Dat kan kloppen, ja. Er waren meerdere topics met interessante informatie over Android toestellen.
Deze zijn alle samen gevoegd om het overzicht te verbeteren, alle vragen en antwoorden in 1 topic.
Ik heb nu enkele maanden een Android toestel in de Benz, en ik ben nog niet helemaal overtuigd.
De standaard navigatie app zou de nieuwste moeten zijn, maar bepaalde situaties die al jaren bestaan kent hij niet.
Kleinigheid, maar toch.
Als ik apps op het toestel wil gebruiken, zoals Spotify, dan loopt ie vast. Kan binnen een paar minuten zijn, kan ook een kwartier duren. Ik gebruik mijn telefoon dan als hotspot.
Het radio-ontvangst is matig. Ik wil nog eens met een andere antenne experimenteren, maar ik heb weinig hoop.
Volume valt ook tegen, helemaal als je muziek vanaf de telefoon draait.
Heb het toestel gekocht bij een Nederlandse leverancier, i.v.m. eventueel gezeur met het ding. Maar dat heeft niet veel zin gehad. Gelukkig niet al te veel geld gekost.
Daarentegen heb ik op Aliexpres een toestel besteld voor de camper met een lekker groot scherm.
Zodat zaken als radio en navigatie in split-screen nog steeds bruikbaar zijn.
Het is een 12 inch unit op Android 9. ding is 4 maanden onderweg geweest, maar kwam vorige week dan aan.
Gelijk even een eerste test gedaan, en dat ziet er hoopvoller uit dan het ding in de Benz.
Radio-ontvangst is vele malen beter, geeft meer volume, ofschoon het versterker "vermogen" vergelijkbaar is, en geen verouderde navigatie-app maar gewoon Google Maps.
Met beide toestellen nog maar eens experimenteren wat wel en niet naar mijn zin gaat.
En als die in de camper beter bevalt, dan vervang ik die in de Benz ook door een Ali apparaat, denk ik.
Afijn, Android is leuk, maar kan een beetje "hit and miss" zijn.