Ad Hoc vraag! mbt start knop octavia 3

JPs_OC2

Forumguru
Ik mis de cassette met de oprolbare bagageafdekking op de foto's. Lag die achterin de kofferbak?

Cordoba

Forumguru
Check even of ie niet alleen aanwezig is, maar ook of ie goed werkt: soms zijn er problemen met het oprolmechanisme, en een nieuwe rollo is behoorlijk prijzig.

bsnline

Senior Member
@Snitser Leuk, in mijn regio. Ik heb mijn eerste Octavia 3 ook bij deze verkoper gekocht. Doorgaans ex-lease auto's die daar worden aangeboden voor scherpe prijzen. Ik ben uiteindelijk met een andere octavia vertrokken dan waar ik voor kwam. Gebeld vooraf om te informeren naar de motorische en cosmetische staat. Alles was in nieuwstaat werd mij verteld.. Van grove steenslag tot serieuse schade aan diverse delen van de auto was echter meer de realiteit. Interieur was ook in een zeer slechte staat. De koppelingsplaten waren zo goed als versleten en wiellagers die nog net niet oorverdovend luidruchtig waren.

Teleurgesteld maar toch even verder gekeken, want ze hebben nogal wat wagens staan en krijgen wekelijks een nieuwe voorraad binnen. Uiteindelijk een mooie en voor zover ik en vriend (tevens monteur) konden beoordelen motorische in goed verkerende staat octavia gevonden. Anderhalf jaar erg tevreden mee gereden (probleemloos). Enige dingetje waren de 'nieuwe' banden die na een aantal maanden al begonnen te cuppen.. Erg jammer maar voor lief genomen, ik had toch al de wens om 19" velgen eronder te plaatsen.

Kijk goed en maak de juiste keuze :)

Laatst bewerkt:

Snitser

Actief lid
Een boekje miste ik wel, maar dat bestaat tegenwoordig niet meer. Digitale onderhoud staat uitgeprint aanwezig.

Canon-Eye

Forumguru
Zulke sleutels als in post #20 heb ik ook, naast de (niet speciaal voor gekozen) kessy. Alleen idd. minder versleten...

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Startknop is altijd Kessy! Ik heb de sleutel in een metalen bakje liggen. Iedereen binnen het gezin weet dat en de sleutel gaat dan ook vrijwel altijd in dat bakje. Bakje gaat zelfs mee op vakantie ;)

Snitser

Actief lid
Gisteren 2e proefrit gemaakt en de auto aangekocht. de beide voorste klinken hebben inderdaad de kessy knop.
Auto krijgt nog een beurt, gekozen voor 4 all season banden en dan kan ze veilig met haar gezinnetje op pad.

SuperBeeb

Forumguru
Misschien is keyless entry ivm alarmeisen uitgeschakeld, is bij mijn passat ook zo. Starten gaat wel keyless.

Tees

Donateur
Maakt een groot verschil voor t dievengilde @RichTrip, met KESSY kunnen ze je auto jatten als ze t signaal relayen, met alleen keyless start niet. KESSY staat ook niet voor niets voor Keyless Entry, Start and Exit System.

Bovenaan Onderaan