Ieder zijn gedacht natuurlijk, maar ik vind de minimumafstand tussen 2 wagens te klein... dat maakt dat je te veel op het systeem moet ingrijpen wegens onverwacht remmen, of de plotse vaststelling dat je al een tijd achter de voorganger rijdt aan een snelheid die 10km/h lager ligt dan ingesteld... als er iemand net voor U de baan verlaat gaat de ACC enthousiast de remmen in zodat, zelfs als je onmiddellijk reageert, je achterligger toch raar zal opkijken... Dit gedrag herken ik trouwens van voorliggers waarvan ik dacht wtf doen ze nu... en nu pas besef dat hun ACC waarschijnlijk in werking was...
De lane assist liet ik zijn gangetje gaan, maar stuurde me reeds meerdere malen de witte strepen over op een manier dat het gevaarlijk werd... dit in een Octavia van goed 1 1/2 jaar oud... is de nieuwe generatie misschien beter?
Voor alle duidelijkheid, ik vind de Octavia een prachtwagen. Qua volume natuurlijk iets minder dan mijn vorige superb, maar meer dan groot genoeg. De DSG in sportstand heeft me ook stilaan overtuigd.