Achterlichten in achterklep

Die zwarte balk vind ik op een zwarte auto nog wel staan (omdat ie dan niet opvalt) maar op de andere kleuren vind ik het geen gezicht. Ziet er uit of er maar gewoon een stuk plastic uit het schap gepakt is wat toevallig paste.
Ik heb zelf een Bronxgould uitvoering zonder LED-matrix en met de standaard kunststof strip. Ik vind het e nog wel aardig uitzien bij die kleur, echter het hele verlichtingsconcept aan de achterkant vind ik waardeloos. Het is tientjeswerk om het wel mooi te maken dames en heren van Skoda!!! Waarschijnlijk is het zelfs goedkoper om aan de achterkant op ieder model wel de fatsoenlijke verlichting en strip te monteren. Veel minder logistiek en schaalvergroting bij de fatsoenlijke verlichting. Maar ja, helaas denken ze daar bij Skoda anders over.

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Zolang ze bij Skoda nog een paar honderd euro durven te vragen voor een optie die met één softwarematig is e zetten vinkje aan of uit kan worden gezet, zullen ze heus geen ledstripsjes gaan “weggeven”

En die “paar tientjes” is op honderden of duizenden auto’s per dag al een aardig bedrag!

Oumi

Nieuw lid
Ik ben mij dezelfde menig toegedaan, ook nog eens verschillende kabelbomen... Ofwel wil men zoveel mogelijk klanten richting het lichtpakket dwingen?

verbaant

Actief lid
Maar... op de Tour edition was geen extra pakket te bestellen, dus ook niet de mogelijkheid gehad om het Light & View pakket te bestellen. Zou mooi zijn als er in ieder geval een mogelijkheid komt om in de segmenten op de achterklep led te laten branden.

En die “paar tientjes” is op honderden of duizenden auto’s per dag al een aardig bedrag!
Wat denk je wat het kost om twee verschillende systemen in stand te houden. Twee verschillende kabelbomen, twee verschillende achterlichtconfiguraties, twee verschillende softwareversies, enz. Denk dat het onder de streep niet zoveel uit zal maken. Allemaal identieke units levert nogal wat schaalvoordeel op bij inkoop.

Jeroen Middag

Nieuw lid
Ik vind t best wel serieus geld voor een losse rode balk. Ben benieuwd hoeveel mensen deze achteraf monteren. De ledjes kun je natuurlijk gewoon aftakken van je kentekenplaat verlichting. Die gaan ook aan als je je lampen aanzet. Of dat er een aliexpress variant komt van twee tientjes. Ik debk dat t sterk afhangt hoe de kodiaqs in t buitenland geleverd worden. Als die zwarte strip alleen in NL is dan kun je aftermarket chinees spul wel vergeten

Oumi

Nieuw lid
Ook al plaats je de balk achteraf, dan zit je nog met de bovenste elementen die niet branden. Met bovenstaand bedrag kom je er dus nog steeds niet

Tees

Donateur
Excuses dat ik je mening in twijfel trek.
Het gaat niet om een mening hier: denk je nu echt dat grote bedrijven als VAG, waar de marges al jaren onder druk staan, de huidige manier van produceren niet uitvoerig hebben geoptimaliseerd? Het feit dat ze werken zoals ze nu doen, betekent dat dat het meest kosteneffectief is.

Jeroen Middag

Nieuw lid
Hoe t exact bij duitse autos is weet ik niet. Maar bij motoren zijn er standaard volledige kabelbomen afhankelijk van t type wat je besteld (japanse motoren) aan de productielijn wordt exact jou kabelboom aangeleverd die ze er dan in stoppen. Bij japase auto's net zo. Bij mijn rav4 was er geen connector voor stoelverwarming omdat ik een bepaald type had besteld. Dus moest het er custom ingebouwd worden.
De connector die je ziet is een standaard connector die je zo bij conrad kan bestellen. Twee draadjes naar je kentekenplaatverlichting, even de juiste weerstand zoeken voor je canbus melding en een creatieve hobbyist sluit m zo aan.
Ik ga er echter niet aan beginnen. Geen zin in gezeur met de leasemaatschappij

• Leuk
Waarderingen: Tees

Antera

Donateur
Voor iedereen die nog denkt dat in auto's geen standaard kabelbomen worden gemonteerd: Kijk eens naar de aansluiting op het plaatje. Is mooi uitgevoerd met een stekkertje. P&P volgens mij. Of niet @hemi24

dit is een los deel die hebben standaard een stekker zitten.

En nee jouw auto heeft standaard geen stekker ervoor als je het niet fabrieksaf hebt.,

rsch

Nieuw lid
Als je het achter mistlicht aanzet dan gaat dit branden in het deel wat op de klep zit, het lijkt er dus op dat daar wel al iets in zit ?
Wellicht toch al leds aanwezig voor de verlichting maar niet geprogrammeerd ?

Bovenaan Onderaan