Allerlei over Skoda Octavia l

Hoi,

Ik zou het wel weten... 4 maanden terug stond ik voor dezelfde keus. Bij mij is hij goed uitgevallen. Met 60.000 km/jaar gaat uitrusting (en natuurlijk LM) boven een kale auto!!
 

rickske

Actief lid
Als je echt een vuilbestendige kleur wilt neem dan het zilvergrijs metalic of sahara beige metalic heb met beide kleuren zeer positieve ervaringen op onderhoudsgebied.
 

voxan

Nieuw lid
Ja dat heb ik zelf ook maar dan alleen met de warme start (op dit moment)

Nu doet het feit zich voor dat het mijn vak is om dergelijke technische dingen op te lossen en ben op dit moment met het zelfde probleem bezig.
Satus op dit moment is als volgt.

Als je kijkt op de TDI site van dat andere duitse merk kom je iets verder met de benodigde informatie.

Als volgt denk ik dat de oorzaak kan liggen in het volgende.

1- temp. zender voor de computer defect of onjuiste waarde.
Deze zender zit in het thermostaathuis. LET op in de koelvloeistof en dus niet eenvoudig los te maken LET OP KAN WARM ZIJN als je dat bij een warme motor doet.
2- Accu spanning. (kan ook meteen de oorzaak zijn van de te lage waarde van de weerstand) en daarbij gepaarde trage startsnelheid en minder goed gloeien.

Wil je niet te veel een bepaalde kant opsturen want heb het het zelf ook nog niet opgelost.
Ik heb in ieder geval even de zender schoongemaakt en ga binnenkort de accu maar eens vervangen.

Als je op de TDi site kijkt zie je ook verhalen van slecht of ander gereviseerde startmotoren etc. Nou en dat lijkt me nou toch echt wel het laatste om te gaan repareren als je nog niet eens weet of de accu nog wel 100% is.

Graag jouw reactie (als je besluit de accu te vervangen) en of het een verbetering opleverd.
Opties zoals luchtmeter, lekkende verstuivers en al dat soort storingen lijken mij niet het geval.

Succes

Oct. 81kw 170...Km
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hoi,

Ik zou het wel weten... 4 maanden terug stond ik voor dezelfde keus. Bij mij is hij goed uitgevallen. Met 60.000 km/jaar gaat uitrusting (en natuurlijk LM) boven een kale auto!!

[/ QUOTE ]

Thanks, ik ben om, heb vanmiddag Arval gebeld en gevraagd om een officiele offerte /forum/images/graemlins/1761.gif
 

Zoef

Actief lid
Ik kan alleen maar reageren op je bandenprobleem. Ik had het ook maar toen had ik nog Pirelli bandjes. Nu met Bridgestone (volgens sommigen een "B"-merk /forum/images/graemlins/koffie.gif) njente last meer. (en betere grip op nat en droog trouwens!) Het was dus inderdaad gecupped. Te weinig de banden van voor naar achter gelegd en vice versa. Enige redmiddel, de achterbanden vervangen, want die maken het lawaai.
gr.
Zoef
 

Karstieman

Forumguru
Ik heb ook zwart (Black magic pearl) gekozen omdat ik het gewoon de mooiste kleur vind.
Je moet 'm eigenlijk om de week poetsen, want hij ziet er snel vies uit. Ik poets de mijne, net als Dutch4x4, ook met de hand om wasstraat kringen te voorkomen.
Mijn oude Leon, zwart, is nooit met de hand gepoetst /forum/images/graemlins/blush.gif, maar daar zag je wel goed de kringen op hoor ! En na 4 jaar is dat best lelijk.
 
Zwart is een topkleur. Mooi als ie schoon is /forum/images/graemlins/cool.gif en o zo mooi als ie smerig is /forum/images/graemlins/shocked.gif.
Verder rijd ik altijd naar de wasbeer (om de 5 a 6 weken). Ik vind 'm vuil zo mooi! (ben ik nu een vuilfetishist /forum/images/graemlins/1761.gif)
Ik heb het een tijd zelf gedaan, maar ik kon de krassen niet voorkomen.
Voor hetzelfde resultaat pleur ik hem nu onder de wasbeer.
Waarschijnlijk kan ik geen auto wassen. /forum/images/graemlins/confused.gif
In het voorjaar laat ik 'm weer polijsten en is ie weer als nieuw!
Maar verder gaat alles goed met me! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

deusjevo

Forumguru
De andere kleuren die aangeboden worden door Skoda vind ik niet zo jofel /forum/images/graemlins/frown.gif /forum/images/graemlins/frown.gif

Stone Grey heb ik in proefgereden, lijkt teveel op m'n huidige Astra kleur en die is /forum/images/graemlins/407.gif
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ten aanzien van het eerste punt:
Op dit moment geldt het alleen voor een warme start.
Ik zal de accu eens doormeten en kijken of erop staat hoe oud hij is. Wat betreft de temperatuurzender, zal ik proberen hem schoon te maken.

Ten aanzien van het tweede punt:
Ik heb geen last van resonantie bij een bepaald toerental. Het zou goed kunnen dat het door gecupte banden komt.
Ik heb trouwens het gevoel dat het van de voorbanden komt. Ik zal het loopvlak inspecteren. Ik hoop in elk geval dat het bij de volgende banden over is, alleen zijn mijn banden nu nog goed.

@voxan. Als je iets meer weet, hou ik mij aanbevolen voor verdere tips. Als ik de oorzaak boven water heb, meld ik dat hier wel.

Groet, Ronald
 
Voor mij nooit meer een zwarte.... je ziet alles erop!
Heb daarom nu een diamond silver genomen....
(zie je de krassen niet zo snel)

Gr. Hoekie
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Jongens, wel on-topic blijven, graag, de vraag is niet, of ie mooi is...

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/worshippy.gif
 

voxan

Nieuw lid
Afgelopen weekend de zender schoongemaakt.
Helaas nog niet zoveel warme starts moeten maken.
Woon werk verkeer is nou eenmaal in en uitstappen twee keer per dag.
Tot zover lijkt het een beetje geholpen te hebben.
Verder ben ik niet z'n dealer ganger want volgens mij kunnen ze uitlezen wat de temp. aanduiding is als deze warm is.

Hou je op de hoogte als ik wat meer zekerheid heb of het echt heeft geholpen. In ieder geval vanavond na 1 uur in de file als test even de auto langs de kant gezet en toen weer gestart en klonk beter.

Als je die zender gaat schoonmaken doe dat wel voorzichting zoals in de eerste mail gezet en maak even een bakje zodat je de koelvloeistof kunt opvangen (beetje bij beetje).
Zorg er ook voor dat je het (volgens mij) rubbertje niet beschad.. want dan ben je verder van huis. Een beetje vet of zoiets voor montage is geen overbodige luxe.

Nog een ander tip. Gewonde koelvloeistof kan je niet gebruiken. Kijk even op het reservoir. Doe het uit m'n hoofd maar als het goed is moet je "G12" koelvloeistof gebruiken.

Doe je het netjes dan verlies je niet meer dan een half litertje.

Ik weet niet hoe technisch je bent maar hou ook even rekening met het ontluchten van het blok na het vullen van het systeem.

Graag je reactie want als je wel technisch bent hoef ik dat soort dingen in het vervolg niet uit te leggen.

Let op ik geef alleen tips he!!!
Alles doe je dus op eigen je weetwel.

Groet,

Oct. 2001 170..km 71KW en voor de lezers ook mooi zwart. Helaas met krasjes er op.
 
Hoi,

Inmiddels zitten er alweer zo'n 1500 km op met de meest noodzakelijke "aanpassingen". Dat wil zeggen: de carkit zit erin en de radio (cd/mp3-speler, DEH-P 77 MP) is ingebouwd.

Tegenvallers daarbij:
-De geluidskwaliteit met de standaard speakers is niet bepaald goed. Valt me wat tegen. Maar is natuurlijk iets aan te doen in de vorm van beter speakers. Aanbevelingen???
-De microfoon van de carkit werkt niet (orginele kreeg ik niet uit de auto dus heb een ander exemplaar in de Octavia gebouwd maar werkt dus niet met de carkit)
-Dashmount -beugel vanaf radio- voor de carkit is toch niet echt goed/mooi. Ik overweeg nu de beugel van de vorige auto aan te passen. Dealer kon wel iets leveren maar rond de 80-90 Euro dus heeft me zo'n dashmount aanbeloven. Iemand suggesties?


Wat betreft de auto zelf ben ik uiterst tevreden!
Zit solide in elkaar, mooie materialen/afwerking, erg ruim, goede uitrusting, heerlijke motor, erg goede prestaties, mega kofferbak, zuinig etc. Maar dat en meer is jullie natuurlijk al lang bekend.
De Octavia is daarnaast ook erg comfortabel! Te comfortabel wat mij betreft. Ik denk dat het deels aan de veren/dempers ligt maar de bandenmaat (195/65/15) is voor een strak/communicatief weggedrag natuurlijk ook niet super. (Ik had 195/45/16 met koni geel)
Wat me ook erg opvalt is dat ik drempels wel erg langzaam moet "nemen", anders raakt de voorkant het wegdek. Iemand na de overstap op een Octavia dezelfde ervaring gehad? En wat heb je eraan gedaan?

Resterend nog even de upgrades op korte termijn:
-De versterker en subwoofer moeten nog ingebouwd worden, misschien komend weekend
-EGR afsluiten
-Andere beugel voor carkit
-Andere speakers
-? (staat nog wel wat te gebeuren)

Heeft iemand tips voor de doorvoer van bedrading vanaf de motorruimte naar het interieur?

Groeten,
Dick
 
Bovenaan Onderaan