Hierbij een update:
Auto staat inmiddels op winterbanden op andere velg: 205/55/16. Dus van 17 inch naar 16 inch gegaan.
Geen noemenswaardig verschil te merken. Winterbanden rijden anders, ik hoor ze beter en het comfort vind ik van winterbanden minder. Maar het dweilen is er nog.
Wel is het aanlopen weg, want dat lag dus 100% aan de rechtervoorband die gecupt is. De dealer in Breda was de enige die daar in gelijk had.
Blijft over het dweilen op de weg en het schuren van de remmen.
Aangezien mijn stuur scheef stond na het uitlijnen van de vorige keer ben ik teruggegaan naar de dealer.
Daar is mijn stuur rechtgezet en zijn de schokdempers getest. Schokdempers zijn prima in orde.
Wederom is er weer een proefrit gemaakt. Rijgedrag hoort bij de auto wordt er gezegd.
Ook het schuren van de remmen is niks bijzonders.
Over rijprofiel keuze nog gesproken, maar daar begonnen de oren te klapperen en dat wordt niet gedaan.
Ook nog over verlagen gesproken of dat zou helpen... maar dat moest ik maar niet doen, want dan is het comfort weg.
Kortom:
Ik ben nog niet veel verder. Het niet-sporen op de weg vanaf +/- 90 km is er altijd, maar vooral met wind merk ik op dat ik vaak aan het corrigeren ben en dat de auto bijna van de weg geblazen word.
Ook vind ik de auto nog steeds zoeken naar een goed spoor, het dweilen is er nog steeds.
Ik heb overigens geen onafhankelijke achterwielophanging, dat helpt ook niet mee.
Op de snelweg merk ik overigens dat zowel de voortrein ook de achtertrein dweilt.
De auto weegt nog geen 1150 kg. Ik rij nooit met zware belading, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de auto dan zal doen.
Zij bijlage voor het uitlijningsrapport.
Wat nu te doen:
Rijprofiel modus als eerste aanpassen ?
Auto toch verlagen ?