ASR knopje

Constant

Erelid
Vanavond schijnt het op vele plekken spiegelglad te worden :shocked:, dan maar liever een watje, daar helpt niets tegen, geen ASR, 4x4 of winterbanden.

Liep jaren terug in januari in Oslo naar m'n klant (weekje werken in buitenland), toen was de hele stad onder-ge-ijzeld met een spiegelglad laagje ijs (je kon er gewoon op schaatsen!). Steek ik met een collega een hellend straatje over, zien we aan de bovenkant van de straat een auto met tollende banden die niet omhoog komt en naar beneden dreigt te komen!

Dag later een taxi genomen, gevraagd naar zijn goede wegligging, bleek dat hij spijkerbanden had.

:ot: De automobilisten op de filmpjes konden er de humor niet van inzien.

Gieliovd

Forumguru
Filmpje 1: wat een idioten.

Ieeeeee, ik glij! Eruit! Eruit! Eronder! Au!

Vanavond ga ik gewoon even op bezoek bij vrienden. We zien het wel.

Ik heb permanente 4x4 en allroad banden ;) Desnoods door het weiland.

Constant

Erelid
Ik hoor wisselende berichten, het NOS 18h00 journaal zei dat het mee zou vallen (wel plaatselijk glad). Succes!

EdK

Forumguru
Gieliovd zijn 4x4 is 2x handen en 2x keer zijn voeten, en als ie daar zelfs niet mee thuis komt dan komt ie kruipend thuis !!!:D :santa:

Gieliovd

Forumguru
Hahaha, nééé dat is vierwielaandrijving in een Toyota RAV4!

Geloof mij maar, die krijg je ook zo in een spin in weer als vannacht. om 03:00 reed ik van het pad bij mijn vrienden en ik was een beetje aan het spelen om te kijken hoe glad het werkelijk was.

Tja, een automaatbak dus weinig gevoel voor koppel op de wielen. Hatsee, voor het huis stond ik al 180 graden gedraaid. Als het glijdt dan glijdt het. Einde verhaal.

Er zit géén ASR, ESP of wat dan ook op die RAV dus bij een beetje fanatiek gas stond ik met 4 bandjes te spinnen in de sneeuw. Zo'n automaat, niks waard hoor. Ik reed in Australië ook tijdelijk een Nissan Terrano 2.7TD met een 4 bak automaat eraan.... Stond ik in het zand op het strand gas te geven en te denken van "tja... draaien die wielen nou al eens?". Dus dan hang je met je kop uit het raam je gas te doseren en te kijken of er wat gebeurt.

Nee, doe mij maar een lekkere handbak (zoals mijn Pajero later had). Perfect op gevoel wegspinnen.

Er reed geen één auto vannacht. Ik reed over een vers laagje sneeuw de hele weg zonder een enkel bandenspoor. Wel mooi hoor! Die sneeuwval in het duister, geen verkeer... Alleen ja, stijle bruggen over is toch wel spannend. Stel dat hij gaat glijden in de polder.

ABS genoeg gebruikt (voornamelijk om te spelen).

Om 14:00 weer op pad richting Amsterdam in een Citroën C3. Kijken hoe we dat gaan doen. En vannacht terug :) Op zomerbandjes.

En dit alles zonder ASR :tongue:

skodaboy

Forumguru
Vanavond schijnt het op vele plekken spiegelglad te worden :shocked:, dan maar liever een watje, daar helpt niets tegen, geen ASR, 4x4 of winterbanden.

idd,ik kan daar over mee spreken...heb ze alle drie en zelfs ESP.
gisterenmorgend (04u00) toen ik ging werken ook spiegelglad op de weg.
ik heb de hele rit tegen 50km/u gereden en dat ging vrij goed,af en toe voelde je de auto toch wegglijden of doorglijden bij remmen.
ik was bijna op het werk en moest nog 1 rotonde nemen,ik rij stapvoets de rotonde op,wil er rond rijden en jaa hoor de 02 aan schuiven...ik schoof gewoon rond..gelukkig reed ik niet snel en was die slip zo voorbij...:shocked:

Bovenaan Onderaan