Achteruitrijcamera O3

HarrieSkoda

Forumguru
@heusinkveldb hoe staat het ervoor met de 'how-to'? Ik ben voor alsnog erg benieuwd!

IMG_3296.JPG

Ik ben benieuwd of iemand aan de hand van bovenstaande foto kan vertellen of ik in de klep zal moeten zagen voor de montage van een achteruitrijcamera, ja of nee?

HarrieSkoda

Forumguru
Ik probeer de gedachten vast te houden dat er in mijn O3 een '14 klep of later zit :maakmegek:.

Vandaar de bijgevoegde foto. Dit is een foto van mijn eigen O3.

Michelv.

Forumguru
360.jpg

360.jpg

Hier kan je wel zien of je een groot of klein gat hebt.:jaja:

HarrieSkoda

Forumguru
Hierbij een foto (vanaf de binnenzijde) van de handgreep van mijn O3.

1k0.jpg

@Michelv. Kun je aan de hand van deze foto meer zeggen?

Als ik de foto vergelijk met die van jou, zou ik zeggen dat het dezelfde grootte is.
Nu weet ik niet of jou foto vóór of ná het zagen is...

jadijkstra2000

Forumguru
Hallo allemaal, voor mijn vader ben ik aan het zoeken naar een dergelijke oplossing.
Hiervoor had hij een O2 en wilde daar ook graag een camera in de handgreep... besteld via ali, gewoon een simpele...werkt perfect. Nu heeft hij een O3 gekocht van eind 2013, je raadt het al... hij wil graag een achteruitrijcamera op dezelfde plek. maar heeft dus waarschijnlijk de "kleine" knop... ik wil niet gaan zagen, ik kan een hoop maar zagen in iets gaat mij nooit goed af :) ik wil toch gaan voor een model die dan kleiner is met camera... zijn die er dan?
aangezien die van de o2 gewoon plug&play was...handvat paste er zo in... zou die dan wel passen!?
iemand een idee? :)

pr0mo

Lid
Ik vind het ook erg interessant en ben ook benieuwd wanneer de Nederlandse how-to gaat verschijnen. Zeker om te weten welke onderdelen je nou exact nodig hebt bij het bouwen.

Heeft iemand een actuele link voor de aanschaf een highline camera?

jadijkstra2000

Forumguru
Nou ik heb bij ali een kleiner formaat camera besteld voor in het handvat 92mm/34mm als binnen is ga ik wel een howto maken...ik ben alleen nog op zoek naar de module om het signaal van de camera aan te sluiter op de columbus

Jasper-RS

Forumguru
Nou ik heb bij ali een kleiner formaat camera besteld voor in het handvat 92mm/34mm als binnen is ga ik wel een howto maken...ik ben alleen nog op zoek naar de module om het signaal van de camera aan te sluiter op de columbus

Heb je een link van deze? Ben ook op zoek. Heb eigenlijk geen zin om te zagen. Maar als het niet anders is dan moet het maar.

Michelv.

Forumguru
Het moet een Fbas zijn, dat is het probleem bij Ali denk ik, ik heb daar geen enkele camera gevonden met een Fbas stekker eraan.

HarrieSkoda

Forumguru
Heb je een link van deze? Ben ook op zoek. Heb eigenlijk geen zin om te zagen. Maar als het niet anders is dan moet het maar.

Dit dus.. dat zagen zie ik ook écht niet zitten.

Dan maar een klep van na 2013 in kleur zoeken :deuk:.

Nee zonder grappen, moet toch ook in het kleine formaat beschikbaar zijn?!

Eventueel bij de andere VAG-groep modellen? Ik noem maar iets..

jadijkstra2000

Forumguru
Ik heb een dremel, maar dit durf ik echt niet aan :)

Maargoed, ik heb hem dus ook al besteld... : https://nl.aliexpress.com/item/HD-C...32568615920.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.PfhH2H

Ja, dit kan ik zo niet aansluiten, en een zorg is of dit sowieso gaat passen, qua maat en qua stekker voor de kofferklep, afijn we zullen zien!

Daarna (en dat ben ik nu aan het uitzoeken) is om het videosignaal in de Columbus te krijgen. Bij de O2 had ik hier een speciale adapter voor (ook besteld op ali) dit werkte top!

https://nl.aliexpress.com/item/CVBS...32613341050.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.ZUyrq4

Dat wsa deze.. maar volgens mij werkt het met het andere type (nu) anders, en dat weet ik dan nog niet...

Wordt vervolgt!

Bovenaan Onderaan