Om het voor mezelf en anderen even wat overzichtelijker te maken heb ik de 4 plaatjes van de manual van
@TRT22 even aan elkaar gephotoshopt.
@EdK: als je in deze manual kijkt, dan zie je linksboven de wisselcontacten van die AB unit. Deze verbindt pin 1 met 2 zolang er niet geschakeld wordt, en pin 4 met 5. Als je vervolgens het diagram rechts van A1 bekijkt, dan knip je de ene draad tussen de comfortunit en het slot door en verbind je de uiteindes met pin 1 en 2, en de andere draad met pin 4 en 5. Dus in rust (als er niet geschakeld wordt), zijn die draden die je doorgeknipt hebt gewoon met elkaar verbonden, zoals in de originele situatie. Dat moet natuurlijk ook, anders werkt je sleutel niet meer!
Zodra er geschakeld wordt, gaan die wisselcontacten om, en verbindt je 2 met 3 (voor sluiten) en 5 met 6 (voor openen). 3 en 6 zijn +12V, dus op dat moment stuur je een +12V naar de slotmotor, en wordt de verbinding tussen het slot en de comfortunit verbroken.
Als je de boel parallel erop zet, dan krijg je dat er +12V naar en de slotmotor en de comfortunit wordt gestuurd. Het zou kunnen werken, maar ik weet niet hoe de comfortunit reageert als 'ie +12V op een pin binnen krijgt, terwijl 'ie normaal zelf +12V erop zet bij het schakelen. Kan zijn dat 'ie dan dus een foutmelding genereert, omdat 'ie denkt dat er kortsluiting oid ontstaan is?
En ik vermoed (maar dat blijft nog even de grote vraag), dat de microcontroller in het slot bij het schakelen via een van de andere pinnen (pin 4 of 5) een signaal naar de comfortunit stuurt met 'ik ga nu open, schakel de rest ook open'.