VRAAG over Skoda-update van de ACC die minimale afstand blijkt te vergroten!!!
Beste mensen,
Ik ben in bezit van een Kodiaq. Nu vernam ik dat er door Skoda een update is uitgebacht die bij een beurt in de auto wordt aangebracht. Deze update bevat (onder andere) een verandering van de ACC en zorgt ervoor dat de minimale afstand tot je voorligger waarbij wordt afgeremd NOG groter wordt! Hierdoor wordt de ACC bijna onbruikbaar! Je mede-wegebruikers begrijpen natuurlijk helemaal niets als je 100 meter van tevoren al van baan verandert om in te halen, met allerlei gevaarlijke reacties tot gevolg! Om dat te voorkomen moet je steeds gas bijgeven tot je bij je voorligger bent en dan pas inhalen. Nu is de minimale afstand vaak nog net te doen, maar als die ook al wordt verhoogd wordt de ACC bijna onbruikbaar.
Vragen:
1.Wie kan met zekerheid zeggen dat de er een update is die de minimale afstand vergroot?
2.Kan je zo'n update weigeren?
3. Kun je uberhaupt kiezen tiussen de diverse updates aan je auto, bijvoorbeeld: die wil ik wel en die wil ik niet?
Als er iemand een briljante oplossing weet, dan hoor ik dat graag. Ik hoor het ook graag of er uberhaupt een mogelijkheid is om geen ACC maar gewone CC te gebruiken. Ik hoorde dat je nooit meer terug kan, maar misschien is er een briljante loophole.
Dank alvast.