Allerlei over Skoda Octavia l

Karstieman

Forumguru
Dat is toch helemaal geen probleem. Vragende mensen kunnen geholpen worden !
PM = Personal Message
Je kan VW125 even opzoeken in de Ledenlijst, dan zie je daar ook de optie om hem een persoonlijk bericht (PM) te sturen.
 
230 gereden afgelopen weekend in Duitsland. Sjesus wat is dat hard zeg... en ik had duidelijk het gevoel dat hij nog even door wilde.. maar mijn 16" zullen misschien wat afwijking geven? of juist niet omdat 17" vrij standaard is onder de RS?

Voor de getunede Octavia's onder ons, wat doet mijn RS van 0 tot 100 als ik JD laat chippen naar 220 pk? iemand een idee?

greetz, Dennis
 
Voor de getunede Octavia's onder ons, wat doet mijn RS van 0 tot 100 als ik JD laat chippen naar 220 pk? iemand een idee?

greetz, Dennis
 
Ik heb van de week in de tunnel R'dam Botlek onder het callandkanaal door even de 185 aangetikt. Het dieseltje verbaasde me hierbij positief. Trok snel door en wilde nog wel wat verder. Maar daar was al het einde van de tunnel en 185+ waar je 100 mag is niet zo slim in ons landje /forum/images/graemlins/2133.gif.
 

deusjevo

Forumguru
Hallo forumleden,

Vanmiddag ben ik op aandringen van een collega eens wezen kijken bij de Skoda dealer in Rotterdam naar de Octavia Combi.

Eigenlijk ging mijn interesse in 1e instantie uit naar het nieuwe model maar de verkoper attendeerde mij ook op het bestaan van de Combi Demarrage.

De Combi Demarrage zou volgens mijn bovengenoemde collega niet meer leverbaar zijn met 1.6 MPI motor, volgens de Skoda dealer wel, zelfs in alle kleuren.

Iemand enig idee wie er gelijk heeft?

Is het trouwens wat, zo'n Demarrage type?
Ik vond hem op papier wel redelijk luxe uitgerust, klopt dat?

Qua prijs is hij heel aantrekkelijk maar geldt dat ook voor de leasemaatschappij? (ik ga hem zakelijk rijden)
Of ziet de leasemaatschappij misschien liever een Octavia van het nieuwe type, misschien ivm verwachte restwaarde?

Verder heb ik nog niet proefgereden maar ik kom uit een Astra Wagon, is de Octavia ook qua rijgedrag een klasse hoger dan de Astra? (wat ik overigens een vreselijk auto vind na 3 Astra's in 8 jaar)

Nou ja, vragen zat voorlopig dus.

Over een maandje moet ik beslissen welke auto ik bestel, heb dus nog even de tijd.

Alle reacties welkom!!!
 

Henny

Actief lid
Ben daar vanmiddag ook geweest. Kreeg ook te horen dat ie gewoon leverbaar is hoor, dus waarom zou het niet?
Had een hatchback I, maar die is nu gestolen. Nu proefgereden in een Octavia II.
Octavia is dezelfde bodemplaat als Golf, A-3. Leon enz., dus concurrent van de Astra.
Ik vind de grootte van de achterbak heerlijk en ik vind hem ook mooi. Mooier dan de concurrentie en ook grotendeels wat daarboven zit.
De oude, ik had een comfort uit 2002, vond ik ook erg luxe. Airco (climatronic als extra) en cruisecontrol.
De nieuwe is weer completer.
 

Beker

Actief lid
Een paar maanden geleden stond ik voor dezelfde (lease-)keus. De oude Combi Demarage waar in feite alles op en aan zit wat je nodig hebt of de nieuwe Octavia. Kijkend naar de aanschafprijs was ik er van overtuigd dat de Demarage goedkoper zou zijn. Toen ik echter de leaseprijzen vergelijk bleek de nieuwe Octavia goedkoper! Zelfs als ik de bijtelling meereken is het nieuwe type goedkoper. Dit alles zal wel te maken hebben de restwaarde die een leasemaatschappij incalculeert.
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik denk inderdaad dat de oc2 gezien de verkopen een hogere restwaarde zal hebben, waardoor hij goedkoper in de lease zal zijn. Als ikzelf zou moeten kiezen zou ik ook voor iets meer geld voor een Oc2 gaan, net weer ff iets beter en frisser dan de 1.
 

Octaviarijder

Actief lid
Het spuiten is geen probleem, ondanks het structuurtje wat er in de profielen zit. De profielen van de auto afhalen is inderdaad een probleem, meestal zijn ze niet meer te gebruiken.
 

Henny

Actief lid
<font color="blue">Ok, maar weet je dan een spuiterij in Rotterdam?
De stootlijsten kosten nieuw inclusief montage € 79,-, dus zou het spuiten € 420,- kosten??</font>
 

Chris

Lid
Beste,

Ik weet niet hoe het met de benzineversie van de Demarrage zit, maar de diesel was niet meer leverbaar. Mijn Dealer heeft volgens dat ik weet de allerlaatste TDI voor me gereserveerd. Mis ik nu iets of hoe zit dit. Mijn bestelde TDI is 90Pk, ik had liever de 110pk besteld. Verder is de Octavia 1 een geweldige auto, rij nu in mijn tweede en de nieuwe wordt mijn derde. Natuurlijk is de nieuwe veel moderner, maar als je hem uit eigen zak moet betalen scheelt het teveel. In geval van lease kan het best wel zo zijn dat de nieuwe zelfs goedkoper uitvalt als de oude, is dat zo dan zou ik zeker voor de nieuwe gaan. Bovendien is zover ik weet de oude niet meer te bestellen of alleen tegen hogere prijzen............

De Octavia is zeker een klasse hoger dan de astra, vergelijk hem maar beter met de vectra. En ja, de demarrage is zeker luxe uitgerust, daarvoor moet je bij het nieuwe model al een elegance uitvoering kiezen. Welke moter zou je willen kiezen?

Hou je ons op de hoogte hoe zich dit ontwikkelt?

Veel succes!
 
79 euro voor alle stootlijsten, incl die van de bumpers?? Dat valt mee. Laat je het ons weten als je een oplossing hebt gevonden? Ben nl. zeker geinteresseerd!
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Welke moter zou je willen kiezen?

Hou je ons op de hoogte hoe zich dit ontwikkelt?

Veel succes!

[/ QUOTE ]

Volgens de dealer is alleen de 1.6 MPI nog leverbaar, de 1.6 FSI niet (meer...)
Ik zou gewoon de 1.6 MPI kiezen denk ik, ik rijd ca 30.000 km per jaar en de lease gaat voor diesel uit van 35.000 km per jaar.
Ik zal het forum op de hoogte houden.
Over enkele dagen krijg ik een leasecalculator op mijn persoonlijke pagina van het leasebedrijf.
Ga daar maar eens lekker mee kloten... /forum/images/graemlins/wink.gif
Ik kan daar van alle merken en types een berekening maken en kijken of het voor mij interessant is.
Voorlopig weet ik dat veel van mijn collegas kiezen voor de Ford Focus Futura, ook behoorlijk compleet en behoorlijk betaalbaar.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Toen ik echter de leaseprijzen vergelijk bleek de nieuwe Octavia goedkoper! Zelfs als ik de bijtelling meereken is het nieuwe type goedkoper. Dit alles zal wel te maken hebben de restwaarde die een leasemaatschappij incalculeert.

[/ QUOTE ]


De bijtelling gaat toch over 25% van de nieuwwaarde?
De nieuwwaarde van de Demarrage zo'n 3500 euro lager dan een wellicht vergelijkbare Elegance.
Of heb je het dan over een eigen bijdrage aan je werkgever ivm duurder model dan standaard /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Karstieman

Forumguru
De bijtelling gaat over 22% van de nieuwwaarde va. 2006.
Om te leasen is de O2 veel goedkoper omdat leasemaatschappijen deze ook weer beter kunnen kwijtraken na de leaseperiode. Zelfde verhaal met de Seat Leon. Oud model is er nog wel, maar is in de lease niet meer interessant.
En als je mag kiezen tussen een Focus en een Octavia dan ben je toch zeker zo klaar /forum/images/graemlins/wink.gif
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En als je mag kiezen tussen een Focus en een Octavia dan ben je toch zeker zo klaar /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Oke, voel je een autoverkoper en trek mij over de streep /forum/images/graemlins/disc.gif
 

Karstieman

Forumguru
Dit krijg je extra bij een Octavia Eleg. tov. een Focus Futura:
-O2 is minder duur in de lease, scheelt echter niet zo veel
-automatic climate control
-lendesteun
-parkdistance ctrl achter
-skiluik
-zijruiten electrisch achter
-Schijfremmen achter
-1320 kg eigen gewicht tegen 1427 kg van de Focus
-veel meer ruimte in de O2. De Focus vind ik gewoon ronduit krap zitten.

En het belangrijkste: Heb je er al eens naar gekeken ?
 

Bijlagen

  • 11184-test.JPG
    11184-test.JPG
    14,4 KB · Weergaven: 17
Bovenaan Onderaan