Hier nog zo'n probleem. Mijn Kodiaq 1.5TSI is precies een jaar oud, en er staan nog maar 18.672 km op. En ook bij mij in het buitenland - eerste hikjes bij schakelen geconstateerd bij Frankfurt, daarna na tanken (en dus herstart) bij Wurzburg de "noodloop" melding en alleen nog 1-3-5-7 verschelling. Stug doorgereden, op Oostenrijkse grens gestopt voor een pizza (en dus weer herstart), en daarna alleen nog 1 en 3 over... Met 50km/u via secundaire wegen naar eindbestemming Innsbruck. Onderweg ontdekt dat de achteruit er ook niet meer was. Krijg je toch wel getrainde bilspieren van hoor...
ECU storingen uitgelezen onderweg: P072D (stuck in gear 2) en P073B (stuck in gear 6).
Hoop gedoe met Skoda Mobiliteitsgarantie over wie nou verantwoordelijk was om mij te helpen (Nederland en Oostenrijk wezen naar elkaar, en dan kom je nergens). Uiteindelijk toch vervangende auto (max. 3 dagen...) in Innsbruck, na telefonische interventie van Ames in Zwijndrecht (waarvoor mijn dank, AMES!). Auto wordt hersteld bij Porsche Interauto Innsbruck, maar prognose ook hier minstens 3 weken. Intussen naar huis gevlogen. AMES Zwijndrecht regelde intussen een vervangwagen in Nederland. Ik ben heel blij met de service! Gelukkig valt dit verhaal nog onder de garantie...
Over dat het bijna altijd in het buitenland lijkt te gebeuren: de overeenkomst tussen al die gevallen is niet zozeer een zware belasting, alswel een LANGDURIGE belasting. En dan ga je zitten nadenken en kom je toch weer uit op de kwaliteit van de sensoren. Nou is mijn auto veel jonger als de meeste anderen die ik hier tegenkom, dus is het zeker niet "een slecht partijtje sensoren" want die hebben ze in de fabriek echt niet voor meerdere jaren op voorraad. Dan lijkt het eerder een structureel kwaliteitsprobleem te zijn...