nomad
Senior Member
In overleg met Passat-fanaat van het Passat forum wil ik onderstaande even onder de aandacht brengen. De Passats worden net als onze Octavia's en Superbs geteisterd door diefstal van de RNS/Columbus. Wellicht kunnen we hier met z'n allen een vuist maken !
Beste VW-Passat vrienden,
Ik heb het probleem van de vele diefstallen van de RNS 510 navi's enkele weken geleden maar weer eens bij PON aangekaart, met het verzoek nu eens structureel iets te gaan doen. Vijf (!!) weken later een mailtje:
- PON is niet verantwoordelijk voor de daden van de dieven
- PON gaat niets doen om het op te lossen (ja, een etsje)
- De klant mag zelf betalen voor preventieve maatregelen EN voor alle schade
Ach ja, voor EUR 2500 mag je geen navi verwachten met een deugdelijke diefstalbeveiliging, nietwaar?
Dat is de houding van het geweldige PON.
Terzake.
Ik ben bezig om in een kleine serie een handremslot voor de VW Passat te ontwerpen en te laten maken met een geïntegreerd stalen plaatje dat de RNS 510 netjes afdekt. De versnellingspook en de handrem worden vast aan elkaar gekoppeld. Netjes met een deugdelijk slot. Op de markt zijn alleen die flut-dingen van de Halfords (AutoLok) verkrijgbaar: binnen één minuut te kraken Chinese rommel. Mijn ontwerp:
- 100% bescherming van je navi (niet te bereiken/los te schroeven/mee te nemen)
- Licht van gewicht (+/- 1,5 kg)
- Compact (+/- 45 cm)
- Zeer snel te monteren (een paar seconden)
- Perfecte pasvorm (maatwerk voor de VW-Passat)
- Goed zichtbaar van buiten (opvallend fel geel gekleurd en gepoedercoat)
- Zeer solide (gehard staal)
- Rondom beschermd met zachte foam
- Nederlands kwaliteitsproduct
Wie heeft belangstelling om mee te doen? Het bespaart je een duur ineffectief alarm, ingeslagen ruiten, gestolen navi's, schade aan je Passat en heel veel ergernis. Als PON ons in de steek laat, dan lossen we het zelf wel op!
Laat even weten of je belangstelling hebt door te mailen naar: securityRNS510@live.com
Ik inventariseer dan de belangstelling: hoe meer deelnemers hoe beter de prijs.