ASR Software update voor de OIII i.c.m. trekhaak

Jstruijk

Senior Member
Heb even gevraagd aan Skoda_nl via twitter wat Kreijne bedoeld met deze mededeling.
https://twitter.com/jstruijk/status/478897167097413635

Heb ook nog een extra toelichting gehad en daaruit bleek dat het idd alleen een cosmetische aanpassing betreft. De aanhangwagenstabilisatie (TSA) is wel degelijk ingeschakeld en werkt wel degelijk, het langer aanblijven van het lampje is enkel een visuele bevestiging aan de gebruiker dat het is ingeschakeld. Sommige dealers vergeten het aanzetten van deze visuele bevestiging helaas echter wel eens.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor je reactie. Dan moeten we er maar vanuit gaan dat het werkt. Misschien dat ik er met de zomervakantie iets van merk als ik met de caravan een zwieper krijg met het inhalen van een vrachtauto ;) Toch raar dat mijn eigen dealer hier niets van af wist.....

Maar is de info over de ASR update op de website van Kreijne nu verdwenen of kijk ik er gewoon overheen? De snelkoppeling werkt bij mij in ieder geval niet meer.

RefleCs

Forumguru
Ik heb het vandaag even nagevraagd omdat ik er toch even was. Pon vond de aanpassing aan het bericht niet toereikend genoeg en men heeft het moeten verwijderen van Pon. Ik wordt zachtgezegd niet goed van de betutteling van Pon. Het lijkt wel een stel dictators daar aan het hoofd van een communistisch regime.... alleen maar propaganda waar ze in Noord Korea nog wat van kunnen leren.

Ze hebben ook nooit terugroepacties maar verbeteringen/aanpassingen omdat een terugroepactie een te negatieve lading heeft. Alsof ze nooit fouten maken.... nou VAG.... wake up!!! Fouten maken is menselijk!!!!

isonic125

Actief lid
Bij mij gaan de lampjes ook tegelijkertijd uit.
Maar op dashboard zag ik wel melding dat linkerachterlicht van aanhanger defect was.

Lijkt dus wel goed aangesloten maar of TCA nog niet geactiveerd, of de 'cosmetische aanpassing' moet uitgevoerd worden.

Lijkt mij dat de werkinstructies voor aansluiten van trekhaak een update moeten krijgen.

Wat ik begreep is dat extra verklikkerlampje aanhanger en uitschakeling van parkeersensor los staan van eventueel wel of niet geactiveerde TCA. Het moet apart geactiveerd worden.

micky

Forumguru
Dat klopt, want ik heb net uitgevonden dat ook bij mij het lampje niet iets langer blijft branden, maar de aanhanger komt wel in het scherm en de achter sensoren worden uitgeschakeld, dit ondanks dat ik het nog wel zo duidelijk gemeld had bij de dealer. nu zelf maar uitzoeken hoe ik het kan activeren middels VCDS

Bovenaan Onderaan