Achterlichten in achterklep

EvilKnievel

Actief lid
Er bestaat geen lichtbalk voor de achterklep, alleen een zwarte of rode plastic balk waar geen lampjes in zitten.
Alleen als je het light&view pakket neemt (of de sportline) krijg je de "Rode decoratieve LED strip tussen de achterlichten". Het is dus een foute benaming aangezien er geen LED aan te pas komt. Zou i.m.o. geen LED strip mogen heten.
Wat wel verlicht is bij het light pakket is het rode deel van het achterlicht ter hoogte van de letters SKODA.
Die zwarte balk vind ik op een zwarte auto nog wel staan (omdat ie dan niet opvalt) maar op de andere kleuren vind ik het geen gezicht. Ziet er uit of er maar gewoon een stuk plastic uit het schap gepakt is wat toevallig paste.

Misschien bieden ze ooit nog als optie een 26inch 'decoratieve OLED-tv' aan voor de 2e zitrij die dan in werkelijkheid gewoon een zwart stuk plastic is van 26inch...
Dat klopt niet helemaal, er zit wel degelijk verlichting in de rode balk bij het light&view pakket
0b4f09fb-ae95-4775-abd8-b6ad9b0fbe1e_image2100514032866899972_375x375.jpg

nautatje

Nieuw lid
Ik vind het wel raar dat er bovenaan dus ook geen licht zit. Dat staat nergens beschreven. Alleen dat je extra hebt waar jij de zwarte balk hebt.

Oumi

Nieuw lid
Ik vraag mij af of de achterlichten wel zichtbaar genoeg zullen zijn bij donker regenweer wanneer enkel de hoekjes branden.

Geen foto achteraanzicht gevonden bij basis versie maar als je hier de bovenkant en onderkant wegdenkt, dan stel ik mij wel de vraag of dit voldoende verlicht zal zijn?

Bijlagen

• IMG_8591.jpeg
    IMG_8591.jpeg
    78,3 KB · Weergaven: 31

hemi24

Forumguru
@Oumi : daar hoef je je niet druk om te maken, dat voldoet gewoon!

Exact zelfde discussie is hier al eens voorbij gekomen bij de Enyaq, daar heeft de standaard versie ook van die “zuinige” lampunits…

TomDB

Lid
Dat klopt niet helemaal, er zit wel degelijk verlichting in de rode balk bij het light&view pakket
Bekijk bijlage 113808
Die 10 cm links en rechts wel (zoals ik al zei dat stukje ter hoogte van de letters SKODA en ook dat mini stukje daaronder.
Waar volgens mij de meesten teleurgesteld over zijn is dat het deel in het groene kadertje hieronder niet verlicht is. Als je iets een LED balk noemt wekt dat blijkbaar de indruk dat de hele balk verlicht is zoals tegenwoordig populair is. Dus een doorlopende rode streep tussen beide achterlichten.
1731327946507.png

Jeroen Middag

Nieuw lid
Ik vind de achterlichten van het Lightpakket wel mooier dan standaard. Maar noem me maar een krent, ik vind t een hoop geld voor een paar ledjes die ik zelf niet zie als ik aan t rijden ben.
Omdat ik een leaseauto heb ga ik er niet aan sleutelen. Priveauto had ik misschien nog wat gerommeld met een ledstrip en soldeerbout of aftermarket lampen. Er zal vast wel wat op ebay te vinden zijn over een jaar.

• Leuk
Waarderingen: Tees

verbaant

Actief lid
...Waar volgens mij de meesten teleurgesteld over zijn is dat het deel in het groene kadertje hieronder niet verlicht is. Als je iets een LED balk noemt wekt dat blijkbaar de indruk dat de hele balk verlicht is zoals tegenwoordig populair is. Dus een doorlopende rode streep tussen beide achterlichten.
Zelf vind ik niet het groen omlijnde vak van belang, maar de bovenste segmenten op de motorkap. Dat had in deze tijd toch echt wel iets mooier (lees completer) opgelost moeten worden. We praten wel over een auto van €50.000 hè…. Ik ben zeer tevreden over mijn Tour edition, maar dit vind ik echt een misser! Twee led stripjes…..dat had toch wel gemoeten!

Laatst bewerkt door een moderator:

ebu

Nieuw lid
Ik heb geen extra licht pakket en de kleine brandende achterlichtjes waren me nog niet opgevallen.... tot nu. Nu vind ik het geen gezicht :cautious:

Antera

Donateur
Ik vind de achterlichten van het Lightpakket wel mooier dan standaard. Maar noem me maar een krent, ik vind t een hoop geld voor een paar ledjes die ik zelf niet zie als ik aan t rijden ben.
Omdat ik een leaseauto heb ga ik er niet aan sleutelen. Priveauto had ik misschien nog wat gerommeld met een ledstrip en soldeerbout of aftermarket lampen. Er zal vast wel wat op ebay te vinden zijn over een jaar.
Immiatie bestaat daarvan niet en daarnaast moet er altijd kabels bij gemaakt worden en gesoldeerd worden. Ook over 1 jaar. Kabels komen er niet vanzelf in ;) . en ook lease geen probleem die zien er niks van want kan geen problemen opleveren.

MacRembrandt

Forumguru
Ik reed net achter een Kodiaq, zonder licht pakket.
NLq1RnG.jpeg

JDlfwoL.jpeg

(sorry voor de tweede vage foto. Het reed weer en mijn telefoon sprong ineens op een ander appje :mad:)

Ik vind het wel netjes. Eenvoudig, maar doeltreffend. Simply Clever?

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan