Achteruitrijcamera O3

heusinkveldb

Forumguru
Al is het een hele opgave, maar ik zal me vermannen en proberen het vol te houden om te wachten !

Maar 2,25mtr slang en dat gratis krijgen bij me dealer........ mwahhh vermoed dat dat niet doorgaat..
En neem aan dat de Seat en Audi dealer het toch ook wel verkopen ?

Is mij toch wel gelukt bij de vw dealer :D

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
of heb je een mooi overdekte warme ruimte ;)
Ja de woonkamer, alleen kan het voorraam niet open om naar binnen te rijden.
Maar goed ik heb gewoon geduld als je maar opschiet ( :D:D )
Want voor het zo weer 30 graden is en dus weer te warm... ( een hollander klaagt altijd ) wil ik wel alle spullen controleren en eventueel aanschaffen voor ik er mee begin.

Want tjsa ik moet het nog vertalen naar de Fabia 3 Combi met uiteraard weer andere kleine problemen ( of niet )

Maar neem je tijd , liever een met zorg gemaakte beschrijving dan een snel en afgeraffeld documentje waar je meer vragen door krijgt dan je lief is.

was het zaterdag maar +20 graden :dankje:

Rooverz

Actief lid
Een vraag voor de forumleden met washer fumctie: moeten jullie ondanks de washer functie nog steeds af en toe de lens schoonmaken voor beter zicht?

heusinkveldb

Forumguru
Een vraag voor de forumleden met washer fumctie: moeten jullie ondanks de washer functie nog steeds af en toe de lens schoonmaken voor beter zicht?

Nee, als je regelmatig sproeit blijft ie mooi schoon.
Gaat best met een aardige druk. Is geen klein miezer straaltje dat eruit komt.

Hoezo? twijfel je of je het nodig hebt? Alle nieuwe O3's worden nu met sproeier geleverd. De eerste modellen met camera niet. Ik denk dat ze die modificatie later hebben doorgevoerd omdat ze veel klachten kregen over de vuile lens. :maakmegek:

Rooverz

Actief lid
Nee, als je regelmatig sproeit blijft ie mooi schoon.
Gaat best met een aardige druk. Is geen klein miezer straaltje dat eruit komt.

Hoezo? twijfel je of je het nodig hebt? Alle nieuwe O3's worden nu met sproeier geleverd. De eerste modellen met camera niet. Ik denk dat ze die modificatie later hebben doorgevoerd omdat ze veel klachten kregen over de vuile lens. :maakmegek:
Laten inbouwen is vrij kostbaar, daarbij geven eigenlijk alle inbouwers aan dat ze standaard altijd de camera zonder washer inbouwen. Er zijn zelfs inbouwers die het gewoon nieteens aanbieden.

En uiteraard heb ik liever wel de washer, zeker als dit zinvol blijkt te zijn. Meerprijs voor inbouw is 100 euro.

heusinkveldb

Forumguru
En als je nou zelf de spullen aanlevert? Die 100 euro meerprijs is dan de meerprijs voor de inbouw ten op zicht van de normale. Is dan wel inc. materiaal mag ik hopen.
Zo te horen wordt het wel een kostbare aangelegenheid dan. Ik zal wel duidelijke afspraken maken. Hoe bouwen ze het in, worden originele onderdelen gebruikt enz.

Rickb

Lid
Op mijn oude auto's (Renault / Volkswagen) zaten wel camera's maar geen sproeier. Ik heb mijzelf toen aangeleerd dat ik even mijn vinger langs de lens haalde als ik langs de achterkant van de auto liep. Dat werkte prima.

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb mijzelf toen aangeleerd dat ik even mijn vinger langs de lens haalde als ik langs de achterkant van de auto liep. Dat werkte prima.

Lijkt me niet echt bevordelijk voor de lens eergelijkgezegd.

Vuiligheid = zand/zout/stof, noem het op, dat krast behoorlijk!

Rickb

Lid
Ik heb er 4 jaar mee gereden, en gemiddeld 1x per week op die manier de lens schoongemaakt denk ik.

Geen schade gemerkt, gezien of gevoeld.

Skotavia3

Senior Member
parkeersensoren, 3 spiegels, een deftige rij-opleiding.. heb je dan nog echt ook nog een achteruitrijcamera nodig? zit nog niet eens op de helft van vrachtwagens.. manouvreer daar maar eens mee achteruit. (en ik spreek uit ondervinding ;))

lijkt me eerder een leuke gimmick dan iets dat je echt nodig hebt .. maar dat geheel terzijde, lijkt me gewoon leuk "om hebben" :)
supermakkelijk voor het aankoppelen van de caravan, als ik op de aanwijzingen van de thuischef moet vertrouwen, heb ik iedere vakantie een nieuwe bumper nodig.

EdK

Forumguru
@heusinkveldb al liggen de Mods nog op één oor en hebben ze eerst nog ander vrijwilligerswerk te doen hoop ik dat het vandaag nog word vrijgegeven.
Had al een pak papier extra gehaald om het uit te printen en lekker als lectuur mee te nemen aankomende week als hotelklus lectuur.
Denk namens een ieder al in iedergeval onze dank voor het vrijmaken van de tijd om deze How To te schrijven.
Daar dit toch altijd een tijdrovend klusje is dat meer tijd kost dan je denkt op moment dat je er aan begint !

En nu na lezen eens kijken of er nog afwijkingen zijn tov jouw O3 en mijn F3 en waar ik dan nog rekening mee hebt te houden.
Maar als een grote leidraad zal ik hem zeker kunnen gebruiken die How To manual van jou

heusinkveldb

Forumguru
@EdK
Bedankt! Het document is uiteindelijk vrij groot geworden, maar ik wou alle aspecten van de installatie erin hebben. Een groot deel beslaat dan ook de demontage van de bekleding e.d.
Ik heb zelf zoveel sites door lopen zoeken om de info te verkrijgen. Aansluitschema's in het Russisch, de volgende weer in het Duits... :D
Ook uit deze topic en mede forum leden komt de nodige informatie. Ook jullie bedankt hiervoor.

Aangezien ik zelf niet van half werk houd, heb ik er maar wat tijd in gestopt. Ik weet wel zeker dat je hiermee uit de voeten kan, ook al heb je een F3, in de basis zal het hetzelfde zijn.

Vragen stellen staat altijd vrij. Elkaar helpen is toch waar dit forum om draait. :jaja:

Rooverz

Actief lid
@EdK
Bedankt! Het document is uiteindelijk vrij groot geworden, maar ik wou alle aspecten van de installatie erin hebben. Een groot deel beslaat dan ook de demontage van de bekleding e.d.
Ik heb zelf zoveel sites door lopen zoeken om de info te verkrijgen. Aansluitschema's in het Russisch, de volgende weer in het Duits... :D
Ook uit deze topic en mede forum leden komt de nodige informatie. Ook jullie bedankt hiervoor.

Aangezien ik zelf niet van half werk houd, heb ik er maar wat tijd in gestopt. Ik weet wel zeker dat je hiermee uit de voeten kan, ook al heb je een F3, in de basis zal het hetzelfde zijn.

Vragen stellen staat altijd vrij. Elkaar helpen is toch waar dit forum om draait. :jaja:
Top mentaliteit, bedankt!

Bovenaan Onderaan