Gister in Noord Hollands Dagblad, laatste maand 50 inbraken in auto's in Purmerend geweest en hoofdzakelijk voor navigatie systemen !
Shit,word tijd voor mij om te verhuizen. Ik heb er een navigatiesysteem in zitten.
Gister in Noord Hollands Dagblad, laatste maand 50 inbraken in auto's in Purmerend geweest en hoofdzakelijk voor navigatie systemen !
In te voeren Code's worden opgeslagen in een eeprom, deze zijn gemakkelijk uit te lezen en/of te wissen, gebeurd ook bij gejatte autoradio's.
Wat wel een mogelijkheid is om de Columbus een ROM-chip te geven en daarin het chassisnr. van de auto te "bakken", dit alleen toegankelijk maken voor wijzigingen d.m.v. bijvoorbeeld een direct line verbinding met de Skoda mastercomputer in Tjechie. Ik kwam er deze week achter omdat ik een begrensde VW Crafter (92kmh) iets wilde omhoogschroeven met VAG-COM, omlaag ging wel, echter bij omhoogschroeven vroeg de auto naar de dealercode en het password...
Volvo hanteert ook zo'n dergelijk systeem o.a. voor motortuning.
Maar ja, het blijft electronica en is dus altijd te kraken!
Graag laat ik een proefballonnetje op.
Er bestaat software voor pda's (windows mobile) die als anti theft fungeren. Functionaliteiten zijn bijvoorbeeld geluidsdetectie en vervolgens een sms sturen of een telefoongesprek openen. Het idee; een oude pda voorzien van deze software en 's-avonds je eigen telefoon naast je bed leggen. Mocht iemand in je auto komen ben jij de eerste die het weet.
Wat vinden jullie? Overigens moet ik nog ff googlen voor de juiste software.
UPDATE:
Bijvoorbeeld software als:
- SkyeSpy voor symbian OS (oa. nokia) http://www.skyestream.com/SkyeSpy.htm
- Babymonitor voor Windows Mobile (oa. HTC) http://www.babymonitor-mobile.com/products.htm
En als je auto in een lawaaige omgeving staat, of de buurman staat naast je auto te kletsen? Idee is prima, maar vraag me af of je niet heel vaak vals alarm krijgt... en voordat jij wakker bent, uit je bed bent en bij je auto bent, is de columbus er al vandoor... denk dat de theorie mooier is dan de praktijk.