Audio + carkit Octavia 2005

casaleone

Nieuw lid
Ben in het bezit van een Octavia II, Elegance 1.6 MPi, bouwjaar 2006, uitgevoerd met een 'Stream'. Volgens de manual zou er een aux aansluiting onder mijn armsteun moeten zijn, maar die is er dus niet. In een folder (Orginele Skoda accessoires, PDF) wordt een aansluitkabel MDI, artikelnr. AZO 800 002 vermeld. Volgens de dealer is mijn audiosysteem hiervoor niet toegerust. Welke mogelijkheden bestaan er om een USB aansluiting te fixen, zodat ik een MP3 speler of een USB stick kan aansluiten? Hoor graag reacties.

LammeHond

Nieuw lid
@casaleone Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen was dit ook precies mijn probleem. Ik heb dit opgelost door een Parrot MKI 9200 carkit in te laten bouwen, kosten inclusief montage als ik t goed herinner € 320. Met de parrot MKI 9200 kun je ook muziek afspelen. Ik het display zit een sd-card lezer en er zijn ook aansluitkabels voor aux (3,5"jackplug), usb en ipod. Deze zitten bij mij netjes weggewerkt in de asbak, omdat ik toch niet rook.
De geluidskwaliteit bij het afspelen van muziek via de parrot is prima, zeker niet slechter dan het geluid van de Stream radio. Als er muziek wordt gespeeld gaat dit over alle speakers, bij het bellen worden alleen de voorspeakers gebruikt. Bij de carkit zit een afstandsbediening die je op het stuur of ergens anders kan monteren.
Ik ben zelf erg tevreden over deze oplossing: prima geluid en makkelijk te bedienen. (alleen de display van de parrot 's nachts verwijderen, ze hebben mijn ruit ervoor ingegooid :()

Ik heb bewust niet voor de oplossing van Bakkertje gekozen vanwege de weergave van de achteruitrijsensoren, dat is niet mogelijk met niet-skoda radio's

xoun

Lid
Ik had ook precies hetzelfde probleem. Omdat ik destijds klachten had gehoord over de Parrot oplossing (achteraf onterecht) ben ik gegaan voor een GROM Audio box die de CD wisselaar emuleert.
Qua audio is het een mooi vol geluid (een stuk beter dan de standaardradio en zelfs beter dan de CD speler).
Ik heb naast de audiobox ook een Bluetooth set erbij gekocht. Totaal met alle kabels was ik 184 euro kwijt. Inbouwen heb ik op een zaterdagmorgen zelf gedaan (met wat geduld en een torxsleutel).
Ik ben zeer te spreken over de audiokwaliteit, hoewel het gebruiksgemak wat minder is. Pauzeren van nummers en switchen tussen bluetooth telefoon en muziek via USB is wat omslachtig. Ook moet je bij het opnemen van de telefoon zelf je stereo nog even in de wisselaarstand zetten.

Bovenaan Onderaan