TheoStek
Forumguru
De airco wordt automatisch afgesloten door de motor stil te leggen, dat is niet goed.
Dat komt omdat het merendeel van de gebruikers zegt "ik heb hem altijd op auto staan" "auto" heeft niets te maken met het feit dat hiermee ook de compressor wordt stil gelegd. "auto" staat in de betekenis van automatische temperatuur regeling.
Met betrekking tot het motorvermogen bij het aanslaan van de compressor, heeft te maken met het type soort compressor in veel gevallen.
Er zijn compressoren met magneet koppeling en zonder magneetkoppeling, die zonder magneetkoppeling zijn de CVS compressoren wat staat voor continu variabel slagvolume.
De CVS draait altijd mee, ook als de airco uit staat..die brengt zijn slagvolume naar 2% van de 100% max.
compressoren met een magneetkoppeling kunnen dit niet, al hoewel deze ook een variabel slagvolume hebben, maar starten dan op volle bak en kunnen daarna pas het slagvolume gaan bepalen, dat is dan het fenomeen dat men merkt dat de auto even in vermogen wordt aangetast en in houdt.
1 minuut van tevoren uitzetten of de recycle functie gebruiken is te weinig, de verdamper wordt niet meer gedroogd. Dat geldt voor beide genoemde compressoren.
10 minuten van tevoren a/c uitschakelen.
Mensen die zeggen heb hem altijd op "auto" staan! schakelen de airco dus niet uit, dat wordt gedaan nadat de sleutel wordt omgedraaid.
Beneden de 20 °C is het overbodig om de airco aan te hebben, laat deze dan even draaien als de temperatuur het toelaat om uit droging te voorkomen. Beneden de 5°C werkt geen enkel a/c systeem.
Dat komt omdat het merendeel van de gebruikers zegt "ik heb hem altijd op auto staan" "auto" heeft niets te maken met het feit dat hiermee ook de compressor wordt stil gelegd. "auto" staat in de betekenis van automatische temperatuur regeling.
Met betrekking tot het motorvermogen bij het aanslaan van de compressor, heeft te maken met het type soort compressor in veel gevallen.
Er zijn compressoren met magneet koppeling en zonder magneetkoppeling, die zonder magneetkoppeling zijn de CVS compressoren wat staat voor continu variabel slagvolume.
De CVS draait altijd mee, ook als de airco uit staat..die brengt zijn slagvolume naar 2% van de 100% max.
compressoren met een magneetkoppeling kunnen dit niet, al hoewel deze ook een variabel slagvolume hebben, maar starten dan op volle bak en kunnen daarna pas het slagvolume gaan bepalen, dat is dan het fenomeen dat men merkt dat de auto even in vermogen wordt aangetast en in houdt.
1 minuut van tevoren uitzetten of de recycle functie gebruiken is te weinig, de verdamper wordt niet meer gedroogd. Dat geldt voor beide genoemde compressoren.
10 minuten van tevoren a/c uitschakelen.
Mensen die zeggen heb hem altijd op "auto" staan! schakelen de airco dus niet uit, dat wordt gedaan nadat de sleutel wordt omgedraaid.
Beneden de 20 °C is het overbodig om de airco aan te hebben, laat deze dan even draaien als de temperatuur het toelaat om uit droging te voorkomen. Beneden de 5°C werkt geen enkel a/c systeem.