en het geval van dat mensen graag bij gelijkgestemde mensen willen zijn en zich daarin willen onderscheiden, heeft vrij weinig met discriminatie te maken, discriminatie is een andere groep ondergeschikt of minderwaardig maken ten opzichte van jou groep gelijkgestemde mensen. Het lijkt me in het geval van een bepaalde voorkeur hebben van een "ding" (in dit geval een merk auto) niet van belang, en dat zeg jezelf ook al want volgens jou kan je je niet aan dingen hechten. Maar het grappige is dat jezelf in een andere vorm dat ook doet, ieder mens doet dat want zonder groepsvorming wordt een mens erg ongelukkig, je hecht je aan familie, aan je vrienden enz enz en dat is ook groepsvorming. Dus is dat dan ook discriminatie omdat je in die vorm van groepsvorming ook andere mensen uitsluit...en dat ging jou boven je pet..ontkenning van emotie en het zoeken van erkenning in je keuzes....
Nationalisme zie ik ook niet als iets negatiefs, ik ben trots op mijn Nederlander en Fries te zijn, nationalisme wordt pas negatief als ik ga zeggen, ik vind Friezen boven Groningers staan en Nederlanders boven Duitsers of Belgen. Dus als je Groninger of Duitser bent ben je minder dan een Fries of Nederlander...maar er is niks mis met het saamhorigheidsgevoel van een land en dat is nationalisme in me ogen.
jeuh diep..en dat op deze avond...maar morgen weer lekker werken