Alluminium kleurige dakreling

Zoef

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wullum</font><hr />

26.01.2006 bij Skoda Center Utrecht een richtprijs van € 200,- gekregen voor het spuiten van de dakrails. Muntstad groep heeft eigen schadebedrijf, daar spuiten ze het spul zelf.

[/ QUOTE ]
Ben deze week (29/3) langs geweest bij Utrecht. Deze keer vertelde hij dat e.e.a. ca. 450,- euro kostte. De reden hiervan was dat de hele hemel lost moest omdat het van binnenuit losgehaald moet worden, bla bla bla. Weet ik veel. Bottomline; hij doet het voor 450,- en niet minder. (En ik was toch aan het praten/kijken/inventariseren over een nieuwe auto)
/forum/images/graemlins/crazy.gif

Skody

Actief lid
Heb zelf enkele weken geleden de Octavia Combi Elegance 2.0 tdi besteld bij Rijnwoud in Rotterdam. Had net het geluk dat voor mij een toekomstige RS-klant was geweest die op zijn Combi ook aluminium kleurige dakrails wilde. Rijnwoud heeft hierover een erkend spuitbedrijf geraadpleegd die langs zijn geweest om te beoordelen of dit mogelijk is. En jawel, voor € 385,- wordt de dakreling gespoten / gecoat in de kleur van je lichtmetalen velgen. Heb dit maar gelijk laten meenemen in het wensenlijstje. Dus het kan wel degelijk..

Als je zoiets doet, moet je het wel netjes doen en dan ook echt chromen dakrails nemen. Kijk eens naar de Peugeot 307, velen hiervan hebben zilveren dakrails, zo nep zien die gespoten dakrails eruit!! Te goedkoop zien ze eruit.

bas

Nieuw lid
Passen de dakrailing van de Passat '98 nu wel op de Skoda Octavia '06? Heeft iemand ook prijzen van het laten verchromen van de dakrailing? Ik het spuiten van de dakrailing lang niet zo mooi en de prijzen van het laten verchromen zijn nog niet vermeld in dit topic

Alvast bedankt.
Groeten

Verchromen zal sowiso niet helemaal lukken, er zitten nogal wat plastic stukken aan de dak railing.

LenK

Forumguru
Kunnen die dakrails er ook helemaal af.
Ik vind het onzinnige dingen als je ze toch niet gebruikt en ze zitten alleen maar in de weg met wassen.

En dan dat "verzilveren": hoe meer ik het zie hoe meer ik het WannaHave vind (niet voor mij dus).

Dus we hadden al de Sjonnies, maar de WannaHaves (o.a. een ander merk of duurdere uitvoering van je eigen auto nadoen) waren nog niet onder de aandacht.

Terug naar dakrails: misschien raken ze wel uit de mode. Niet meer elke station met handvaten op het dak. De nieuwe Alfa 159 Sportwagon heeft ze bijvoorbeeld al niet.

rickske

Actief lid
Waarom zouden we die dakrails niet gebruiken,ik ben er zeker van dat er mensen zijn zoals ik die op vakantie gaan en dan er een dakkoffer op monteren.

Skody

Actief lid
Nou ja en dan raken ze 'uit' en zijn het 'Wannahaves'. Niks mis mee toch? Heb het geluk dat 'k over ongeveer 3,5 jaar weer een andere Skoda in de lease kan uitkiezen (wellicht zonder dakreling dan). /forum/images/graemlins/yeah.gif

LenK

Forumguru
O2 combi zonder handvaten op het dak is dus best wel mooi:

Skoda-Octavia-Combi-RS-001.jpg

en wat dacht je hiervan:

441914.jpg

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

en wat dacht je hiervan:

441914.jpg

[/ QUOTE ]

WOW ! /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/super.gif /forum/images/graemlins/473.gif

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Kunnen die dakrails er ook helemaal af.
Ik vind het onzinnige dingen als je ze toch niet gebruikt en ze zitten alleen maar in de weg met wassen.

[/ QUOTE ]

Vind juist de dakrais erg mooi staan op mijn fabia combi, zou ´m niet zonder willen hebben.

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Zoef</font><hr />

Ben deze week (29/3) langs geweest bij Utrecht. Deze keer vertelde hij dat e.e.a. ca. 450,- euro kostte. De reden hiervan was dat de hele hemel lost moest omdat het van binnenuit losgehaald moet worden, bla bla bla. Weet ik veel. Bottomline; hij doet het voor 450,- en niet minder. (En ik was toch aan het praten/kijken/inventariseren over een nieuwe auto)
/forum/images/graemlins/crazy.gif

[/ QUOTE ]
Ik heb e.e.a. even nagevraag bij mijn broer. Hij heeft een eigen bedrijf in het repareren van kleine schades (steenslag, kleine deuken etc.) waarbij hij regelmatig allerhande verzoeken krijgt (o.a. velgen van motoren).

Als er 5 mensen zijn die bij hem (liefst gelijktijdig i.v.m. verfmengen en huur van een ruimte) de railing laten spuiten kan hij het voor EUR 300,00 doen. Echter zal er dan in overleg een locatie gekozen moeten worden.

Mocht er interesse zijn, laat het me dan weten.

LenK

Forumguru
Brengt Milotec uitkomst voor de "ik vind zilveren dakrails zo mooi" liefhebbers?
In vergelijking met spuiten en ook voor Milotec een koopje: € 109

Bijlagen

• 62715_240.jpg
    62715_240.jpg
    3 KB · Weergaven: 47
Bovenaan Onderaan