Anti-diefstal oplossing Columbus

Heb je interesse in deze oplossing ?

• Totaal aantal stemmers
    41

___JC___

Forumguru
Je kan ze nu via Marktplaats krijgen voor EUR 1.000 zag ik en die zijn nieuw in doos dus niet uit auto's gejat. Scheelt factor 2,5 met de dealer...

tlpeter

Actief lid
Nieuw in doos :D

Ja ja, zal wel een nieuwe doos zijn alleen.
Zo'n doos laten maken of door misschien een kennis kost niet zo veel tegenwoordig

nomad

Senior Member
Ik hoop dat het niet teveel gevraagd is, maar kunnen we weer enigzins on-topic blijven ?
We zijn hier op zoek naar een oplossing en niet waar ze nu weer het goedkoopst te krijgen zijn....

nomad

Senior Member
Leasemaatschappijen doen geen zaken met marktplaats verkopers. Die brengen gewoon de nieuwwaarde in rekening bij de verzekering en klaar. Leuk voor de eigen rijders misschien. Daarnaast zal een goede antidiefstaloplossing de marktplaats verkoop ook terugbrengen.

___JC___

Forumguru
Ik heb hier toch heel veel mensen gezien die een goedkoper alternatief zochten dan een Columbus. Wat is nu een beter alternatief dan hetzelfde systeem voor minder dan de helft? Zullen best dealers zijn die via andere kanalen Columbus systemen willen kopen. Kunnen ze achteraf ingebouwd worden en blijven ze ook nogeens buiten de bijtelling!

Bakkertje

Forumguru
Leasemaatschappijen doen geen zaken met marktplaats verkopers. Die brengen gewoon de nieuwwaarde in rekening bij de verzekering en klaar. Leuk voor de eigen rijders misschien. Daarnaast zal een goede antidiefstaloplossing de marktplaats verkoop ook terugbrengen.

Volgens mij doen leasematschappijen zaken met dealers. Als dat inderdaad zo is zal het ze weinig uitmaken waar het systeem vandaan komt. Als het maar door een merkdealer geregeld en ingebouwd wordt.

___JC___

Forumguru
Ik kreeg net een idee!

Waarom geen stickertje ontwerpen met de tekst 'navi met popnagels' of zoiets. Dit kan je dan op je voorste zijruiten plakken en uiteraard wel je Columbus daadwerkelijk vast laten poppen. Dat moet dan door veel RNS eigenaren gedaan worden zodat het snel onder het dievengilde bekend wordt. Stickertje moet duidelijk zijn maar niet te groot want dan gaat het irriteren. Het zal een paar keer mis gaan in het begin, maar uiteindelijk zou het moeten gaan werken....

De importeur gaat in ieder geval niks eraan doen.

reeseend

Forumguru
Ik heb zwaar overwogen om een Zenec systeem te laten inbouwen, maar de dievengilde is zo lekker bezig dat ik er maar vanaf zie. Dan maar alles los en uit de auto halen. Ik rijdt ook niet dagelijks in de auto dus dat is allemaal niet zo'n ramp.
Wel jammer natuurlijk want de Zenec's zijn om te kwijlen :1761:

rbo

Senior Member
Ze moeten gewoon de software aanpassen zodat je elke keer als je de columbus aan zet een persoonlijke code moet invoeren of eens per week of eens per maand.
Dan wordt het van zelf niet meer aantrekkelijk om hem er uit te slopen.

Ronnie

Forumguru
In te voeren Code's worden opgeslagen in een eeprom, deze zijn gemakkelijk uit te lezen en/of te wissen, gebeurd ook bij gejatte autoradio's.
Wat wel een mogelijkheid is om de Columbus een ROM-chip te geven en daarin het chassisnr. van de auto te "bakken", dit alleen toegankelijk maken voor wijzigingen d.m.v. bijvoorbeeld een direct line verbinding met de Skoda mastercomputer in Tjechie. Ik kwam er deze week achter omdat ik een begrensde VW Crafter (92kmh) iets wilde omhoogschroeven met VAG-COM, omlaag ging wel, echter bij omhoogschroeven vroeg de auto naar de dealercode en het password...
Volvo hanteert ook zo'n dergelijk systeem o.a. voor motortuning.
Maar ja, het blijft electronica en is dus altijd te kraken!

EdK

Forumguru
Gister in Noord Hollands Dagblad, laatste maand 50 inbraken in auto's in Purmerend geweest en hoofdzakelijk voor navigatie systemen !
Dit omdat het makkelijk verkoopbaar blijkt te zijn, politie riep ook op om een allen die slachtoffer is om aangifte te doen !
Men was nog aan het uitzoeken of er bepaalde navigatie systemen favoriet waren !
Resultaat hiervan nog niet in krant gelezen.

Bovenaan Onderaan