Achterbankverwarming+stuurwielverwarming

Neen. Jullie hebben het (gedeeltelijk) fout. Een omvormer is idd een converter. Echter word hier in NL de term omvormer voor beide toepassingen gebruikt..

Maar de juiste term hier is inverter.

Een converter maakt namelijk van wisselspanning een gelijkspanning en een inverter.... Juist.
Die maakt dus van DC een AC.. 12V > 230V

Ennnn mocht je daadwerkelijk zoiets willen inbouwen adviseer ik een zuivere sinus inverter ipv een blokgolf. (Gemodificeerde sinus is ook een blokgolf!)

:)

Laatst bewerkt:

janhagen

Nieuw lid
Ennnn mocht je daadwerkelijk zoiets willen inbouwen adviseer ik een zuivere sinus inverter ipv een blokgolf. (Gemodificeerde sinus is ook een blokgolf!)
Ik heb ook al een losse inverter en deze heeft inderdaad een gemodificeerde sinus. Vroeg me jaren geleden bij de aanschaf al af waarom er zulke prijsverschillen waren. Daarom dus.
Maar ik verwacht dat Skoda af fabriek of een dealer toch standaard (heb dit nooit nagevraagd) wel een inverter inbouwen met een gemodificeerde sinus?

Laatst bewerkt:

ronald_j

Actief lid

Blokgolf!? Worden die dingen echt nog geleverd? Ik dacht dat de wat goedkopere modellen alleen nog maar zaagtand leveren. Dat zou voor de meeste apparatuur prima moeten werken. Ik neem aan dat je er niet mee gaat stofzuigen ed. Waarschijnlijk zou je daarvoor. Niet eens genoeg vermogen hebben.

Inverter is feitelijk de naam van een bepaald type elektronische schakeling. Dat gaat zover in detail dat het geen enkele gebruiker zou hoeven interesseren. Je ziet inderdaad wel dat men de term inverter is gaan associeren met bepaalde functionaliteit, maar strikt genomen is dit incorrect. Letterlijk betekent 'inverter' eigenlijk 'omkeerder'. Functioneel gezien is 'omvormer' een hele mooie naam. Of dat dan naar AC of DC is is iets wat je erbij zult moeten vermelden.

SKODALIFE

Nieuw lid
Ik ben nieuw hier op dit forum en heb een nieuwe Octavia Combi Style Business modeljaar 2017 (geen idee of model 2017 de 3e generatie is) bij de dealer staan.
Deze auto moet nog worden afgeleverd nadat ik deze vorige week heb afgewezen omdat deze niet geheel voldoet aan de bestelling.
Toen ik de auto bestelde wilde ik alleen o.a. een achterbankverwarming maar dat kon alleen i.c.m. een stuurwielverwarming. Dat heb ik toen gekozen. Nu is de auto afgeleverd en schijnt het niet leverbaar te zijn ondanks dat dit nog steeds in de configurator op de Skoda site staat. Helaas is dit alles zonder overleg met mij gegaan en blijkbaar voor de dealer ook een verrassing. Hierop heb ik aangegeven dat ik de auto niet ga afnemen. Kortom ik niet blij en de dealer uiteindelijk ook niet en PON beroept zich op "technische wijzigingen voorbehouden". Fijn voor ze deze arrogante houding maar ik hoef de auto niet.
Nu heeft de dealer het voorstel gedaan dit achteraf in de bouwen wat hij inmiddels ook heeft gedaan echter het is geen standaard Skoda pakket en de verwarmig heeft in dit geval 2 tuimelschakelaars met elk een stand 1 en 2 terwijl origineel Skoda 3 standen heeft zoals mijn vorige Octavia.
Ik weet niet of de functionaliteit is zoals het eventueel origineel Skoda zou zijn geweest.

Maar mijn vraag is eigenlijk weet iemand of de achterbankverarming alleen in de zitting zit of ook nog deels in de rugleuning? Ik heb geen referentie (en bij mijn vorige Octavia heb ik er nooit op gelet).

Daarnaast vindt ik het niet meer van deze tijd (2017) dat er in de achterconsole geen 12V aansluiting zit. 230V kon niet i.v.m. de DSG bleek later. Wanneer je het plaatje bekijkt bij de optie stoelverwarming + stuurwielverwarming dan zie je 2x stoelverwarming, 2x USB aansluiting en 1x 230V aansluiting. Maar er zit gewoon niets zelfs niet wanneer je zoals ik een techpakket hebt. Het plaatje is dus zeer misleidend.
Beste Janhagen, even boor de duidelijkheid. In een techpakket zit een multifunctioneel stuurwiel en stuurwiel+achterbankverwarmingis ook een pakket. Omdat er hierdoor 2 x een stuur in zit gaan deze pakketten niet samen. Tech pakket is dus niet te combineren met een verwarmd stuurwiel. Het klopt dat het verplicht is om een stuur en achterbank verwarming te combineren. Maar dit gaat dus niet samen met het Techpakket!

Een beetje kort door de bocht om PON gelijk arrogant te noemen.. Er ligt hier ook een verantwoordelijkheid bij de dealer en bij de klant om zich te verdiepen!

Als je namelijk zelf de prijslijst had geraadpleegd dan had je gezien dat de optie Stoelverwarming+ stuurverwarming niet samengaat met het Techpakket!!

B.Stuurder

Forumguru
Beste Janhagen, even boor de duidelijkheid. In een techpakket zit een multifunctioneel stuurwiel en stuurwiel+achterbankverwarmingis ook een pakket. Omdat er hierdoor 2 x een stuur in zit gaan deze pakketten niet samen. Tech pakket is dus niet te combineren met een verwarmd stuurwiel. Het klopt dat het verplicht is om een stuur en achterbank verwarming te combineren. Maar dit gaat dus niet samen met het Techpakket!

Een beetje kort door de bocht om PON gelijk arrogant te noemen.. Er ligt hier ook een verantwoordelijkheid bij de dealer en bij de klant om zich te verdiepen!

Als je namelijk zelf de prijslijst had geraadpleegd dan had je gezien dat de optie Stoelverwarming+ stuurverwarming niet samengaat met het Techpakket!!
Lijkt mij dat de klant niet zelf zaken hoeft uit te zoeken in prijslijsten en folders, mijn klanten niet althans, die geef ik gedegen advies. Dus die spookverhalen die hij krijgt, over dsg tunnels en stopcontacten zijn wat mij betreft helemaal not-done. Leg dat meteen goed uit aan je klant, overigens vreemd dat het in de pre FL wel kon met een DSG, voor zover ik weet is er niks veranderd op dat vlak. De dealer zit daar niet goed inderdaad, maar we hadden ook al geconstateerd dat het grootste deel van de dealers geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en alleen geïnteresseerd zijn in de aantallen auto's die ze verkopen t.b.v. de bonus.
En PON is inderdaad geen arrogante organisatie, ze zijn ongelofelijk arrogant. Zowel naar klanten als naar eigen personeel. Ik begrijp de noodzaak daarvan in veel situaties, bedrijfskundig gezien, maar qua klantperceptie kun je dit onmogelijk met droge ogen tegenspreken in mijn opinie.

Octaaf

Forumguru
......Het klopt dat het verplicht is om een stuur en achterbank verwarming te combineren. Maar dit gaat dus niet samen met het Techpakket!...... Een beetje kort door de bocht om PON gelijk arrogant te noemen.. Er ligt hier ook een verantwoordelijkheid bij de dealer en bij de klant om zich te verdiepen! .....Als je namelijk zelf de prijslijst had geraadpleegd dan had je gezien dat de optie Stoelverwarming+ stuurverwarming niet samengaat met het Techpakket!!

mea cupla, maar je komt op mij een beetje (te) agressief over. Lijkt wel of je bij Pon werkt?
Maar misschien dat je introductie mijn mening doet veranderen. https://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/

Rallye

Forumguru
Kortom: je hebt een probleem met de dealer. Die hoeft de auto niet terug te nemen, maar mag een (objectief gezien)redelijke oplossing bieden en evt. schade verzachten.

Dat Pon af en toe rare beslissingen neemt daar zijn we het over eens. Zeker omdat je de achtergrond niet kent komen die beslissingen raar over. Hier ook weer: de combinatie van twee door Pon bedachte pakketten leidt er, als ik het goed begrijp, toe dat je een deel van de inhoud daarvan niet krijgt.....

Nu lees ik juist dat je in de Fl met dsg niet de 12v/230v stekkers in de middentunnel zou kunnen bestellen. Dit ivm plaats gebrek. Hier heeft de dealer in België me thans helemaal niets van gezegd. En als je de auto via de carconfigurator samen stelt is dit toch perfect te selecteren ? Dit is een leasingswagen en als deze optie niet wordt geleverd dan moet ik wel betalen voor iets wat ik niet heb gekregen ?!

janhagen

Nieuw lid
Nu lees ik juist dat je in de Fl met dsg niet de 12v/230v stekkers in de middentunnel zou kunnen bestellen. Dit ivm plaats gebrek. Hier heeft de dealer in België me thans helemaal niets van gezegd. En als je de auto via de carconfigurator samen stelt is dit toch perfect te selecteren ? Dit is een leasingswagen en als deze optie niet wordt geleverd dan moet ik wel betalen voor iets wat ik niet heb gekregen ?!
Ik heb inmiddels de Octavia gisteravond afgenomen en mijn dealer heeft uiteindelijk 2x12V ingebouwd en de 2 losse stekkers liggen in de asbak.

Rallye

Forumguru
@LittleBugger : als je extra betaalt voor enkel die 230v-aansluiting heb je gelijk. Als die niet wordt geleverd hoef je er niet voor te betalen. Maakt de 230v onderdeel uit van een pakket, dan ligt het al weer moeilijker: wat zijn de verschillende onderdelen van een pakket waard?

Ik heb juist gekeken en het is dus niet bestelbaar via Skoda.nl en niet via Skoda.de. Maar dan is ook alweer mijn type wagen niet bestelbaar in Nederland of Duitsland.
Maar via skoda.be weeral wel. Maar zo zijn er wel meerdere verschillen in Belgie, wij kunnen niet het sportzetel interieur kiezen en bij ons is de style altijd uitgevoerd in half leder/half stoffen zetels.
Ik heb een Octavia Combi op CNG in de Style uitvoering. Als ik kijk op de papieren van de leasing was het een optie van 128,50€ of een kost van 2,49€ per maand.

Rallye

Forumguru
Tja. Dan zou ik met de leasemaatschappij overleggen dat de optie niet geleverd is en dat jij dus 2,49 per maand minder betaalt. Moeten zij die 128,50 maar weer terughalen....

Ik denk dat jullie in NL gewoon zwaar in het zak worden gezet ! Ik heb met mijn dealer gesproken en het is hier perfect leverbaar ! En kijk hier een in dit filmpje raar maar waar een dsg bak met de 230V stekker in de middentunnel !

fanSkoda-VW

Forumguru
Tja, we willen elk detail zélf configureren en zo een auto op maat krijgen. En in principe kan dat ook, als men wil.
Let wel: ónze maat.
Ik heb een Fabia, maar ook daar wordt door de afdeling Marketing de 'fout' gemaakt dat opties van b.v. een Octavia niet op de Fabia leverbaar zijn.
En dat is een marketing-fout van jewelste. Want ik wil wel een complete uitvoering naar MIJN wens, maar NIET gecombineerd met een grotere auto.
Voorbeeld? In de F1C én de F2C is aircokoeling in het dashboardkastje. In de F3C niet meer, maar wél een groot vak waar een literfles in past. Meer drinken, maar wel warm drinken. Ook hier is de logica zoek, en achteraf inbouwen (ik ben bereid bij te betalen) nee, onmogelijk.

Ik heb buitenlandse Fabia's gezien zonder dakrailing.

grtsssssss

B.Stuurder

Forumguru
Ik zei een stuk terug dus al, het was voor de FL ook mogelijk en de DSG en het interieur op dat vlak is niet veranderd......

Testedoene

Forumguru
In een techpakket zit een multifunctioneel stuurwiel en stuurwiel+achterbankverwarmingis ook een pakket. Omdat er hierdoor 2 x een stuur in zit gaan deze pakketten niet samen.

Wat een bullsh*t is me dat zeg? Als de klant die optiepacks wil combineren moet hij dat toch kunnen?
Het spaart PON enkel en alleen maar een stuurtje uit!
En als ze dat echt zo erg vinden kunnen ze het toch gewoon in een doos in de koffer leggen?

In België trekken ze de prijs van het gewone stuur af van het verwarmde stuurwiel. Natuurlijk iets minder qua prijs in hun voordeel. Maar het gaat wel.

EdK

Forumguru
Wat een bullsh*t is me dat zeg? Als de klant die optiepacks wil combineren moet hij dat toch kunnen?
Het spaart PON enkel en alleen maar een stuurtje uit!
En als ze dat echt zo erg vinden kunnen ze het toch gewoon in een doos in de koffer leggen?
Er ligt een roeping voor je !!
Als jij die logge organisatie PON weer soepel en fit kunt krijgen dan mag je daarna gerust zeggen dat je de loterij hebt gewonnen...

janhagen

Nieuw lid

Ho, wacht even. Op het moment dat ik de auto bestelde op 2 januari 2017 konden deze zaken gewoon in het bestelsysteem worden ingevoerd en waren er geen beperkingen. Deze beperkingen kwamen pas bij de aflevering boven tafel. Dus zo'n vier maanden later en tussentijds heeft niemand daarover gerept.

Bovenaan Onderaan