TheoStek
Forumguru
@Happyman ik quote jouw gezegde" Er bleek nog 430 gr koelmiddel in te zitten van de 525 gr die er in hoort.
Dit is 95 gram koudemiddel verlies, hierdoor draait de compressor niet vast, er is immers genoeg koudemiddel aanwezig.
quote Happyman: Als het elektronisch regelventiel defect is en er dus voor zorgt dat de compressor geen druk meer opbouwt hoe kan het dan dat het met een nieuwe compressor wel werkt?
Omdat de nieuwe compressor al beschikt over een nieuw extern electronisch regelventiel.
Verlies aan koudemiddel kan wel degelijk een compressor laten vast vastlopen, hij is namelijk zuiggas gekoeld, geen gas geen koeling, compressor wordt te heet en loopt vast. .
Idd verlies aan koudemiddel laat wel degelijk een compressor vastlopen, maar niet aan de geringe hoeveelheid wat 95 gram betreft!! Het is geen gas maar koudemiddel ?
Als het ventiel defect is zou hij aan de zuigzijde extreem laag in druk en aan de perszijde juist hoog in druk draaien, wel druk opbouw (lees verschil) dus.
Klopt niet! indien de zuigdruk te laag is? kan de persdruk NOOIT hoger worden. Het feit dat de airco na vervanging goed werkt geeft aan dat het ventiel niet defect is anders hadden klachten er nog geweest.
Er is een nieuwe compressor gemonteerd inclusief extern electronisch regelventiel, logisch dat de klachten verdwenen zijn.
Ik hoef niet te lezen wat het verschil is! een te lage druk kan nooit een te hoge persdruk teweeg brengen er is immers niet voldoende koudemiddel aanwezig!!
Een te hoge druk ontstaat alleen door overvulling, vervuiling koudemiddel, mechanisch defect of verstopping in het systeem.
Neem het dan maar aan van Strettul, Desperado en zal ik mijn mond verder houden..automatische airco machines zeggen niks, het is nog altijd de now how die de kop op steekt.
Het is niet een kwestie van ledigen en vullen, maar een fatsoenlijke diagnose te werk stellen, met een duidelijk diagnose rapport.
En niet zo maar klakkeloos rond bazuinen, de compressor is defect.
Die ijst bewijst.
Maar goed genoeg gelald, het is de prijs die men tenslotte betaalt. Met of zonder kennis van zaken.
En is er nog een groot verschil, of je bent gediplomeerd STEK airco monteur, met in bezit van de F- gassenverordering en certificaat aircodiagnose specialist! is dat mooi meegenomen.
Ofwel je bent alleen maar in bezit van de F-gassen verordering diploma?
In bezit van de F-gassen verordering diploma, mag je alleen maar ledigen en terug vullen van het ac systeem, tegenover diegene wat een auto airco monteur stek diploma heeft, die mag repareren, vervangen en zo meer.
Tenslotte is die persoon met de F-gassen verordering diploma goedkoper, maar weet tenslotte niets over de werking van het hele ac systeem.
Vraag dat maar aan Strettul in het vervolg hoe de ac werkt... hoef ik hier mijn tijd niet meer aan te besteden.
Dit is 95 gram koudemiddel verlies, hierdoor draait de compressor niet vast, er is immers genoeg koudemiddel aanwezig.
quote Happyman: Als het elektronisch regelventiel defect is en er dus voor zorgt dat de compressor geen druk meer opbouwt hoe kan het dan dat het met een nieuwe compressor wel werkt?
Omdat de nieuwe compressor al beschikt over een nieuw extern electronisch regelventiel.
Verlies aan koudemiddel kan wel degelijk een compressor laten vast vastlopen, hij is namelijk zuiggas gekoeld, geen gas geen koeling, compressor wordt te heet en loopt vast. .
Idd verlies aan koudemiddel laat wel degelijk een compressor vastlopen, maar niet aan de geringe hoeveelheid wat 95 gram betreft!! Het is geen gas maar koudemiddel ?
Als het ventiel defect is zou hij aan de zuigzijde extreem laag in druk en aan de perszijde juist hoog in druk draaien, wel druk opbouw (lees verschil) dus.
Klopt niet! indien de zuigdruk te laag is? kan de persdruk NOOIT hoger worden. Het feit dat de airco na vervanging goed werkt geeft aan dat het ventiel niet defect is anders hadden klachten er nog geweest.
Er is een nieuwe compressor gemonteerd inclusief extern electronisch regelventiel, logisch dat de klachten verdwenen zijn.
Ik hoef niet te lezen wat het verschil is! een te lage druk kan nooit een te hoge persdruk teweeg brengen er is immers niet voldoende koudemiddel aanwezig!!
Een te hoge druk ontstaat alleen door overvulling, vervuiling koudemiddel, mechanisch defect of verstopping in het systeem.
Dat vroeg ik me ook al af @Happyman
En het kan aan mij liggen, maar ik vind de manier waarop bepaalde dingen gezegd worden nogal neerbuigend naar de gewone garagebedrijven. Net of daar geen mensen werken die ook verstand van airco's kunnen hebben.
Neem het dan maar aan van Strettul, Desperado en zal ik mijn mond verder houden..automatische airco machines zeggen niks, het is nog altijd de now how die de kop op steekt.
Het is niet een kwestie van ledigen en vullen, maar een fatsoenlijke diagnose te werk stellen, met een duidelijk diagnose rapport.
En niet zo maar klakkeloos rond bazuinen, de compressor is defect.
Die ijst bewijst.
Maar goed genoeg gelald, het is de prijs die men tenslotte betaalt. Met of zonder kennis van zaken.
En is er nog een groot verschil, of je bent gediplomeerd STEK airco monteur, met in bezit van de F- gassenverordering en certificaat aircodiagnose specialist! is dat mooi meegenomen.
Ofwel je bent alleen maar in bezit van de F-gassen verordering diploma?
In bezit van de F-gassen verordering diploma, mag je alleen maar ledigen en terug vullen van het ac systeem, tegenover diegene wat een auto airco monteur stek diploma heeft, die mag repareren, vervangen en zo meer.
Tenslotte is die persoon met de F-gassen verordering diploma goedkoper, maar weet tenslotte niets over de werking van het hele ac systeem.
Vraag dat maar aan Strettul in het vervolg hoe de ac werkt... hoef ik hier mijn tijd niet meer aan te besteden.
Laatst bewerkt: