Dat zijn inderdaad omstandigheden waarbij het een vooruitgang is. Maar er zou een simpele keuzeknop op moeten zitten: adaptive aan/uit, zodat je naar gelang de omstandigheden zelf bepaalt hoe je het hebben wilt.ik ben ook bijzonder blij met de ACC en met name als het allemaal achter elkaar aanrijdt is het echt heel erg fijn.
Ik ook. Maar dat zijn kloksnelheden en geen echte (gps) snelheden en die laatste zijn voor mij leidend. Daarom wil ik nou juist zo graag presets...Ik kan in stappen van 10 km / uur de snelheid aapnassen
Precies dat. Ik reed een proefrit met ACC en op een wat drukkere snelweg kwam ik steeds verder en trager achteraan te rijden omdat het wat ruim ogende gat vóór me telkens werd opgevuld. Onder bv. die omstandigheden vind ik het echt een onding, dan speel ik liever met de gewone CC en bepaal zelf wel hoe groot of klein de afstand mag worden, mede met inachtneming van wat er verder naar voren gebeurt.Ook de keuze ACC of CC heb ik al gemist, op 80 km wegen is het inderdaad een genot, op de snelweg soms niet.
Oeps, even gemist dat je geen Kodiaq hebtZal eens kijken of die Spanjolen het ook zo hebben ingericht...
Ach, ook zonder Kodiaq kan men een mening hebben over (A)CC, lijkt me...Oeps, even gemist dat je geen Kodiaq hebt
Daar werkt het exact hetzelfde met exact dezelfde hendelZal eens kijken of die Spanjolen het ook zo hebben ingericht...
Inmiddels gemerkt dat dit inderdaad zo werkt. Het is te doen, maar dat neemt niet weg dat een paar presets toch wel erg makkelijk zou zijn voor verschillende situaties die ik vaak in afwisseling tegenkom.Daar werkt het exact hetzelfde met exact dezelfde hendel
Voor die het niet was opgevallen....
Bij ACC ingeschakeld komt soms even in het scherm tussen de tellers de melding dat er een voorligger is herkend (dat wist ik al).
Maar het viel mij pas na 10k km op dat “ACC aan” 2 symbooltjes heeft.
1 = ACC ingeschakeld en geen voorligger herkend
2 = ACC ingeschakeld en voorligger herkend