Antenne + wasstraat

LenK

Forumguru
Mijn a.s. auto heeft geen externe antenne, maar die zit in de achterruit.

En toch is de ontvangst van de radio OK, dus het kan wel (bij de Touareg van mijn zwager zie ik trouwens ook geen spriet, dus VAG heeft het ook)

(En geen begrafenisbeugels, wat zal dat dak vertroeteld worden bij het wassen :529:)

EdK

Forumguru
Vele auto's van VAG hebben geen losse antenne op dak
De transporter als voorbeeld heeft de antenne in voorruit verwerkt !!
Mooie oplossing en goed ontvangst , maar tja als dan je voorruit een scheur heeft en vervangen moet worden dan wordt het wel weer een duurder grapje !!

Matra_Murena

Actief lid
Mijn Renault heeft de antenne in het dakraam boven de achterbank. Ook een prima ontvangst. Lijkt me echter niet de goedkoopste oplossing voor een antenne. Zal een afweging van de fabrikant zijn wat ze met de antenne doen.

bat

Lid
Mijn a.s. auto heeft geen externe antenne, maar die zit in de achterruit.

En toch is de ontvangst van de radio OK, dus het kan wel (bij de Touareg van mijn zwager zie ik trouwens ook geen spriet, dus VAG heeft het ook)

(En geen begrafenisbeugels, wat zal dat dak vertroeteld worden bij het wassen :529:)
Mijn voorloopgolf drie jaar geleden had ook geen dakantenne en een prima radio-ontvangst.

Maar dat zie je alleen op de duurdere Golfjes, dus ik vermoed dt het inderdaad een simpele kostenbesparing van Skoda is om het niet te doen. Wel jammer dat het niet als optie te bestellen is (wat ik dan waarschijnlijk wel had gedaan).

Ik ga wel eens door de wasstraat, maar dan zo één waar de auto vooruit getrokken wordt en er gewassen wordt met lappen en niet zo met borstels.
Nog niets te zien, natuurlijk wel de antenne platleggen en weer vastdraaien.

Ik heb perfecte radioontvangst zonder dakantenne bij mijn Golf V. Jammer dat Skoda niet zoiets levert, maar dat zal prijstechnisch niet interessant zijn.

VEEJAY

Forumguru
Zo na wat statistieken te berekenen op dit draadje heb ik het er maar eens op gewaagd... Ik heb wat (beroerde) foto's gemaakt om het verhaal te ondersteunen.

Eerst naar de lokale BP peutschenker geweest en gevraagd of ze iets hadden voor mijn antenneprobleem. De dame achter de balie kwam meteen met een zuignapdingetje onder de toonbak vandaan en zei ssst hier heb je hem gratis.. Ik bedankt en snel doorgereden naar de de lokale waslappenboer. :laugh:

fotootje gemaakt (FOTO 1) van de antenne voor mocht het misgaan ondanks de directie daar toch niet verantwoordelijk is voor schade ontstaan tijdens het wassen. :regels:

Even later reed er een golfje (FOTO 2) na mij de wasstraat in met antenne gewoon vrolijk omhoog, snel een onduidelijke foto (waar je achteraf de antenne niet op ziet) gemaakt van deze ridder.

Die lappen gingen behoorlijk tekeer en even dacht ik dat mijn vooruit naar binnen gedrukt zou worden terwijl de zuignapjes eraf zouden geduwd worden. Uiteindelijk de wasstraat uitgereden en na controle was alles 100% (foto 3) ! :super:

Nu 12,50 euro armer staat de auto weer representatief voor de deur. (foto 4)

Dank voor uw reacties allen!

Ps. toch schept met de hand wassen een band met de auto.. ;)

Bijlagen

• IMAGE_005 [320x200].jpg
    IMAGE_005 [320x200].jpg
    60,5 KB · Weergaven: 73
  • IMAGE_006 [320x200].jpg
    IMAGE_006 [320x200].jpg
    14,4 KB · Weergaven: 70
  • IMAGE_007 [320x200].jpg
    IMAGE_007 [320x200].jpg
    13,5 KB · Weergaven: 69
  • IMAGE_010 [320x200].jpg
    IMAGE_010 [320x200].jpg
    13,9 KB · Weergaven: 71

Desperado

Forumguru
Ps. toch schept met de hand wassen een band met de auto.. ;)
Juist!
Over het antenne probleem kan ik niet meepraten verder, de mijne is afschroefbaar en dat bevalt prima.
Mocht ik ooit iets ander nodig hebben dan probeer ik ook iets wat minder ver uitsteekt.

Mooi verhaal Veejay.
En inderdaad, een lappen wasstraat werkt veel beter dan die borstel wasstraten.
En die banden/velgen borstels stond bij mijn oude wasstraat helemaal niet goed, die poetste regelmatig mijn deur, wat dus niet krasloos wat :D

VEEJAY

Forumguru
12,50 voor de 'alles erop en eraan' programma. Er is ook een happy hour tussen 8 en 10 uur 's ochtends. Je mag wel gratis onbeperkt stofzuigen na afloop dus volgende keer neem ik mijn huiskamer mee.

Met het handje ben ik trouwens 4 tot 6 euro kwijt en dan blingt ie ook.

Echter voelt het lak na de wasstraat niet glad aan maar erg ruw viel mij op. Dus denk ik dat het eerder vuil aantrekt dan afstoot... We zullen zien.

€6,50 door een lappenwasstraat en de antenne kan bijven staan zoals ie staat.
De auto komt er blinkend uit.
Het enige waar ik me al jaren aan erger is dat ,welke wasstraat dan ook,nooit een droge auto kan afleveren......

Vr,gr,

Aaron

bat

Lid
Die 7 euro van mij is wel zonder hotwax en dat soort spul, met zit het geloof ik op een tientje. Ik heb het noet zo op die wax in wasstraten.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb een bonnetje liggen van de Skoda dealer, gratis.

Die jaag ik er doorheen en daarna was ik hem zelf wel weer.

Maar ja... GEEN TIJD

€6,50 door een lappenwasstraat en de antenne kan bijven staan zoals ie staat.
De auto komt er blinkend uit.
Het enige waar ik me al jaren aan erger is dat ,welke wasstraat dan ook,nooit een droge auto kan afleveren......

Vr,gr,

Aaron

Dat maakt bij wasstraten niets uit.
Daar wordt osmosewater gebruikt, dat is water met alle verontreinigingen eruit.
Als het opdroogd moeten er dus geen strepen/plekken achterblijven.
En anders even droogrijden :D

Gieliovd

Forumguru
Heel scherp ja. Het water dat ze gebruiken is onthard en laat daardoor inderdaad geen strepen en watervlekken achter!

Je hebt het wel eens zien staan ook op zo'n aanhangertje met een wasinstallatie van een installateur. Daar zit ook een ontharder in.

Matra_Murena

Actief lid
Nou die druppels laten wel degelijk vlekken achter, enkel geen kalkvlekken. De wasstraat wara ik regelmatig komt had voorheen ook altijd het probleem dat je na het wassen onder de borstel door naar buiten moest rijden, dus drupels op de wagen. Nu is het programma aangepast en draait de borstel zichzelf droog voordat de vlower de wagen droog blaast. Goed idee en bijna geen druppels meer op de wagen na het wassen! Top!

Gieliovd

Forumguru
In theorie moet er geen vlek achterblijven gezien het water volledig verdampt zonder kalkafzetting achter te laten. Het enige dat kan blijven liggen is dan verdund vuil, toch?

Bovenaan Onderaan