Allerlei over Skoda Octavia l

Ik heb zoiets gehad met mijn vorige wagen (Octavia 2.0 8v op LPG). Lag aan de injectoren volgens mij, die moesten vervangen. Vooral bij vol gas voel je hem dan in lage toeren stotteren. Wordt steeds erger en je gaat motorstoringslampjes krijgen.

Verder was de 8 klepper een probleemloze wagen op gas, zoals bekend, in tegenstelling tot 20 en 16 kleppers, dat werkt minder goed schijnbaar.

Mijn huidige 1.8T 20v op benzine ging ook stotteren laatst, maar dat bleken de bobines te zijn /forum/images/graemlins/smile.gif
 
A

andreg

Ik heb afgelopen augustus op de Franse tolweg de meter vet in de hoek gereden en op de satteliet navigatie reed ik 240km.
Ik had wel beiden handen strak aan het stuur en deed het 5 minuten en die leken best wel lang.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb afgelopen augustus op de Franse tolweg de meter vet in de hoek gereden en op de satteliet navigatie reed ik 240km.
Ik had wel beiden handen strak aan het stuur en deed het 5 minuten en die leken best wel lang.

[/ QUOTE ]
Pas op in Frankrijk tegenwoordig. Ex-collega van me blies 215 met z'n Passat op de Autoroute en werd geflitst. Bij de eerstvolgende Peage hielden ze hem tegen (dat gaat simpel zo) en ter plekke kon ie een godsvermogen betalen. En moet zich op een later tijdstip nog verantwoorden voor een Franse rechter. En onze (toenmalige) baas was niet blij met z'n actie...
 
A

andreg

Ik weet het maar je moet ook 1 x stoppen op een Peage dan je klopt je snelheid niet.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik weet het maar je moet ook 1 x stoppen op een Peage dan je klopt je snelheid niet.

[/ QUOTE ]
Ik begrijp je niet... /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Precies, en dat is op een péage nogal simpel vast te stellen: je hebt de 'inkloktijd', de 'uitkloktijd' en de afgelegde afstand. Resultaat: gemiddelde snelheid. Op grond daarvan worden in Frankrijk inderdaad boetes uitgedeeld.
 

Wiseguy

Actief lid
Dus als je 1 keer stopt, dan is je gemiddelde snelheid veel lager.... een kwartiertje stoppen of zo doet al wonderen... ik weet het uit ervaring... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Precies. Hard rijden doe je toch voor de lol, niet omdat je haast hebt? /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif
 
A

andreg

Alleen echt hard rijders snappen het denk ik.
Op een grote Peage en dan in de nacht als het doodstil is moet je lekker blazen.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Precies, en dat is op een péage nogal simpel vast te stellen: je hebt de 'inkloktijd', de 'uitkloktijd' en de afgelegde afstand. Resultaat: gemiddelde snelheid. Op grond daarvan worden in Frankrijk inderdaad boetes uitgedeeld.

[/ QUOTE ]
Maar IK bedoelde NIET de trajectcontrole. Als ze je in Frankrijk op een tolroute flitsen (gewoon, met de mobiele camera) dan bellen ze dat door naar de eerstvolgende peage en wordt je er daar uitgepikt. En dan helpt het geen zak of je verder nog stil hebt gestaan: geflitst is geflitst. /forum/images/graemlins/1439.gif
 

Wiseguy

Actief lid
/forum/images/graemlins/shocked.gif Nee toch /forum/images/graemlins/shocked.gif Dat is niet tof! Maar goed, gelukkig heb ik daar nog niet mee te maken gehad....

Bovendien is het niet makkelijk als je dat zo stelt, want een peage kan heel veel afslagen hebben..... dus even doorbellen is niet zo makkelijk.... Welke post moet je dan bellen.... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
 
A

andreg

Daar heb je toch TomTom voot met poì`s die aangeven waar de flitspalen staan. En ik rijd toch alleen in de nacht hard daar. Dat scheelt enorm.
 

nomad

Senior Member
worthless.gif
 

Wiseguy

Actief lid
GAAF!!! /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

rickske

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Daar heb je toch TomTom voot met poì`s die aangeven waar de flitspalen staan. En ik rijd toch alleen in de nacht hard daar. Dat scheelt enorm.

[/ QUOTE ]

Deze zomer zijn we ook de eerste naar Frankrijk op vakantie geweest en wat me daar opvalt is dat ze zeer veel mobiel flitsen 2x op 800 km bij het oprijden en ook nog bij het terugkeren,andere keren naar Zwitserland geweest en in die 6 jaar nergens geen mobiele flitsers gezien.
 

Droopy

Actief lid
Ik hoop voor je dat de zwitsers ze niet hebben ipv dat ze ze goed kunnen verstoppen.
Heb een keer van iemand gehoord dat ze nog wel eens een keer aan het einde van een tunnel staan ( en die zijn er niet veel /forum/images/graemlins/frown.gif )
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bovendien is het niet makkelijk als je dat zo stelt, want een peage kan heel veel afslagen hebben..... dus even doorbellen is niet zo makkelijk.... Welke post moet je dan bellen.... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

[/ QUOTE ]
Simpel: ze gaan daar staan waar er geen afslagen meer volgen en flitsen je daar.
Voor alle duidelijkheid: ik heb het zien gebeuren en sowieso is het aantal flitscontroles de laatste jaren enorm toegenomen in Frankrijk. Dus consequent hardrijden op de tolwegen (wat vroeger 'probleemloos' kon) is Russische roulette tegenwoordig.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Daar heb je toch TomTom voot met poì`s die aangeven waar de flitspalen staan. En ik rijd toch alleen in de nacht hard daar. Dat scheelt enorm.

[/ QUOTE ]
Welkom op de wereld! /forum/images/graemlins/smiley29.gif
 
Bovenaan Onderaan