Ik doelde er op dat de term stadslicht eigenlijk niet mag worden gebruikt, of op z'n minst verwarrend is. Maar in mijn geval (O2) is het dus het stadslicht dat niet gaat branden, nu bij DRL ook de achterlichten branden. Overigens gaat in mijn geval ook de kentekenplaatverlichting dan aan; de dashboardverlichting niet. Maar dat is misschien wel beter ook. Mocht vrouwlief het licht een keer helemaal uitzetten zonder dat ik dat door heb (i.p.v. de auto-stand), dan heb ik dat in een tunnel héél snel in de gaten...Gisteravond ontdekt: parkeerlicht (aan 1 kant dus) is DRL LED met de achterlichten, dus niet het stadslicht aan die kant.
Mee eens - het rijden met alleen "stadslicht" aan - héél vroeger niet ongebruikelijk binnen de bebouwde kom - is immers al jaren niet meer toegestaan. De Duitsers hebben het dan ook terecht over "Standlicht".Ik doelde er op dat de term stadslicht eigenlijk niet mag worden gebruikt, of op z'n minst verwarrend is.
Bij de dealer geweest om mijn drl en bochtverlichting te activeren (module zit wel op mijn auto(), maar was volgens hun niet mogelijk aangezien dit niet in het dot matrix menu staat. Klopt dit?
Skoda Octavia Combi 1.9TDI Elegance Businessline 2009 met 132dkm
Bij mijn O2 fl zijn de stadslichten en de dagrijlichten echt andere lichten. De dagrijlichten zitten onder de bumper naast de mistlampen; de stadslichten zitten boven de koplampen. Stadslicht brandt niet als dagrijlichten branden en andersom.Drl vervangt het stadslicht dacht ik. Dus stadslicht is je drl gedimd of niet gedimd
weet je zeker dat je je bolide in Westerbork wilt laten tunen?Top, bedankt moet binnenkort toch naar Westerbork voor mijn tuning daar. Rijdt ik gelijk door naar de skodadealer daar. Was het lang wachten of zomaar klaar?
Dit is niet waar. Met VCDS is dit helaas niet in te stellen, enkel met de dealerkast.Verder zijn er ook zat leden van dit forum met een VAG-com die dit kunnen. Dus je bent niet perse aangewezen op de dealer.
sorry voor de late reactie, maar daar heb ik inderdaad geen goede berichten van vernomen, sorryOke, bedankt. Maar waarom de vraag of ik mijn auto in Westerbork laat tunen? geen goede recensies?
Dit is niet waar. Met VCDS is dit helaas niet in te stellen, enkel met de dealerkast.