Advies MaxiDot en Bluetooth

Canon-Eye

Forumguru
Als ik een e-mail binnenkrijg op mijn telefoon hoor ik een geluidje. Dan wil ik wel even kijken van wie en wat het is.
Onder het rijden is dat te gevaarlijk, dan moet je dat al helemáál niet willen!

(En persoonlijk hoef ik het daarbuiten trouwens ook niet, maar dat is een heel andere discussie die ik hier niet ga voeren).
 

andrehj

Forumguru
Als ik een e-mail binnenkrijg op mijn telefoon hoor ik een geluidje. Dan wil ik wel even kijken van wie en wat het is. Dan moet ik die telefoon uit mijn zak halen en gaan kijken. Als die in een houder (liefst met ingebouwde oplader) zit gaat dat veel gemakkelijker.
Ben ik even blij dat jij in Den Haag woont (en ik daar zelden kom)! Welke oelewapper gaat nu tijdens het rijden email zitten lezen? Neem je voor onderweg ook nog de krant mee of zo?
Als je zo onmisbaar (of belangrijk) bent dat je tijdens het rijden je mail moet lezen heb je een auto met chauffeur nodig (of een andere werkgever).

Als iemand mij heel dringend wil bereiken belt ie wel, en dat mailtje kan echt wel even wachten tot ik op mijn bestemming (of thuis) ben.
Mijn telefoon blijft ook gewoon in mijn zak, werkt perfect. En inderdaad, als ie geladen moet worden gaat ie aan de kabel.
 
Ja, ja, rustig maar. Zo'n vaart loopt het nu ook weer niet. Het gaat meer om het principe en vooral ook als ik stil sta. Soms (als de situatie het toelaat) kijk ik bijv. snel even via de telefoon op een internet-pagina. In mijn vorige auto (met telefoonhouder) was dat heel goed te doen. Als je de telefoon in je hand hebt (huidige situatie), is dat helemaal NIET te doen. Dus doe ik dat nu ook niet meer. Vandaar dat ik op zoek ben naar een houdertje waar die telefoon in past. Normale wens toch?
 

Canon-Eye

Forumguru
Vandaar dat ik op zoek ben naar een houdertje waar die telefoon in past. Normale wens toch?
Onder het motto "gelegenheid maakt de dief" zou ik zeggen: houen zoals 't nu is. Gezonder voor jou en voor anderen...
 

djmshell

Senior Member
ik gebruik en de faab een Tetrax X way super klein en dus onopvallend
tetrax-xway-universal-neodyniu.jpg
Dit is ff een voorbeeld plaatje. zal als het weer ff droog is even een paar kiekjes maken .:)
 

Chatslet

Forumguru
Ik ben tijdens het rijden met de weg bezig...
Leer dat gedrag alsjeblieft af, heb een keer dat ik vanuit de tunnel op de A9 een file in reed een Volvo V70 meneer met flinke snelheid achter in mijn auto gehad. Was tijdens het bellen even wat documenten er bij aan het zoeken... Ik heb daarna 2 maanden kreupel gelopen en heb nu bijna 2 jaarlijks een slijmbeursontsteking in mijn schouders vanwege meneer zijn documenten.
 

Chatslet

Forumguru
ik gebruik en de faab een Tetrax X way super klein en dus onopvallend

Dit is ff een voorbeeld plaatje. zal als het weer ff droog is even een paar kiekjes maken .:)

Telefoons moet je niet aan ventilatieroosters doen, is niet bevordelijk voor de levensduur. Met de verwarming aan worden ze loeiheet en met de arco aan ijskoud waardoor je condensvorming in het toestel krijgt.
 

djmshell

Senior Member
Telefoons moet je niet aan ventilatieroosters doen, is niet bevordelijk voor de levensduur. Met de verwarming aan worden ze loeiheet en met de arco aan ijskoud waardoor je condensvorming in het toestel krijgt.

Ik heb dat ventilatie rooster ook permanent dicht staan. Dus kan de tel ook niet warm dan wel steen koud worden.

Maar verder ben ik het wel met je eens.

Zoals beloofd hier ff pics.
2012-04-18 18.53.58.jpg 20120418_184932.jpg 20120418_184906.jpg

Excuses kreeg ze niet gedraaid
 
Ik zelf heb ook altijd Brodit houders. Voordeel hiervan is dat deze uit 2 componenten bestaan, mocht je dan van telefoon of van auto wisselen dan hoef je alleen maar 1 component te vervangen.
Je hebt deze Brodit houders ook met een actieve stroom aansluiting en voor bijna alle toestellen.

De usb laad kabel heb ik via het bovenste handschoenenkastje achter het dashbord naar beneden laten lopen naar de 12 volt aansluiting. Als ik de kabel dus niet in hoef te pluggen ligt deze netjes opgeborgen in het handschoenenkastje uit het zicht.

Aangezien mijn Faab niet voorzien was van een bluetooth unit toen ik heb kocht, heb ik gekozen voor een "losse" Jabra Freeway.
Ziet er nog wel netjes uit, maar ingebouwd is veeeel mooier, maarja was voor mij nu een beetje overpriced voor wat je er voor terug krijgt.

P1030695.jpg P1030702.jpg P1030703.jpg P1030706.jpg
 

Chatslet

Forumguru
Die houdertjes zijn het toch allemaal net niet helemaal. Waarom niet gewoon rechts van de radio? Zou moeten kunnen toch?
Zo heb ik het nu ook in mijn Ford Mondeo. Achter de radio heb ik een 12 volt stekker aan de geschakelde plus gemaakt en daar zit mijn telefoonlader in, draadje langs de zijkant van de radio langs de houder getrokken en je ziet er niets van.
 
Ik ben het eens dat het minder mooi is, maar voor mij is mijn telefoon niet alleen maar een telefoon. Hierop zit ook de navigatie, file info, email (ja... stiekum toch even kijken soms) en dan is het wel zo lekker (en veilig) dat hij in het zicht zit.
Hij zit nu lekker stevig en kan alle functies van de roosters, alarmlicht enz. nog goed gebruiken.

Maarja,... het is en blijft een grote lompe houder ja...
 
Ik ben tijdens het rijden met de weg bezig...
Leer dat gedrag alsjeblieft af, heb een keer dat ik vanuit de tunnel op de A9 een file in reed een Volvo V70 meneer met flinke snelheid achter in mijn auto gehad. Was tijdens het bellen even wat documenten er bij aan het zoeken... Ik heb daarna 2 maanden kreupel gelopen en heb nu bijna 2 jaarlijks een slijmbeursontsteking in mijn schouders vanwege meneer zijn documenten.

Gedurende mijn 'auto-carriere' (27 jaar) heb ik 3 keer een aanrijding gehad. Twee keer was ik de schuldige (bij iemand anders achterop gereden met lage snelheid in de bebouwde kom) doordat ik door mede-passagiers werd afgeleid juist op het moment dat de auto voor mij plotseling remde. Dat kun je bijna niet voorkomen.

De derde keer was net zoals bij jou. Een jaar of 6 geleden tijdens de ochtendspits (optrekken, remmen, optrekken, remmen) op de A12 kon ik nog net op tijd tot stilstand komen achter mijn voorligger, maar de dame achter mij, die net even een andere radiozender aan het zoeken was ging er vol in. Ik belandde zowat op de achterbank, maar heb er, afgezien van wat nekpijn op dat momnet, gelukkig niets aan overgehouden. Beide auto's total-loss, maar wat ik nog het ergste vond was dat die dame (met lease-auto) gewoon in een gereedstaande auto bij de garage kon wegrijden en dat ik (geen lease-auto) van alles moest gaan regelen om weer verder te komen. Ik heb nooit meer iets van haar gehoord. Ja, op dat moment vond ze het heel erg wat mij was overkomen, maar in haar verklaring aan de politie geen woord meer over dat zoeken naar een andere radiozender.

Sinds die tijd ben ik nóg defensiever gaan rijden en anticipeer ik meer op de gebeurtenissen om mij heen. Ik heb ook nooit het gevoel dat ik tijdens het bellen in de auto (handsfree) minder alert ben. Op één keer na dan. Ik werd gebeld toen ik 's morgens vanuit Den Haag de snelweg opreed op weg naar mijn werk in Utrecht en heb ongeveer gedurende de hele rit dat gesprek gehad. Precies toen het gesprek afgelopen was reed ik weer van de snelweg af en realiseerde ik me dat ik me helemaal niets maar dan ook niets meer kon herinneren van die rit. Kennelijk gewoon met het verkeer meegereden op de automatische piloot. Dat gaf wel te denken. Ik heb daarna ook nooit meer van die lange gesprekken gevoerd in de auto. Want ook al denk je dat je niet word afgeleid, waarschijnlijk is dat toch wel het geval.
Maar goed we dwalen een beetje af van het topic geloof ik.
Terug naar de handsfree carkit.
 
Ik ben het eens dat het minder mooi is, maar voor mij is mijn telefoon niet alleen maar een telefoon. Hierop zit ook de navigatie, file info, email (ja... stiekum toch even kijken soms) en dan is het wel zo lekker (en veilig) dat hij in het zicht zit.
Hij zit nu lekker stevig en kan alle functies van de roosters, alarmlicht enz. nog goed gebruiken.

Maarja,... het is en blijft een grote lompe houder ja...

Ja, mooi is anders. Kan er niet iets op (of i.p.v.) dat plaatje rechts van de Climatronic gemonteerd worden? Daar zou je dan zo'n basis moeten hebben, waarop die Brodit past. Want wel handig is dat je in geval van een andere telefoon niet een complete carkit hoeft te laten monteren. Zo'n basis zou eigenlijk ook universeel moeten zijn. En ook inclusief voeding, want zo'n kabeltje naar de 12v aansluiting vind ik ook niet zo fraai, nog afgezien van het feit dat je er dan geen andere apparaten meer op kunt aansluiten (koelbox o.i.d.). Sowieso had ik ook liever een 12v aansluiting in de kofferbak gehad, maar goed je kunt niet alles hebben.
De Fabia Combi GL/BL biedt ongelooflijk veel voor z'n prijs.
 
Het stukje vrije plastic is denk ik net groot genoeg om rechtstreeks je houder daarop te monteren, maar persoonlijk vind ik dat minder mooi. Nadeel is ook dat je dan ook je interieur beschadigd en met deze brodit oplossing niet.
Het kabeltje is ook uit luiheid niet achter het dashbord direct aangesloten op de 12volt. Dat kan namelijk ook met een beetje hobby werk. Dan zie je er helemaal niks meer van en beschik je altijd nog over je sigarettenaanstekerplug voor andere doeleinde.

Wie weet ooit nog....
 

SkodaFC

Nieuw lid
Bedankt mensen! Ik ga uiteindelijk voor een Witte Greenline, businessline met dakdragers, sunset ramen, bluetooth en Maxidot. En wat er dan allemaal al niet standaard op de businessline zit... WOU KAN NIET WACHTEN!!!! Levertijd week 22... !!!
 

andrehj

Forumguru
Sowieso had ik ook liever een 12v aansluiting in de kofferbak gehad, maar goed je kunt niet alles hebben.
Zo'n stopcontact kun je natuurlijk ook zelf monteren. Een paar weken geleden heb ik zelf een trekhaak (+ electronica) in mijn Superb gemonteerd en gelijk ook wat extra voedingskabels naar achteren getrokken.
Ik heb nu twee vaste spanningen op het aanhangerstopcontact (geschakeld via contact, en altijd aan), beide met 20A belastbaar, en daarbij nog twee extra kabels voor accessoires in de kofferbak. Eentje voor een extra stopcontact in de kofferbak wat geschakeld wordt via het contact (het bij mij standaard aanwezige stopcontact wordt niet geschakeld en kan dus veel te makkelijk de accu leegtrekken) en nog eentje voor de compressor van de niveauregeling, ook met een eigen zekering.
 
Zo'n stopcontact kun je natuurlijk ook zelf monteren. Een paar weken geleden heb ik zelf een trekhaak (+ electronica) in mijn Superb gemonteerd en gelijk ook wat extra voedingskabels naar achteren getrokken.
Ik heb nu twee vaste spanningen op het aanhangerstopcontact (geschakeld via contact, en altijd aan), beide met 20A belastbaar, en daarbij nog twee extra kabels voor accessoires in de kofferbak. Eentje voor een extra stopcontact in de kofferbak wat geschakeld wordt via het contact (het bij mij standaard aanwezige stopcontact wordt niet geschakeld en kan dus veel te makkelijk de accu leegtrekken) en nog eentje voor de compressor van de niveauregeling, ook met een eigen zekering.

Ehh, zelf trekhaak gemonteerd? Voedingskabels getrokken?? Zijn dat klusjes die je makkelijk zelf kunt doen? Dan heb ik er wel belangstelling voor, want ik had er graag een (afneembare) trekhaak als accessoire bij genomen, maar die was schreeuwend duur. Bovendien werd in de folder geadviseerd om er hulpveren bij te nemen. En dat terwijl ik mijn GL al zo straf geveerd vind. Bij elkaar € 1170,=. En dan heb je nog steeds geen 12v in de kofferruimte... En krijg je dan geen problemen met de garantie, PDC of RDW?
 
Bovenaan Onderaan