nieuw lid
Als je persé een 230 volt stopcontact wilt dan kan dat ook achteraf worden ingebouwd.
Dat schijnt niet te kunnen omdat er in de tunnel vanwege de DSG geen ruimte is voor een omvormer. De dealer heeft aangeboden om er 2x12V in te bouwen. Dat hebben ze in mijn vorige Octavia ook gedaan en dat is wat mij betreft prima.

roeldewinter

Actief lid
Ik heb een O3 DSG met 230V aansluiting achter op de tunnel. In de nieuwe, O3FL DSG, wilde ik dat ook maar het kon niet af fabriek. De dealer wilde wel inbouwen maar dat werd veel te duur...

Bovenaan Onderaan