ASR Software update voor de OIII i.c.m. trekhaak

RefleCs

Forumguru
Onderstaand vond ik via de nieuwsbrief van mijn Skoda dealer Kreijne:

Rijdt u in een ŠKODA Octavia 3 en heeft u er wel eens een zware caravan of aanhanger achter?

Dan hebben wij een update voor u beschikbaar!

Deze update van het ASR systeem (anti slip regeling) zorgt ervoor dat uw zware caravan of aanhanger stabieler uw Octavia 3 blijft volgen.
Dit betreft dus een verbetering van het rijcomfort en stabiliteit van uw auto.
Kreijne voert deze update als service GRATIS voor u uit!

Neem nog voor dat u op vakantie gaat contact op met de werkplaatsreceptie voor een afspraak !

bron: http://www.kreijne.nl/skoda/service/update-asr-systeem (en bedankt pon)
nieuwe link: http://www.kreijne.nl/skoda/service/coderingaanpassing-asr-systeem

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Inderdaad krijg ik ook zo'n vermoeden als wat @andrehj aangeeft en gaat het om het activeren. Dat is ook wat ik bij de dealer afgelopen zaterdag tijdens de meeting hoorde dat ze dat activeren pas sinds kort kunnen.
Ben benieuwd naar degene die z'n ervaring hier post nav zo'n "update"

isonic125

Actief lid
Nu maar wachten tot ik ook zo'n brief van mijn dealer krijg.........

En ja, ik kan natuurlijk langsgaan maar ik vind dit toch wel iets dat vanuit Skoda/PON/Dealer gestart zou moeten worden.
Want toevallig kom ik op het forum maar er zullen meer mensen met trekhaak zijn die toch niet op dit prachtige forum zitten.

Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
@isonic125 In theorie heb je gelijk, maar ik zou gewoon actie ondernemen. Je wilt toch gewoon genieten van de auto, ipv geïrriteerd nog maanden zitten wachten op een brief?

isonic125

Actief lid
@Fucky: Ik ben bang dat je gelijk hebt

@RoelF: Ik ga zeker actie ondernemen; Denk dat een SW update niet veel tijd kost (en dus makkelijk tussendoor kan) dus heb nog wel even tot de vakantie. Voor die tijd ga ik niet weg met de caravan.

Ik vind het alleen apart dat dit zo verschillend word opgepakt door de dealers.
Kreijne heeft op hun site zelfs een menu item hiervan gemaakt.
Op Skoda.nl kan ik het niet vinden. Bij website van mijn dealer ook niet.

Fucky

Senior Member
Zojuist via Twitter een reactie van de importeur:
zie afbeelding!

Bijlagen

• asr.jpg
    asr.jpg
    76,7 KB · Weergaven: 169

Antera

Donateur
Zal vrijdag weer eens polsen als ik weer bij de skoda dealer langs moet om wat storingen op te lossen

RefleCs

Forumguru
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat PON probeert de klant af te wimpelen zodat zij die communicatie niet hoeven te doen. Kreijne heeft altijd keurig zijn zaakjes op orde en ik verwacht dat PON voor de zoveelste keer zijn al niet beste reputatie te grabbel gooit.

Ik zal Kreijne ook eens polsen. Kreijne is echt nog een dorpsgarage en klantvriendelijkheid en persoonlijke aandacht staan zeer hoog in het vaandel. Ik laat jullie weten wat eruit is gekomen.

-edit-
De mail is eruit morgen zullen ze niet reageren maar ik verwacht binnen afzienbare tijd reactie van ze zoals ik altijd van ze gewend ben.

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
En ik heb alweer keurig antwoord! Petje af voor Kreijne!!

Goedemorgen meneer de Roos,

Het klopt inderdaad dat er een aanpassing mogelijk is in het ASR systeem van de octavia 3

Alleen is de benaming "update" niet helemaal van toepassing. het betreft een aanpassing in de codering van het ASR regelapparaat.

Wij gaan dus ook deze tekst in onze nieuwsbrief en website aanpassen.

Hierover is inderdaad al contact geweest door de importeur.

Bedankt voor uw mail!

Met vriendelijke groet,
....
Afdeling Werkplaatsreceptie

Telefoon: 033-4801655
Adres: Zevenhuizerstraat 44
Email: ....

Webshop: www.kreijnewebshop.nl

Kortom keurig antwoord! En er is dus wel degelijk een aanpassing alleen deed PON moeilijk over de gekozen woordkeuze..... *zucht*

Bovenaan Onderaan