airco

EdK

Forumguru
Vandaag met de motor: pfff dat is WARM! Stoplicht... ALLEMAAL rood vandaag :)

Met alle respect, maar stoplicht is en zal rood blijven !!
dus daar is niets vreemd aan !!
verkeerslichten hebben de kleuren Rood / Oranje en Groen !!

Gieliovd

Forumguru
Met alle respect, maar stoplicht is en zal rood blijven !!
dus daar is niets vreemd aan !!
verkeerslichten hebben de kleuren Rood / Oranje en Groen !!
Jaaaaajajajaja Ed,

Ook jij bent bekend met de ingeslopen taalprobleempjes in Nederland en ook in andere landen.

Google maar eens op stoplicht en verkeerslicht.

Daarnaast:
Vandale:

U hebt gezocht op het woord: stoplicht.
RESULTAAT (max 20 woorden)
stop·licht (het) 1 seinlicht voor het verkeer

U hebt gezocht op het woord: verkeerslicht.
RESULTAAT (max 20 woorden)
ver·keers·licht (het) 1 stoplicht

Dus wie heeft er nou gelijk? Jij, de VanDale, ik, of is het gewoon weer één van de ingeslopen taaldingetjes.

Fabia

† In Memoriam
Ik kan me herinneren dat ik van mijn rij instructeur het nooit mocht hebben over een stoplicht maar het moest een verkeerslicht zijn. Hij zei wat doe je als íe op groen staat dan rij je door en stop je niet. Ik ben er maar niet tegen in gegaan.

Okki

Donateur
Bij route-boeken wordt ook altijd gesproken over VKL (verkeerslicht)

Er zijn wel meer van dat soort zaken, we hebben het altijd over een stekker en een stopcontact. Maar het is een STEKER en die doe je in de WANDCONTACTDOOS (let maar op, afkorting is altijd WCD)

Een stopcontact is zo'n rond gat waar vroeger de porceleinen stoppen in gingen (jaja, sommige huizen hebben ze nog)

Zo ook gaspendaal, handvaten enz.enz.

EdK

Forumguru
Bij route-boeken wordt ook altijd gesproken over VKL (verkeerslicht)

Er zijn wel meer van dat soort zaken, we hebben het altijd over een stekker en een stopcontact. Maar het is een STEKER en die doe je in de WANDCONTACTDOOS (let maar op, afkorting is altijd WCD)

Een stopcontact is zo'n rond gat waar vroeger de porceleinen stoppen in gingen (jaja, sommige huizen hebben ze nog)

Zo ook gaspendaal, handvaten enz.enz.

Je doet een PEN CONTACT STOP in een WANDCONTACTDOOS

een steker is een persoon met een mes in zijn hand die jou gaat steken man !!

en een smeltveiligheid ( de stop ) gaat in de patroonhouder !!

en een stanley mes wordt alleen door STANLEY gemaakt , zoals de Bahco (verstelbare moersleutel ) door BAHCO wordt gemaakt

Tja zinsspelingen zijn leuk om mee te pesten op verjaardagen en ook soms op het forum ( sorry Gieliovd )

Gieliovd

Forumguru
Nou begrijp ik even de gedachte erachter. Ik vind het ook prachtig mooi deze ingesloten woordspelingen.

Wat je precies zegt inderdaad.... iedereen kent hem wel: "Ja, ik heb een jeep gekocht!" Tof! Welk type is het? De Grand Cherokee? "Nee, de Toyota RAV4!" O, ok. Ja die is ook mooi!

Een Jeep staat gelijk aan een terreinachtige wagen.

Een stanleymes is inderdaad ook een heel goed voorbeeld!!

joergarms

Senior Member
nog een voorbeeld uit de transportwereld; een Kooi-aap is een meeneemstapelaar, maar een meeneemstapelaar is niet altijd een kooi-aap.

Gieliovd

Forumguru
Die is ook weer goed ja :)

Voor de minder ingewijden:

KooiAap-A2.jpg

Gieliovd

Forumguru
Wat EdK alweer niet veroorzaakt heeft.

Nou mijn airco doet het dus ook op standje 1. Vind het alleen zonde omdat je dan te weinig lucht naar binnen blaast om van de koeling te genieten.

EdK

Forumguru
Wat EdK alweer niet veroorzaakt heeft.

Nou mijn airco doet het dus ook op standje 1. Vind het alleen zonde omdat je dan te weinig lucht naar binnen blaast om van de koeling te genieten.

Wil niet weer off topic raken, maar wie begon er over het stoplicht ?
Maar goed mijn schouders zijn breed dus neem de schuld wel op me !

Gieliovd

Forumguru
Ok, ik ben begonnen met een ontopic en offtopic reactie samen.

Vervolgens is het uit de hand gelopen. Doet er niet toe, het topic is verder toch door.

cvegreen

Forumguru
Mijn airco doet het ook prima op standje 1 , maar het te warm om om standje 1 te koelen , dus gaat hij in het begin van de rit op standje 3 om vervolgens te minderen naar standje 2 . Ik heb wel het idee dat de airco van mijn vrouw haar auto nog koudere lucht blaast dan de F1 van mij.

cvegreen

Forumguru
Wel een beetje jammer dat ze zo koud is!

Begrijp de woordspeling niet , Gieliovd heeft me eens zo iets gelapt(niet kwaad bedoelt natuurlijk) en toen had je aan de lap tekst wel kunnen denken dat het over mijn vrouw ging i.p.v. over haar auto , maar nu heb ik er op gelet en is je woordspeling mijn inziens toch niet echt correct. Maar zo'n woordspelingen moeten kunnen he.

Bovenaan Onderaan