En als het dan ook nog eens verboden gaat worden om het te gebruiken dan doe ik het gewoon als ik weer naar Duitsland ga.
Biociden moeten goedgekeurd zijn door Ctgb als bestrijdingsmiddel. Dat was bij veel aircoreinigers niet het geval. En als er geen biocide in zat was het nog niet goed, dan kan het product niet doen wat het belooft. Dat mag ook niet, van de Keuringsdienst van Waren. Vandaar dat de oude Airco reinigers zonder biocide, en met biocide die geen goedkeuring van het Ctgb hebben gekregen, uit de handel werden genomen en verboden zijn om gebruikt/verkocht te worden..
Dergelijke middelen zijn biociden, bevatten een werkzame stof en moeten een goedkeuring hebben van het College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden (Ctgb).
Slechts een enkel garagebedrijf blijkt een toegelaten middel te gebruiken. Bedrijven die illegale middelen gebruiken, riskeren een boete van maximaal € 2.500, terwijl er nauwelijks prijsverschil is tussen wel en niet-toegelaten middelen.
Ook de komende maanden zal de VROM-Inspectie bij de leveranciers en garagebedrijven controleren op het gebruik en het bezit van niet-toegelaten biociden voor het reinigen van de autoairco.
Bron: VROM Inspectie |
http://www.vrominspectie.nl/
Duitsland verbied dat ook, maar de verkoper/handelaar trekt er zich niets van aan, totdat ie tegen de lamp loopt..!
Hetzelfde als de fabrikant...
En je moet goed lezen wat ik heb voor gerekend...! want dat heb ik niet vermeld op die manier zoals jij zegt.