Anti-diefstal oplossing Columbus

Heb je interesse in deze oplossing ?


  • Totaal aantal stemmers
    41

nomad

Senior Member
In overleg met Passat-fanaat van het Passat forum wil ik onderstaande even onder de aandacht brengen. De Passats worden net als onze Octavia's en Superbs geteisterd door diefstal van de RNS/Columbus. Wellicht kunnen we hier met z'n allen een vuist maken !

Beste VW-Passat vrienden,

Ik heb het probleem van de vele diefstallen van de RNS 510 navi's enkele weken geleden maar weer eens bij PON aangekaart, met het verzoek nu eens structureel iets te gaan doen. Vijf (!!) weken later een mailtje:
- PON is niet verantwoordelijk voor de daden van de dieven
- PON gaat niets doen om het op te lossen (ja, een etsje)
- De klant mag zelf betalen voor preventieve maatregelen EN voor alle schade
Ach ja, voor EUR 2500 mag je geen navi verwachten met een deugdelijke diefstalbeveiliging, nietwaar?
Dat is de houding van het geweldige PON.
wallbash.gif


icon_eek.gif
Terzake.
Ik ben bezig om in een kleine serie een handremslot voor de VW Passat te ontwerpen en te laten maken met een geïntegreerd stalen plaatje dat de RNS 510 netjes afdekt. De versnellingspook en de handrem worden vast aan elkaar gekoppeld. Netjes met een deugdelijk slot. Op de markt zijn alleen die flut-dingen van de Halfords (AutoLok) verkrijgbaar: binnen één minuut te kraken Chinese rommel. Mijn ontwerp:
- 100% bescherming van je navi (niet te bereiken/los te schroeven/mee te nemen)
- Licht van gewicht (+/- 1,5 kg)
- Compact (+/- 45 cm)
- Zeer snel te monteren (een paar seconden)
- Perfecte pasvorm (maatwerk voor de VW-Passat)
- Goed zichtbaar van buiten (opvallend fel geel gekleurd en gepoedercoat)
- Zeer solide (gehard staal)
- Rondom beschermd met zachte foam
- Nederlands kwaliteitsproduct
Wie heeft belangstelling om mee te doen? Het bespaart je een duur ineffectief alarm, ingeslagen ruiten, gestolen navi's, schade aan je Passat en heel veel ergernis. Als PON ons in de steek laat, dan lossen we het zelf wel op!
Laat even weten of je belangstelling hebt door te mailen naar: securityRNS510@live.com
Ik inventariseer dan de belangstelling: hoe meer deelnemers hoe beter de prijs.
 

MarcoO2

Forumguru
De grote vraag is dan gelijk: past het ook op een O2/S2 of moet er dan een specifiek model ontwikkeld worden? Afhankelijk van de prijs heb ik wel interesse!

Super idee trouwens!!!
 

MarcoO2

Forumguru
Zoals ik net in je andere topic al zei: ik heb zeker interesse, mits natuurlijk passend op een O2 en redelijk geprijsd.
 

nomad

Senior Member
De grote vraag is dan gelijk: past het ook op een O2/S2 of moet er dan een specifiek model ontwikkeld worden? Afhankelijk van de prijs heb ik wel interesse!

Super idee trouwens!!!
Ik heb al gevraagd of het mogelijk is een versie te maken voor de O2 en S2.
Dus het zou dan moeten passen. Ik vermoed dat de afstanden bij de Passat net anders zijn. Daar zit de RNS ook iets hoger in het dashboard.
 

LenK

Forumguru
Is er een schets?
Ik kan me nu niet helemaal voorstellen hoe het eruit zou zien.
Handrem en versnellingspook aan elkaar gekoppeld en zit daar dan een verlengstuk op dat voor de navi uitkomt ?
Dat er een specifieke versie per auto nodig is lijkt me duidelijk. En het verschil tussen de handbak en automaat?
Ik hoor ook niets over de Golf. Die heeft toch ook eenzelfde navi
 

___JC___

Forumguru
Als nu alle eigenaren van een RNS 510 een brief of mail sturen naar PON dat ze het zat zijn en een oplossing willen. De oplossing zou dan zijn een terugroepactie waarbij ALLE systemen voorzien worden van anti-diefstalschroeven en waar de nodige publiciteit aan gegegven wordt.

Dan weet het dievegilde dat het een stuk moeilijker wordt en gaan ze andere lastig vallen...
 

Neptukker

Forumguru
Misschien is Tros Radar of Vara Kassa ook een idee...
Dat is een heel goed idee. In het verleden hebben autoimpoteurs onder druk van dit soort programma's het beleid aangepast. Uit het hoofd is beleid aangepast t.a.v. omlaagvallen zijruiten VAG auto's en het afbreken van veren op de Citroën C3. Zijn vast nog meer voorbeelden van te vinden.
Het voordeel van een landelijk bekende terugroepactie is het gegeven dat dieven weten dat alle auto's aangepast gaan worden. Bijvoorbeeld door een betere software beveiliging (is vast winst te behalen) en andere schroeven ter bevestiging.
 

nomad

Senior Member
De arrogante houding van PON is al jaren duidelijk. Die gaan echt niet zomaar overstag. Daarnaast hebben anti-diefstalschroeven alleen maar meer schade tot gevolg. Ik kies liever voor een andere oplossing dan nog minstens een halfjaar op pon te moeten wachten. Die interesseren zich alleen maar voor de omzet en niet dat hun klanten benadeeld worden.
 

___JC___

Forumguru
De arrogante houding van PON is al jaren duidelijk. Die gaan echt niet zomaar overstag. Daarnaast hebben anti-diefstalschroeven alleen maar meer schade tot gevolg.

Ik denk dat als alle systemen ermee uitgerust worden dat het tuig het dan teveel moeite vindt worden. En dus zn pijlen op iets anders gaat richten.
 

nomad

Senior Member
Ik denk dat als alle systemen ermee uitgerust worden dat het tuig het dan teveel moeite vindt worden. En dus zn pijlen op iets anders gaat richten.
Voordat dit nieuws doorgesijpeld is in Polen en Litouwen zijn we een dik jaar verder.....
 

Neptukker

Forumguru
ach je kan ook een losse Navigon kopen met een brodit houder, kost je 400 euro en dan kan je je nav nog aan je notebook hangen ook om de kaarten ergens gratis vandaan te toveren. 1800 euro of meer voor een autoradio met navigatie en een harddisk van 30 gb is wel heel erg veel.
Ik snap de verleiding maar de discussie gaat niet over de voor en tegens van inbouw navigatie maar over het voorkomen/ontmoedigen van mensen met losse handjes.
 

LenK

Forumguru
Klopt, maar het kopen van off-board navigatie voorkomt dat ook
(èn bespaart je geld èn is veel flexibeler, maar wel lastiger).
Zo de hele riedel weer gehad.
De voor- en nadelen zijn off topic maar de eerste zin is on topic en een oplossing ;)
 

Neptukker

Forumguru
Klopt, maar het kopen van off-board navigatie voorkomt dat ook
(èn bespaart je geld èn is veel flexibeler, maar wel lastiger).
Zo de hele riedel weer gehad.
De voor- en nadelen zijn off topic maar de eerste zin is on topic en een oplossing ;)
Lijkt me niet een oplossing als je al een systeem bezit. :smirk:
 
Bovenaan Onderaan