Ik heb de functie nu aangezet en zal benieuwen. Volgende week ga ik langs de garage om de hoogte van mijn licht te bekijken en eventueel omhoog te zetten.
Dat kun je zelf heel goed, als je bij een gemetselde muur gaat staan en je lampen op de muur laat schijnen, dan zie je precies wat je doet, houdt een meter of 3 afstand tot de muur.
Dit is geen Skoda, maar het is ongeveer hetzelfde bij bijna alle auto's in de VAG groep. Er zijn twee stelschroeven, die in het gele vierkant is voor horizontale verstelling, als je lichtbeeld afwijkt naar links of rechts. Hier wil je meestal vanaf blijven.
De stelschroef in de rode cirkel is voor verticale verstelling, op en neer dus. Een kleine draaiing geeft al een behoorlijke verstelling, doe dit niet te grof dus.
Als je denkt dat ze goed staan, dan ga je achter een andere auto rijden, liefst een station met het nummerbord op de klep, als je lichtbundel net boven het nummerbord komt, dan staan ze goed. Je verblind dan niemand en hebt een beter lichtbeeld.
In de garage stellen ze zo veilig af, dat je er meestal niks van merkt.