Antenne + wasstraat

Boet

Actief lid
Zo doe ik het ook. Stukje losschroeven, plat op het dak en een stukje vastschroeven.

Okki

Donateur
Net even mijn auto door de wasstraat gehaald. Zie bijgaande foto van de zuignap.

Frappant: rijdt ik de wasstraat in ligt er een complete achterwisser aan gruzelementen op de grond. Achter mij parkeert een auto van een technische dienst van de wasstraat. Er moet tijdelijk een zakje om de achterruitenwisser, want de machine moet nog afgesteld worden. Hij sloopt soms achterruitenwissers!

Pfft, gelukkig zit alles er nog op :xyxthumbs:

Bijlagen

• zuignap.jpeg.jpg
    zuignap.jpeg.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 92
Ik doe al jaren de auto door de wasstraat met neergeklapte antenne. Nooit problemen gehad. Wat mij wel opvalt is dat er veel Fabia rijders reageren op een Octavia vraag.

A.Kosten

Nieuw lid
Neerklappen antenne

Ik doe al jaren de auto door de wasstraat met neergeklapte antenne. Nooit problemen gehad. Wat mij wel opvalt is dat er veel Fabia rijders reageren op een Octavia vraag.

Bij de aflevering van mijn Fabia II werd ik er door de verkoper op gewezen dat de antenne er niet af kan maar dat je die inderdaad gewoon even moet losschroeven, naar beneden klappen en weer vastschroeven.
Ik ben nog maar één keer door de wasstraat gegaan maar had er ook inderdaad geen problemen mee. Zelfs zonder zuignapjes, wat ik overigens wel als tip ook meekreeg bij de dealer dat die bij sommige wasstraten aanwezig zijn. :grin::grin::grin:

VEEJAY

Forumguru
hmm nog steeds moeite om een eenduidige conclusie te trekken. Denk dat de zuignap de enige veilige manier is. Dus nu maar op zoek naar zo'n ding en proberen.

Gieliovd

Forumguru
Wat mij wel opvalt is dat er veel Fabia rijders reageren op een Octavia vraag.
Iets op tegen dan?

Antenne's zijn nou niet echt rocket science ;)

Als iemand zijn wijsheid kan delen met je :xyxthumbs:...

Zuignapjes zijn al jaren op de markt ja. Ook die werken niet 100 procent hoor... als hij niet lekker plakt of losraakt heb je er nog niks aan.

Fabia

† In Memoriam
Iets op tegen dan?

Zuignapjes zijn al jaren op de markt ja. Ook die werken niet 100 procent hoor... als hij niet lekker plakt of losraakt heb je er nog niks aan.

Daar zat ik ook aan te denken. Kom je de wasstraat uit ben je 'm kwijt.

Vacaro

Senior Member
Ben al kweet ni oeveel keren door wasstraat gereden met antenne beetje losschroeven, dan plat leggen en terug vast schroeven, en hij staat er nog steeds op, zonder beschadiging aan derde remlicht. Heb een combi da scheelt mss wel tov de hatchback.

Heb zelfs al éénmaal vergeten plat te leggen en ook dat heeft ie overleefd, maar was wel bang moment toen. Is wasstraat waar je in de wagen blijft zitten (ANAC te Antwerpen).

Vacaro

Senior Member
Hard toeteren en hopen dat ze de boel dan even stilleggen. Of met gsm eventjes bellen, wel zorgen dat je dan nummer in geheugen al hebt.

Gieliovd

Forumguru
Meestal is er inderdaad wel voldoende begeleiding bij als je zelf de knoppen niet kunt bedienen.

Na die keer met de vrachtwagen van mijn werk vertrouw ik die krengen voor geen cent meer.

Iets op tegen dan?

Antenne's zijn nou niet echt rocket science ;)

Als iemand zijn wijsheid kan delen met je :xyxthumbs:...

Ik heb niets tegen Fabia antennes, maar dacht dat er misschien appels met peren vergeleken werden. Dat zuignapje lijkt me overigens overbodig.

Net weer de auto door de wasstraat gehaald zoals iedere week.Antenne gewoon laten ziten (net als altijd)Geen problemen.
Deze wasstraat wast dan ook niet met borstels maar met slierten stof.Is ook beter voor de lak ,lijkt me zo

Gr,

Aaron

Gieliovd

Forumguru
Ik heb niets tegen Fabia antennes, maar dacht dat er misschien appels met peren vergeleken werden. Dat zuignapje lijkt me overigens overbodig.
Het is allebei fruit en ze staan allebei omhoog.

Verschil is wellicht of hij neer te klappen is. Voor zover mijn kennis reikt (niet zo ver hoor) kan de Fabia niet los en zo te horen de Octavia wel plat.

Matra_Murena

Actief lid
Ik ben het topje van mijn antenne al eens kwijtgeraakt door hem omlaag geklapt en dan vastgeschroefd door de wasstraat te rijden. Dus dat is ook niet veilig. Maar... de antenne kan er WEL af!

Gewoon helemaal los schroeven totdat hij niet verder kan en dan voorsichtig omhoog trekken met wat kracht. Het voetje van de antenne trek je dan uit het kommetje waarin hij normaal zou ronddraaien en dan kanje hem gewoonop de achterbank gooien en de wasstraat aan zetten....

(was volgens mij ook al eens een topic over)

Hedusp

Nieuw lid
Antenne losschroeven, horizontaal naar achteren plaatsen en weer vastschroeven! Ben meerdere malen met mijn octavia combi bouwjaar 2006 door verschillende wasstraten gegaan zonder problemen.
Let wel op, na het wassen antenne weer in de juiste positie te brengen. Ik heb nl al diverse keren de achterklep opengedaan met horizontaal naar achteren geplaatste antenne. (overigens buigt tie dan gewoon mee en kan je hem alsnog naar achteren plaatsen..)
Dus bij mijn weten absoluut geen probleem:)

PS dit waren wel zogenaamde lappenwasstraten, met alleen rollers aan de zijkanten

Bovenaan Onderaan