Vertel, draaide de bewuste bout er ook heel gemakkelijk in, dat wil zeggen, tien keer lichter in te draaien dan de overige bouten?
Roest op een kopbout zie ik niet als een probleem, staat in verbinding met de buitenlucht, dus kan er vocht van buitenaf bijkomen.
Roest is in mijn ogen een goed teken, teken dat er geen olie of Kvs bij kon komen.
Die witte aanslag was die vettig?
Ja, dan is er al eens aan de kop gewerkt af fabriek worden die bouten er zo goed als droog ingezet.
Zwarte vloeistof lijkt verdacht veel op olie, dus wanneer die ook nog eens vettig glad of stroperig aanvoelde, is dat niet zoals het hoort, en een extra indicatie dat er al eens aan de kop is gewerkt.
Ga nog even weer naar je fotos kijken, of er niet een stukje van de pakking leksporen van vloeistof bevatte.
Alvast een filmpje hoe je een afgebroken bout uit kunt draaien.
Is wel van bromfietsen, maar werkt hetzelfde.