Allerlei over Skoda Octavia l

nee, tuner weet ik niet... kan ik wel navragen maar heb t via de reguliere skoda dealer laten doen, hamers in voorschoten en welk tuningbedrijf hij in de arm genomen heeft weet ik niet maar weet wel dat de tuner ervaring heeft met tunen van VAG 1.8T dus zit t wat mij betreft wel goed... enne wat die die ongeveer 223 pk betreft, das de fabrieksopgave van audi vwb de 1.8T als ie gechipt is en laten we eerlijk zijn het is en blijft een audi blok, dus vandaar mijn en de dealers redenatie, kan inderdaad 220 zijn maar ook 225 ligt aan een hoop factoren, maar feit blijft dat ik mijn auto niet zomaar door beun laat tunen /forum/images/graemlins/1819.gif
 
enne tussen sprint is echt fenomenaal nu... topspeed valt nog wel mee, mischien 5 of 10 km erbij maar accelereren whohohoho... werd gister voorbij gereden dat wel, door een auto van de kazerne nog wel, een WRX Sti, dus vooruit maar weer enne wil niet zeggen dat ie er moeite mee had maar echt hard voorbij kwam ie ook niet
 

deusjevo

Forumguru
Oke,

Ben toch nog even verder gaan kijken dan mijn Demarrage neus lang was.... /forum/images/graemlins/crazy.gif

Hieronder de feiten /forum/images/graemlins/koffie.gif

De Octavia 1 Demarrage is voor mij mogelijk met 1.6 MPI motor in metallic lak.
Verder geen extra's gewenst.

De Octavia 2 in 1.6 MPI Ambiente uitvoering met als extra's metallic lak, klein leerpakket en middenarmsteun voor (jumbobox) is qua leasebedrag nog net haalbaar.
Krijg dan half-automatische climatronic ipv electronische climatecontrol en verder mis ik dan nog wat dingen zoals lichtmetalen velgen tov de Demarrage.
Lichtmetaal laat mijn leasebedrag dan niet meer toe.


Heb vandaag in de Demarrage van een collega kunnen proefrijden (was wel een 1.9 TDI) en dat beviel op zich best wel.
De ruimte was voldoende, alleen vroeg ik mij af of ik de eerstkomende 4 jaar geen spijt ga krijgen dat ik niet het nieuwe model geleased heb.

Voor de Demarrage heb ik een eigen bijdrage aan werkgever van 35 euro per maand.
Voor de Octavia 2 1.6 MPI Ambiente een eigen bijdrage van ca 65 euro per maand.

Daaroverheen nog eens het verschil in nieuwwaarde = bijtelling belasting van bruto ongeveer 3500 euro ten voordele van de Demarrage.

Verder nog het feit dat een trekhaak voor de Demarrage mij ca 300 euro gaat kosten en voor de O2 circa 700 euro (zelf op te hikken daar de baas dat sinds een paar maanden niet meer vergoedt /forum/images/graemlins/mad.gif)

In het kort komt het eigenlijk hierop neer:

<font color="red"> IK KAN NIET KIEZEN !!! </font>
 

Karstieman

Forumguru
Ga gewoon nog eens proefrijden.
Kom je er dan nog niet uit, maak dan voor jezelf een prioriteitenlijst en eerlijk invullen voor beide modellen.

Succes met kiezen.
 

Dutch4x4

Senior Member
Zoals ik het nu lees, gaat de keuze tussen:

- lm-velgen, alles erop en eraan
- nieuw ex- en interieur, niet helemaal compleet, behoorlijk wat meerkosten voor jezelf

Kortom, het is de keuze tussen een complete auto en een nieuwe auto. Is het zo tot de essentie teruggebracht al wat gemakkelijker kiezen?
 

Dutch4x4

Senior Member
Met de eerste kan ik je niet helpen, maar de tweede zou kunnen duiden op gecupte banden. Misschien eens een bandenspecialist naar laten kijken. Je kunt het ook zelf voelen door zachtjes over het loopvlak van de band te aaien. Als je dan hobbeltjes voelt, weet je hoe laat 't is.

Heb je toevallig ook last van een resonantie op een bepaald toerental? Dat kan ook duiden op gecupte banden.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zoals ik het nu lees, gaat de keuze tussen:

- lm-velgen, alles erop en eraan
- nieuw ex- en interieur, niet helemaal compleet, behoorlijk wat meerkosten voor jezelf

Kortom, het is de keuze tussen een complete auto en een nieuwe auto. Is het zo tot de essentie teruggebracht al wat gemakkelijker kiezen?

[/ QUOTE ]

Wel teruggebracht tot de essentie maar makkelijker kiezen /forum/images/graemlins/crazy.gif
Uhh, nee Dutch...... /forum/images/graemlins/confused.gif
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ga gewoon nog eens proefrijden.
Kom je er dan nog niet uit, maak dan voor jezelf een prioriteitenlijst en eerlijk invullen voor beide modellen.

Succes met kiezen.

[/ QUOTE ]
Tja, proefrijden....
De dealers zijn (terecht /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif) niet echt gelukkig met leaserijders die hun folders arresteren, vervolgens de demo auto door een giga regenbui + bijbehorende modderplassen rijden en vervolgens een Skoda bestellen bij hun leasemaatschappij die vervolgens zelf wel even bepalen waar ze de auto kopen /forum/images/graemlins/frown.gif
Voor particulieren werkt het iets anders denk ik.
Die kunnen nog wat leuke extra's regelen als ze de dealer en auto van hun keuze hebben gevonden.

Leasemaatschappijen (tenminste die van mij) shoppen en laten de auto's uitleveren door dealers die zij uitzoeken (lees waar ze de meeste korting krijgen)
 

Karstieman

Forumguru
Je hoeft toch ook niet tegen de dealer te zeggen dat je je auto ergens anders gaat kopen ?
Gewoon net doen alsof je 'm bij hun wil gaan kopen /forum/images/graemlins/smile.gif

Ik heb mijn O2 trouwens wel bij de dealer besteld via de leasemaatschappij...
 

Dutch4x4

Senior Member
Inderdaad, wat Karstieman zegt: gewoon doen alsof je een particulier bent, desnoods bij een Skoda-dealer iets verder uit de buurt.

En wat ik bedoelde met mijn tot de essentie teruggebrachte dilemma: hoeveel is het rijden van een nieuw model je waard? Als ik het zo zie, moet je aardig wat bijlappen om die O2 te kunnen rijden, die dan ook nog niet eens alles biedt wat je wilt.

Dus als het ex- en interieur van de O1 je niet tegenstaat, zou ik het wel weten. Daar hangt het om: vind je de O1 mooi genoeg? Zo ja, O1 nemen. Zo niet, dan lappen voor de O2. Waarbij je je ook weer de vraag moet stellen: vind je een O2 met wieldoppen mooi genoeg? /forum/images/graemlins/grin.gif

De rijervaring zal verder niet zo veel verschillen, ook al heeft de O2 in theorie een betere achterwielophanging.
 

deusjevo

Forumguru
Wieldoppen op een auto heb ik nooit zo mooi gevinden om het nog maar vriendelijk uit te drukken.
De mooiste wielen (vind ik) zitten nog steeds op mijn Volvo 240 uit 1989.

http://www.cardomain.com/ride/728049

Heb nooit zo goed kunnen liegen dus zou bij een dealer ook niet met een strak gezicht kunnen zeggen dat ik interesse heb om een O2 te KOPEN.

De O1 voldoet voor mij op zich wel dus why not??

Mijn gevoel zegt dan weer dan ik geen oud model auto moet nemen als het nieuwe model er al is, misschien bang om een beetje zielig aangekeken te worden door O2 bezitters in de trend van: achh, daar heb je weer iemand in zo'n oude Demarrage...
 

Dutch4x4

Senior Member
Tja, om je keuze nou te laten bepalen door wat anderen eventueel van je denken...

Geef mij maar een O1 met mooie velgen boven een O2 met wieldoppen.
 

Karstieman

Forumguru
Ik sluit me helemaal bij Dutch4x4 aan.

Uiteindelijk moet je zelf kiezen.
En je hebt hier toch wel meer dan genoeg info en ideeen gekregen om een keuze te kunnen maken.
We horen het graag van je !
 

deusjevo

Forumguru
Ben vanmiddag toch nog even bij Vepreda in Spijkenisse wezen buurten.
Hij had toevallig een O1 Demarrage en een O2 in de Elegance uitvoering staan.
Allebei 1.6 MPI en zonder probleem kon ik in beide gaan proefrijden achter elkaar.

<font color="red">HULDE AAN VEPREDA BIJ DEZE!</font> /forum/images/graemlins/471.gif

Tja en dan het rijden, om eerlijk te zijn qua rijden weinig verschil gemerkt, de O2 leek wat trager dan de O1 hoewel ze beide net zoveel km's gereden hadden.

Verder was de O1 wat meer gebekt naar deze tijd, mooier frontje, kontje en interieur.

Mijn gedachten hellen nu wel heel erg over naar de Demarrage, zeker gezien het verschil in nieuwprijs en bijbetaling.

Hij had tenslotte ook nog eens een O1 Demarrage in metallic zwart in bestelling staan die nog niet verkocht was.
Levering half januari dus mogelijk = einde leasetermijn huidige Slopel Astma.

Daar nemen we dus een /forum/images/graemlins/473.gif op!

Offffff, ik moet vanavond weer overslaan naar de O2.....

/forum/images/graemlins/bye.gif /forum/images/graemlins/bye.gif /forum/images/graemlins/bye.gif
 

deusjevo

Forumguru
Tja, titel dekt de lading.
Denk aan zwart metallic (Black Magic Pearl) als kleur voor mijn toekomstige Octavia (ongeacht of het nou de O1 of O2 wordt /forum/images/graemlins/cool.gif)

Ben niet echt een poetser, meer een "snel effe door de wasstraat rijder als het dan toch echt nodig is".

Is zwart dan wel zo'n handige kleur? /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
Donker of lichtgrijs misschien meer geschikt /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Zwart is prachtig als je net hebt gepoetst en stoer als-ie onder het vuil zit. /forum/images/graemlins/grin.gif

Zoek de foto's van de mijne maar op in de gallery.

Gisteren net bezig geweest met poetsen, want de modderspatten zaten tot op het dak. Het resultaat was prachtig, maar het duurt altijd maar één dag: onder de stootstrips is-ie zo weer donkergrijs...

Als je vies lelijk vindt - op zwart zie je alles - dan moet je geen zwart nemen. Als je het wel stoer vindt, geen probleem.

O ja, de draaikringen van de wasstraat zie je wel vrij goed op zwart, dus ik doe 'm altijd met de hand, één keer in de drie maanden ofzo. /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan