EdK
Forumguru
:530:......................................of toch liever
:530:......................................of toch liever
Mijn ervaring is juist tegengesteld. Met de ASR uitgeschakeld kwam ik in de verse sneeuw veel slechter van m'n plek dan met ASR ingeschakeld, beiden overigens zonder ESP.Ik heb net even het instructieboekje erbij gepakt, op blz 199 van het NL`se boekje staat er dat je bij het rijden met sneeuwkettingen, bij het rijden in verse sneeuw of op een losse ondergrond of bij het losrijden van een vastzittende auto het zinvol is om ASR uit te zetten. In de Engelse variant staat het op bladzijde 195.
Dus in sneeuw het knopje indrukken en je komt makkelijker weg, weer indrukken als je op een normaal wegdek rijdt en ASR is weer actief.
Niet zo moeilijk om ze aan te krijgen hoor! Gewoon met goed wat gas wegrijden op glad oppervlak en verbazen over wat er allemaal gebeurt!Ik heb de lampjes nog niet aan gekregen. Maar ik reed zo voorzichtig mogelijk en ik kon ook geen leeg oefenterrein vinden.
Ik durf dat niet in mijn straat, ik ben een watje :407: Zelfs op een volledige leeg parkeerterrein durf ik maar heel voorzichtig te testen. Heb in anderhalf jaar maar 2 of 3 keer een antislip lampje aangekregen (per ongeluk) en 2 keer vol in de ABS (1 keer test bij aankoop en een keer een noodstop op de snelweg).Niet zo moeilijk om ze aan te krijgen hoor! Gewoon met goed wat gas wegrijden op glad oppervlak en verbazen over wat er allemaal gebeurt!
Ik durf dat niet in mijn straat, ik ben een watje :407: Zelfs op een volledige leeg parkeerterrein durf ik maar heel voorzichtig te testen. Heb in anderhalf jaar maar 2 of 3 keer een antislip lampje aangekregen (per ongeluk) en 2 keer vol in de ABS (1 keer test bij aankoop en een keer een noodstop op de snelweg).
Ik durf dat niet in mijn straat, ik ben een watje :407: Zelfs op een volledige leeg parkeerterrein durf ik maar heel voorzichtig te testen. Heb in anderhalf jaar maar 2 of 3 keer een antislip lampje aangekregen (per ongeluk) en 2 keer vol in de ABS (1 keer test bij aankoop en een keer een noodstop op de snelweg).