Achterwisser wist niet goed

waar zitten die rugjes nou precies ?? foto's in het andere topic waar naar verwezen wordt doen het niet meer. mijn auto heeft hier ook al vanaf het begin last van, is nu 8 maanden oud dus corrosie lijkt mij niet heel waarschijnlijk

Figaro75

Senior Member
Aan het uiteinde van de wisserarm. Het zijn de twee iets naar binnen vallende uiteinden waar het kapje omheen sluit.
Je kan al kijken of dat het is door simpelweg het kapje tijdelijk er helemaal vanaf te halen.
Als je ruitenwisser het dan gewoon doet ligt het dus aan die twee rugjes.
Die moet je dan iets bijvijlen met bv een dremel. Het kapje zorgt er dan voor dat je arm eigenlijk te schuin blijft staan.
Door die rugjes iets bij te vijlen kan hij wat schuiner naar je achterruit toe en drukt hij in het midden de wisser ook goed aan.

Bijlagen

• Wisserarm.jpg
    Wisserarm.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 62

Figaro75

Senior Member
De garage had er bij mij nog nooit iets van gehoord. Ze hadden wel gekeken maar konden geen andere oplossing bedenken dan vervangen van de ruitenwissermotor.
Het zou kunnen dat bij sommige auto's mogelijk het asje van de motor net wat minder ver uit de achterruit steekt en dat hierdoor de ruitenwisser wat van de achterruit wordt getrokken??

Maar zoals gezegd kan je het makkelijk controleren door het kapje even weg te halen. Als je dan niet zo'n mooie natte voetbal afdruk op je achterruit houdt dan weet je dat het aan het kapje / uiteinde van de ruitenwisserarm ligt.

jaco

Actief lid
Ik heb het kapje los geklikt en toen uitgeprobeerd. Helaas helpt niks .
Word toch een bezoekje aan de dealer binnenkort.

turboturbo

Forumguru
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Zojuist de ruiterwisserarm er op gezet. Het aluminium ringetje zat erg vast op het asje. Een poelietrekker bood geen soelaas. Hierop het ringetje beetje bij beetje ingezaagd net zolang tot dat het als kiesvulling uit elkaar viel. Daarna was het snel geregeld.
Fijne feestdagen allemaal.

Bert

jaco

Actief lid
donderdag bij de dealer geweest en die heeft er onder garantie een nieuwe ruitenwisserarm op gezet.
Probleem opgelost.:dankje:

Ik had dit probleem ook nog steeds, heb op het duitse forum gelezen dat als de dealer de arm vervangt dat je dan een gemodificeerde versie krijgt.
Hierdoor nieuwsgierig geworden heb ik zelf maar eens de arm gedemonteerd. Conclusie: de arm kan maar beperkt richting ruit scharnieren, stuit dan tegen twee plastic nokje onder in het lange deel van de arm.
Zijn denk ik ook al zichtbaar zonder de arm te demonteren, ik heb deze nokjes met behulp van een klein scherp kniptangetje een paar milimeter ingekort. Hiermee is het probleem verholpen.

Taan

Lid
Ik ga ook het kapje eens loshalen. Ik heb al heeeuuule tijd last dat het midden niet gewist wordt. Zeker met die pekelzooi is het wel fijn als ik af en toe kan sproeien en wissen.
Niet belangrijk genoeg om er geld aan uit te geven, maar als ik het met een simpele ingreep zelf kan, dan graag.

Bovenaan Onderaan