Ik geloof dat ik inderdaad even wat dingen door elkaar gehaald heb: de slotunit geeft een signaal richting de comfortunit, wat in Elsa de portierregeleenheid heet is volgens mij de electronicaunit die zichtbaar is in de bijlage. Die neemt, zoals de stroomdiagrammen laten zien, de signalen van de elektrische ramen EN de deurvergrendelingsknop in de portiergreep voor z'n rekening.
Ik denk dus dat dit setje gekoppeld moet worden op dezelfde draden als die van de slotunit naar de comfortunit gaan. En dat zou dan dus geen CAN-signaal zijn (@EdK had dus gelijk)..
@TRT22: met deuren ontgrendeld EN contact uit werkt die knop idd wel. Als ik de deuren vergrendel (met de afstandsbediening heb ik dat gedaan, maar dat maakt lijkt me niet uit), werkt die knop niet meer. Dus je kan niet via die portierregeleenheid schakelen (die neemt namelijk 't signaal van die knop op).
Ik heb hier geen scanner, ik zal het even in ingezoomde delen op de foto zetten. Hopelijk wordt het daar beter van.Helaas kan ik je 3 foto schema's ook met een leesbril niet lezen.... toch nog te klein
Alvast bedankt natuurlijkMorgen is even op me gemak bekijken.
Mag ik dit opvatten als: waarschijnlijk kan het dus wel in de deur gemonteerd worden tussen de lock/unlock knop en de regelunit in de deur?
Er zijn wel Vagmodellen met pneumatisch geschakelde sloten, maar bij de Fabia was dat al niet meer, dus die optie (D) kun je schrappen op de montagehandleiding.
Dat er een paar zekeringen eruit vliegen....What is the worst that could happen toch?
Succes ermee @TRT22! Inderdaad kan er niet enorm veel misgaan, in het ergste geval moet je de 2 draadjes die je doorgeknipt hebt weer aan elkaar solderen en is het project niet gelukt. Laat vooral nog even weten als je verder bent gekomen!