Achteruitrijcamera

Mies75

Forumguru
Ik heb op mijn octavia fl model uit 2017 een fabrieksaf achteruitrijcamera zitten.

Ik vind het zelf nogal storend dat deze aanblijft terwijl ik al vooruit rij.

Is dit anders te programmeren, bijvoorbeeld zodra ik mijn versnelling van achteruit in de 1ste zet dat deze uitspringt?

hemi24

Forumguru
Ik weet niet of het op de stand van de versnellingsbak valt te programmeren, maar volgens mij kun je wel de uitschakelsnelheid aanpassen.
Ben me alleen niet zeker of dit voor beide rijrichtingen 1 snelheid is…

brepus13

Forumguru
Even op je pdc knop drukken? De camera gaat toch uit als je harder dan 20kmph rijdt?

met een automaat kan je hem ook even in P zetten dan sluit hij ook af.

Mies75

Forumguru
Ik kan ook op de x drukken in het scherm maar ik wil geen knopjes indrukken,ik wil gewoon dat de camera uitgaat wanneer ik hem of in zijn 1 zet of niet veel later.

20 km per uur is te snel als ik bijvoorbeeld achteruit weg rij van een P en dan langzaam weg rijd tussen het overige verkeer.

Ik word hierdoor afgeleid, Ook als dan nog eens knopjes moet gaan i drukken

Laatst bewerkt door een moderator:

Mies75

Forumguru
Zo snel afgeleid?
Ik zit nu in zuid Frankrijk waar ik niet bekend ben, het gigantisch druk is overal(elke dag file) en de Franse bevolking die hier massaal op vakantie is niet om een deukje meer of minder geeft dus ja....

In Nederland wellicht wat minder snel afgeleid maar ik kijk liever om me heen dan op een schermpje op zoek naar knopjes..

Stormtrooper73

Actief lid
Hoi ik denk dat de + niet is aangesloten is op je achteruitlicht. , Maar aangesloten is op continu stroom, zodra de achteruitlichten uit gaan is je camara ook uit.

Tees

Donateur
Dat gaat waarschijnlijk problemen opleveren: bij de O3 zit al CANbus controle op de lampen, dus als je de camera schakelt op de voeding van de achterlichten, gaat de weerstand flink omhoog en krijg je mogelijk een fout. Bovendien geeft de camera dan soms wel en soms geen signaal, zou me niet verbazen als de ECU dat ook niet leuk vindt.

Mies75

Forumguru
Ik vraag me nog steeds af of dit niet veel makkelijker gewoon aan te passen is met vcds?

Auto in 1----camera uit
Of snelheid >1km/p uur camera uit

Mijn camera werkt precies hetzelfde. Denk ook dat het via vcds of obdeleven aangepast zal moeten worden als het kan. Het is zeker geen fout in de bedrading, dus daarmee prutsen is overbodig.

hemi24

Forumguru
Ik weet niet of de ingestelde snelheidsdrempel verschil maakt tussen voorruit of achteruit rijden…
Als dat niet het geval is, gaat je camera ook uit bij het overschrijden van de snelheid in de achteruit!

Canon-Eye

Forumguru
Er wordt een signaal gegenereerd bij ca. 6 km/u, dan schakelen bv. de parkeersensoren uit en de deuren gaan op slot (als dat is ingesteld).
Bij mijn Leon is de retrofit acheruitrijcamera strikt gebonden aan de ingeschakelde achteruitversnelling: zodra ik 'm uit de R haal valt het beeld weg, ongeqcht of er nou gereden wordt of nog niet.

HarrieSkoda

Forumguru
Grappig! De een wil het weghebben, en ik zou het juist wel geinig vinden om nog een aantal km/g met wegrijden het achteruitrijbeeld te zien.

Sjoerdb

Forumguru
Dat knopje kun je zo zelf maken, plusje naar knopje, geschakelde plus naar plus van camera, diode in sperrichting naar achteruitrijlampen om oplichten te voorkomen. Hopla klaar.

Bovenaan Onderaan